Overtidstråden

Naoomi

Elsker forumet
Oktoberlykke2020❤
Oktobergull 2022
Datoen har nå blitt 3. Juli og jeg er vell ikke den eneste her inne som nå har passert termindatoen og går og venter på overtid!? Jeg føler julibabyene har begynt å komme som perler på en snor nå, noe som er veldig koselig! Jeg kjenner samtidig et stikk av misunnelse for jeg ønsker også å møte lillegutt nå. Noen flere utålmodige sjeler der ute?[emoji28]
 
Jeg har forsøkt å si til meg selv lenge at noen dager overtid ikke gjør noe. At lillegutt kommer når han kommer osv. Men jeg må innrømme at jeg nå er begynt å bli veeldig utålmodig! Klarer ikke tenke på annet enn fødsel, klarer ikke slappe av hjemme lenger osv.

På toppen av det hele lå jeg med regelmessige "rier" hvert 6-8minutt fra 16- tiden til 22- tiden i går kveld. Og jeg var da sikker på at fødsel var i gang! Men neeeida, det tok seg aldri ordentlig opp[emoji20] Og etter en natt med litt søvn så var "riene" borte igjen i dag morges... Kjenner jeg syns det er litt urettferdig at jeg har alle disse modningsrier, har hørt av andre at det er veldig uvanlig for førstegangsfødende, og at man ofte får kynnere/maserier når man har født tidligere
 
4 dager over termin her, er sååå sliten og bare ligget i senga i hele dag, veldig utolmodig nå, å lurer på om det ikke skal skje snart. Hadde aldri trudd jeg skulle gå over termindato. Ønsker bare at riene skal begynne. Er så klar.
 
4 dager over termin her, er sååå sliten og bare ligget i senga i hele dag, veldig utolmodig nå, å lurer på om det ikke skal skje snart. Hadde aldri trudd jeg skulle gå over termindato. Ønsker bare at riene skal begynne. Er så klar.

Huff, ja. Jeg trodde heller ikke at jeg skulle gå over tiden pga. "alle" i min familie føder 2-4 uker før termin. Men jeg er nå tydeligvis den "heldige" unntaket[emoji28] Er på dag 3 overtid her, og lite(ingenting) som skjer i kroppen i dag.
 
JA!! Er snart ferdig med den 6 dagen på overtid og er LEI!!!
Ikke snev av antydning til fødsel. Nå skal det sies at jeg ble flyttet frem en uke fra det jeg først hadde fått beskjed om, så var forberedt på å gå overtid, men håpte de proffesjonelle ultralyd damene hadde mer rett og at juni datoen stemte [emoji22] Men nei...
Gikk litt over en uke overtid med førstemann så håpte det ble bedre andre gang...
 
Ikke på overtid men, 12dager igjen til termin..
Kjenner jeg er helt tom for tålmodighet :wacky:
Skulle ønske det kunne skje noe snaart...
 
7 dager til termin, og er forberedt på overtid! Akkurat som jeg tenker at det er en selvfølge [emoji6] Er kanskje litt ekstra negativ i dag ([emoji12]) men er innstilt på minst 12 dager overtid[emoji1360]
 
Flere som føler seg fødeklare? Har dere noen tegn på at det er modning på gang, eller er det "stille før stormen?"[emoji12]

Selv har jeg myye kynnere og maserier. Har også nedpress når jeg sitter eller går. Jeg føler at mini strekker seg helt fra skambeinet og opp til toppen av ribbeinsbuen. Kan ikke forstå at han fortsatt har plass inni der[emoji54] Føler meg riiimelig fødeklar nå!
 
