OUL

Dere som har fått innkalling, har dere allerede vært i kontakt med sykehuset i forhold til termindato? Eller har dere kun vært hos fastlegen?

Jeg har fortsatt ikke fått time til annet enn 12-ukers kontroll hos fastlegen.

Dere som har fått innkalling, har dere allerede vært i kontakt med sykehuset i forhold til termindato? Eller har dere kun vært hos fastlegen?

Det er fastlegen som sender henvisning til sykehuset om OUL. Så når fastlegen din har sendt henvisning til sykehuset (gjøres gjerne ved første svangerskapskontroll) vil du etter hvert få innkalling i posten.

Henvisning sendt på mandag, fikk innkallelse i dag :) 15.02, er da uke 18+4 :)

Jeg var på sykehuset på ultralyd så ordnet de innkalling til ordinær der :) men man kan ordne det hos lege og jordmor også :)

Vet ikke om noen av dere kan svare på dette, men jeg spør likevel! Jeg skal på 12-ukers kontrollen først når jeg er omtrent 14 uker på vei (pga jul/nyttår, så måtte legen ta det etter det). Men begynner det å bli "sent" å få bestilt oul da? Skal på Ahus om det har noe å si. Skal man få tilbud om oul mellom uke 18-20 uansett når det bestilles? Lurer altså på om jeg burde ta kontakt med fastlegen for å få ordnet med henvisning til oul før den første svangerskapskontrollen siden det skjer litt sent. :)

Vet ikke om noen av dere kan svare på dette, men jeg spør likevel! Jeg skal på 12-ukers kontrollen først når jeg er omtrent 14 uker på vei (pga jul/nyttår, så måtte legen ta det etter det). Men begynner det å bli "sent" å få bestilt oul da? Skal på Ahus om det har noe å si. Skal man få tilbud om oul mellom uke 18-20 uansett når det bestilles? Lurer altså på om jeg burde ta kontakt med fastlegen for å få ordnet med henvisning til oul før den første svangerskapskontrollen siden det skjer litt sent. :)
nei, det er ikke for sent. Tar bare ca ei uke å få time :)

25. Februar, er da 19+1

Fått time 25/1 . Legen sendte henvisning idag og jeg fikk innkalling idag . Går fort når alt blir sendt elektronisk:happy:

Back
Topp