Panikk!

Bkno3206992

Blir kjent med forumet
Jeg har hjerte i halsen etter å ha gått på do og oppdaget at jeg har blødd. Jeg er i uke 21, og har foranliggende morkake. Har noen andre opplevd å blø i andre trimester? Er dette normalt? Stresser meget!
 
Har du foranliggende morkake, som i at den ligger mot magen din. Eller har du foreliggende morkake, at den ligger over indre mormunn?
 
Jeg har også en morkake som ligger foran og fikk beskjed av jordmor som tok OUL at jeg kunne få blødninger, men at det var greit å ta kontakt dersom det skjer. Så mest sannsynlig er det ikke noe farlig, men ta en telefon for å høre - det er ikke morro å gå usikker!
 
Jeg har også en morkake som ligger foran og fikk beskjed av jordmor som tok OUL at jeg kunne få blødninger, men at det var greit å ta kontakt dersom det skjer. Så mest sannsynlig er det ikke noe farlig, men ta en telefon for å høre - det er ikke morro å gå usikker!
Det skal jeg gjøre! Det var betryggende å høre
 
Jeg har hjerte i halsen etter å ha gått på do og oppdaget at jeg har blødd. Jeg er i uke 21, og har foranliggende morkake. Har noen andre opplevd å blø i andre trimester? Er dette normalt? Stresser meget!
Jeg er 21 +6 nå. Har så mye kynnere at jeg småblør litt. jordmor mente at det er sammentrekkningene som gjør at slimhinnen blør litt. Har du nylig hatt sex? Som de andre sier kan det også være at morkaken din er forran mormunnen. Men da pleier de å informere om dette på oul. Jeg har fått beskjed om å ligge og prøve å ikke trigge kynnere og blødninger.
 
Skal stå på arket du fikk etter OUL hvor morkaken ligger. Sjekk der :)
 
Det vet jeg ikke

Grunnen til at jeg spør er fordi foreliggende morkake kan gi blødninger i andre og tredje trimester, pga morkaken plassering over mormunnen.
Foranliggende morkake vet jeg ikke om har samme mulige "bivirkning".
Men ring jordmoren din og hør :)
 
Har også morkaken foran og legen så en veskeansamling nedenfor morkaken så hun advarte meg om at jeg kan få blødninger fremover.

Men som de andre sier så er det alltid greit å snakke med jordmor/lege om du har blødning :Heartred
 
Jeg hadde en blødning i uke 13. Ble livredd selv, men det var heldigvis ingenting farlig ❤️ krysser fingrene for at alt går fint med deg også, men ville fått det sjekket for å være på den sikre siden. Men gynekolog sa de sjekket blødninger i 2. trimester for å være sikre.
 
Håper det gikk fint!
 
Back
Topp