O'store skravletråden

Ja det er sikkert likså greit. For har det gått gale så finner en alltids ut av det ved å begynne å blø etterhvert etc. En får jo ikke gjort noe så tidlig fra eller til. Testen så grei ut i mårrest. Den første urin gikk rett i do igår 6.30, for jeg var amøbe etter xonvea. Etter å ha gitt gaver å sunget for 9 åringen la jeg meg igjen. Og det er godt mulig jeg har drukket en del av vannflasken i halvsøvne og på natten, for så at flasken var rimelig slunken. Det er en bivirkning av xonvea, å bli veldig tørr i munnen. Jeg drakk en del i natt og, så jeg tok det med i betraktningen med tanke på morgenurin.

Jeg vet ikke om jeg har sluttet å teste :laughing002 Jeg har jo 9 tester igjen. Pluss en digital som jeg vil ta på mandag, 5+0

Hva jobber du med og når begynner du? Ned tanke på Xonvea. Jeg hadde ikke hatt sjans å komme ut av dvale til jobb. 9.30 klarte jeg å begynne å krype ut av komaen. Ikke at jeg sov, men sånn helt i ørska.

Ikke time før uke 6 nei, det er vel sent ja. Veldig bra du heller fikk time hos gynekologen og får ordnet alt der ❤️ Når har du time?

De insisterte på ultralyd på meg på tirsdag. Jaha ja, å hva kan de forvente å se. Synes det var rart. For sist sa de det ikke var behov for det ved innleggelse 6+0 en gang. Men men opp i stolen. To gynojologer, en sykepleier og en legestudent tittet og tittet. Slimhinnen var vist tykk som ved begynnende graviditet. Og en liten vanncyste et eller anna sted, men ingenting umiddelbart urovekkende sa hun ene.
Neste time på sykehuset er fredag om en uke. Da er jeg 5+4.

Gratulerer med 4+0 ❤️❤️❤️
Du hadde sagt det til ene jenta?

Gratulerer så mye med dagen til 9åringen:cool05 Jeg er ufør, jeg! Så akkurat den biten slipper jeg å tenke på, men må jo opp med ungene om morran❤️

Har time hos gyn nå på tirsdag, så da ber jeg om en hcg-måling også:happy119 Vi får nå se, men tviler på gyn vil ta TUL når jeg kun er 4+4:hilarious:
Takk, takk. Ja, har sagt det til 13åringen og hun ble glad❤️ Hun håper veldig på en lillesøster etter 3 småbrødre:dummy1::Heartpink
 
Gratulerer så mye med dagen til 9åringen:cool05 Jeg er ufør, jeg! Så akkurat den biten slipper jeg å tenke på, men må jo opp med ungene om morran❤️

Har time hos gyn nå på tirsdag, så da ber jeg om en hcg-måling også:happy119 Vi får nå se, men tviler på gyn vil ta TUL når jeg kun er 4+4:hilarious:
Takk, takk. Ja, har sagt det til 13åringen og hun ble glad❤️ Hun håper veldig på en lillesøster etter 3 småbrødre:dummy1::Heartpink
Takk for det ❤️ Stor stas. Og jeg blir jo så emosjonell selv. Med minnene om når hun ble født og hvor fantastisk det var. Det er så stort når de har bursdag. For de to kampene de vant jeg! Og kom i mål.

Ja absolut, og det kan nå være minst like hardt som å gå på jobb. Med søvnforstyrrelse og ME er det stortsett mannen som tar barna på morgenen her. Så den delen skremmer meg, når jeg må fungere morgen og natt. Det gjør meg veldig redd faktisk.

Ja forstår godt du ber im en hcg-måling når du først er der ❤️
Nei det er vel ikke stort poeng 4+4 med ultralyd heller. Da viser nok hcg mer.

Så koselig da❤️ Klarer hun å la være å si det til de andre? Forstår godt hun ønsker seg en liten søster :love017 Det hadde jo vært helt fantastisk❤️
Men så spesielt da, at du var en skikkelig jentemamma først. Også ble både jentemamma og guttemamma, med nå overvekt på gutter. Etter to jenter er det jo mest sannsynlig med en til jente. Også kommer tre gutter på rad og rekke etter hverandre. Det er spennende å tenke på. Hva som gjør at det blir sånn eller sånn ❤️
 
Kan hende det er litt ventetid med å få jordmor. Så ville jo ringt. Jeg skal ringe nå :)
Ja, det er det nok. Vi har kun jordmor en gang i uka her, så kan hende det er litt ventetid hos henne. 2023-kullet blir relativt stort her :)
 
Ja, er noe med det, blir veldig heisastemning og gutta krutt lissom:hilarious: Litt vel mye testo:knegg: Trenger ei jente til å holde dem i ørene med, eller som kan sno dem rundt lillefingeren sin:smiley-bounce022

Jeg stortrives med en stor familie:love7:love017 Skjønner det er uvanlig og sjeldent nå til dags, da, men så er ikke jeg helt A4 heller:p 4 barn høres bra ut, det:Heartpink:love7
Ja ikke sant! "Gutta,gutta,gutta!!!:cool05:dance011:dance018:excited001:gen045:happy093.:happy093.:taunt005
Hahaha
 
Når ringer dere for å få første time hos lege/jordmor? Og hvem ringer dere da?