Hmmm... i natt drømte jeg at jeg både hadde løpt (og vunnet...) et motbakke marathon løp (uten å ha trent noe særlig...) [emoji848] og at fødselen ble satt i gang. Da jeg våknet for en halv time siden kjenner jeg at det tar skikkelig i i magen, så lurer på om det er rier?? Er fødselen muligens i gang?? Husker ikke hvordan riene føltes forrige gang... Håper det ikke er maserier eller annet tull for nå er jeg klar! [emoji2] Siden jeg klarer å skrive dette så er det nok lenge igjen, og venter med å vekke sambo for han kommer til å få panikk med en gang... Må være sikker...
og hvis jeg er sanndrømt får jeg kanskje vurdere et marathonløp på sikt... [emoji13]
 
Hmmm... i natt drømte jeg at jeg både hadde løpt (og vunnet...) et motbakke marathon løp (uten å ha trent noe særlig...) [emoji848] og at fødselen ble satt i gang. Da jeg våknet for en halv time siden kjenner jeg at det tar skikkelig i i magen, så lurer på om det er rier?? Er fødselen muligens i gang?? Husker ikke hvordan riene føltes forrige gang... Håper det ikke er maserier eller annet tull for nå er jeg klar! [emoji2] Siden jeg klarer å skrive dette så er det nok lenge igjen, og venter med å vekke sambo for han kommer til å få panikk med en gang... Må være sikker...
og hvis jeg er sanndrømt får jeg kanskje vurdere et marathonløp på sikt... [emoji13]

Heldige deg hvis det er rier![emoji54][emoji1] Såå spennende! Det kan vell både kjennes som tak i mage eller korsrygg, så godt mulig det er rier du kjenner. Har det utviklet seg noe mer nå på disse timene?[emoji1] Blitt vondere?

Kanskje det er det som er hemmeligheten bak å starte fødselen? Løpe maraton i motbakke[emoji23]
 
Termin i dag! Nå er det max 15-16 dager igjen til bebis er her!! :D
 
Heldige deg hvis det er rier![emoji54][emoji1] Såå spennende! Det kan vell både kjennes som tak i mage eller korsrygg, så godt mulig det er rier du kjenner. Har det utviklet seg noe mer nå på disse timene?[emoji1] Blitt vondere?

Kanskje det er det som er hemmeligheten bak å starte fødselen? Løpe maraton i motbakke[emoji23]

Her er status mye den samme som for 12 timer siden... men det er tak i riene, men ennå lenge imellom. Venter med å dra på sykehuset til det skjer noe mer. Men er positiv til at det er noe som endelig skjer i hvert fall [emoji6]
 
Termin i dag. Enda håpefull, men for sikkerhetsskyld melder jeg meg inn hær. Begynner dessuten å bli kraftig lei. [emoji23]
 
Men dere- jeg lurer nå.... jeg har termin 14. Juli, men fikk STRENG beskjed på oul at d ikke var overtid å regne før 25. Juli.... 11 dager etterpå er overtid først! Er d kun her de praktiserer slik?
 
Men dere- jeg lurer nå.... jeg har termin 14. Juli, men fikk STRENG beskjed på oul at d ikke var overtid å regne før 25. Juli.... 11 dager etterpå er overtid først! Er d kun her de praktiserer slik?

Per medisinsk definisjon så er man ikke på overtid før uke 42+0, og selv om man føder i uke 41+6 så er det "til termin" :)
Men man har en tendens til å henge seg opp i selve datoen, selv om det kun er 4-5% som faktisk føder på selve dagen. Så egentlig bør denne tråden hete "de som har passert datoen" :p
 
Per medisinsk definisjon så er man ikke på overtid før uke 42+0, og selv om man føder i uke 41+6 så er det "til termin" :)
Men man har en tendens til å henge seg opp i selve datoen, selv om det kun er 4-5% som faktisk føder på selve dagen. Så egentlig bør denne tråden hete "de som har passert datoen" :p

Hahaha- takk [emoji23] jeg liker slike svar! For om jeg skal si at jeg er på overtid i laaaaaang tid så dør hodet mitt tror jeg [emoji23]
Jeg har jo min egen termindato også, sånn type "du får ikke komme før tidligst 17.juli", d hjelper veldig på hodet når jeg ser denne tråden [emoji23]
 
Back
Topp