Tenker jeg går for jordmor. Jeg var mest fornøyd hos henne sist, men er det tidlig å ringe alt nå?
Tenkte å bestille time nå til uka. Første graviditet gikk jeg til begge, med nr 2 gikk jeg kun til lege og var igrunnen fornøyd med det. Men tror jeg vil gå noe til jordmor og denne gangen. :happy:
 
Jeg har ikke fortalt det til noen og skal vente denne gangen grunnet et par tidlige mist.
Skal og vente med å fortelle kjæresten. I mellomtiden er det litt kjedelig og vanskelig å holde det hemmelig. Er jo så spent!
Jeg fortalte det til min på 4, og når jeg hentet han i bhg i dag kom bestekompisen bort å spurte om jeg har baby i magen :hilarious:regner med jeg ikke trenger å si det til så mange men at han tar seg av den jobben! :smiley-angelic006
 
Jeg kommer til å vente til uke 7-8 med å bestille time til lege/jordmor ul og det der pga aborter. Føler det ikke er vits før jeg har kommet litt på veg.

Håper dette er en liten terminspire:smiley-angelic001:Heartpink
 
Tenkte å bestille time nå til uka. Første graviditet gikk jeg til begge, med nr 2 gikk jeg kun til lege og var igrunnen fornøyd med det. Men tror jeg vil gå noe til jordmor og denne gangen. :happy:
Okei, tenker det er så tidlig enda, men er jo et poeng at det kan være litt ventetid. Vet ikke når de må sende henvisning for tidlig ultralyd. Det var jo ikke noe vi fikk i de to første svangerskapene.

Vi var veldig misfornøyd med første jordmor, og godt fornøyd med legen. Så flyttet vi. Fikk en fantastisk jordmor, men elendig oppfølging hos legen. Så denne gangen går jeg nok kun til legen for det som gjøres hos henne.
 
Jeg har ikke fortalt det til noen og skal vente denne gangen grunnet et par tidlige mist.
Skal og vente med å fortelle kjæresten. I mellomtiden er det litt kjedelig og vanskelig å holde det hemmelig. Er jo så spent!
Skjønner godt du velger å vente da, og at det er vanskelig å holde det hemmelig for kjæresten!

Jeg har kun delt det med samboer og min lillesøster (jeg vet hun holder tett). Har veldig lyst til å fortelle det til de venninnene som vet vi prøver...
 
Jeg fortalte det til min på 4, og når jeg hentet han i bhg i dag kom bestekompisen bort å spurte om jeg har baby i magen :hilarious:regner med jeg ikke trenger å si det til så mange men at han tar seg av den jobben! :smiley-angelic006
Hehe, det blir sånn når de små vet! Kan ikke regne med det får være hemmelig da!

Vi har ikke fortalt 4- og 2-åringen at jeg er gravid, men de har ønsket seg småsøsken lenge, og snakker om babyen i magen (bare hjemme, enn så lenge).
 
Okei, tenker det er så tidlig enda, men er jo et poeng at det kan være litt ventetid. Vet ikke når de må sende henvisning for tidlig ultralyd. Det var jo ikke noe vi fikk i de to første svangerskapene.

Vi var veldig misfornøyd med første jordmor, og godt fornøyd med legen. Så flyttet vi. Fikk en fantastisk jordmor, men elendig oppfølging hos legen. Så denne gangen går jeg nok kun til legen for det som gjøres hos henne.
Nei er heller ikke sikker på når henvisninga må sendes.. skulle gjerne tatt blodprøvene så tidlig som mulig og da jeg ofte har jernmangel så tenker det er like greit å komme i gang. :happy: husker ikke når jeg var inne med de to første men mener første time hos lege var rundt 6 uker. Hvertfall mellom 6-8 uker!

Jeg har en diagnose som jordmor stigmatiserte veldig med første barnet mitt. Ble mye unødvendig styr pga henne. Så med nr2 ville jeg unngå å få henne igjen. Nå med nr3 har jeg litt lyst til å gi henne en liten F med å vise at her er jeg 2 barn senere og med nr3 på vei og ingen problemer :shifty::shy:
 
Hehe, det blir sånn når de små vet! Kan ikke regne med det får være hemmelig da!

Vi har ikke fortalt 4- og 2-åringen at jeg er gravid, men de har ønsket seg småsøsken lenge, og snakker om babyen i magen (bare hjemme, enn så lenge).
Nei.. jeg tenker det er helt greit! Vet jo det er mye som kan skje så tidlig. Men samtidig vet jeg hvor brutalt urettferdig det er at så mange også oppever å miste etter man liksom er "trygg".
 
Nei er heller ikke sikker på når henvisninga må sendes.. skulle gjerne tatt blodprøvene så tidlig som mulig og da jeg ofte har jernmangel så tenker det er like greit å komme i gang. :happy: husker ikke når jeg var inne med de to første men mener første time hos lege var rundt 6 uker. Hvertfall mellom 6-8 uker!

Jeg har en diagnose som jordmor stigmatiserte veldig med første barnet mitt. Ble mye unødvendig styr pga henne. Så med nr2 ville jeg unngå å få henne igjen. Nå med nr3 har jeg litt lyst til å gi henne en liten F med å vise at her er jeg 2 barn senere og med nr3 på vei og ingen problemer :shifty::shy:
Jeg var inne i uke 7 med begge mine. Eldste hos jordmor, og hun var fornøyd med at jeg kom tidlig. Med yngste gikk jeg til legen, og fikk nærmest kjeft for å komme før uke 12...

Greit å få tatt litt blodprøver og komme i gang med tilskudd så fort man kan da! Men kan man ta jern før uke 18?

Haha, skjønner veldig godt den lysten til å vise henne hvor feil hun tok!
 
Nei.. jeg tenker det er helt greit! Vet jo det er mye som kan skje så tidlig. Men samtidig vet jeg hvor brutalt urettferdig det er at så mange også oppever å miste etter man liksom er "trygg".
Litt det jeg tenker også, egentlig. Vi har derfor ikke lagt skjul på at vi prøver. Jeg ønsker ikke å måtte late som ingenting og skjule følelsene mine om noe skulle gå galt. Samtidig så kan det nok være tøft at for mange vet og kanskje spør...

Så vi skal ikke holde det for oss selv veldig lenge. Kommer litt an på hvor mye fireåringen fanger opp :p
 
Jeg var inne i uke 7 med begge mine. Eldste hos jordmor, og hun var fornøyd med at jeg kom tidlig. Med yngste gikk jeg til legen, og fikk nærmest kjeft for å komme før uke 12...

Greit å få tatt litt blodprøver og komme i gang med tilskudd så fort man kan da! Men kan man ta jern før uke 18?

Haha, skjønner veldig godt den lysten til å vise henne hvor feil hun tok!
Så rart, hos meg var det litt motsatt, jordmor ville egentlig ikke ta meg inn før uke 14 eller noe men siden det var første barnet fikk jeg alikavel komme før. Legekontoret mitt praktiserer med at blodprøvene skal være tatt før uke 12. Vet det er veldig forskjellig rundt om, er så frustrerende når det ikke kan være likt over alt, man blir jo så usikker på hva som egentlig er riktig! Jeg husker ikke når jeg begynte på høy dose jern med første. Kanskje det var rundt uke 18 man måler blodprosenten? Er rart hvor mye man glemmer, man tenker liksom man skal huske alt. Tror ikke det er noe for tidlig tidspunkt å ta jern da. Begynte på gravid vitaminene i dag så jeg hvertfall får rusta opp kroppen litt :hilarious: ammer fortsatt 1åringen og.
 
Litt det jeg tenker også, egentlig. Vi har derfor ikke lagt skjul på at vi prøver. Jeg ønsker ikke å måtte late som ingenting og skjule følelsene mine om noe skulle gå galt. Samtidig så kan det nok være tøft at for mange vet og kanskje spør...

Så vi skal ikke holde det for oss selv veldig lenge. Kommer litt an på hvor mye fireåringen fanger opp :p
Ja ikke sant. Med de to første fortalte jeg ikke noe til familie osv før etter uke 12. Men tror nok mamma får vite det tidligere denne gangen ja:hilarious: er jo en påkjenning å miste, trist at så mange går igjennom den sorgen i ensomhet pga de ikke har delt det med andre. Samtidig som det såklart kan føles som en ekstra påkjenning å få masse henvendelser når man vil være i fred. Er nok bare opp til hver enkelt hva som man føler er riktig for en selv❤️ jeg syntes hvertfall det var veldig godt å dele med mine to bestevenninner når jeg mistet:happy:
 
Back
Topp