O'store skravletråden

Så rart, hos meg var det litt motsatt, jordmor ville egentlig ikke ta meg inn før uke 14 eller noe men siden det var første barnet fikk jeg alikavel komme før. Legekontoret mitt praktiserer med at blodprøvene skal være tatt før uke 12. Vet det er veldig forskjellig rundt om, er så frustrerende når det ikke kan være likt over alt, man blir jo så usikker på hva som egentlig er riktig! Jeg husker ikke når jeg begynte på høy dose jern med første. Kanskje det var rundt uke 18 man måler blodprosenten? Er rart hvor mye man glemmer, man tenker liksom man skal huske alt. Tror ikke det er noe for tidlig tidspunkt å ta jern da. Begynte på gravid vitaminene i dag så jeg hvertfall får rusta opp kroppen litt :hilarious: ammer fortsatt 1åringen og.
Ja ikke sant. Med de to første fortalte jeg ikke noe til familie osv før etter uke 12. Men tror nok mamma får vite det tidligere denne gangen ja:hilarious: er jo en påkjenning å miste, trist at så mange går igjennom den sorgen i ensomhet pga de ikke har delt det med andre. Samtidig som det såklart kan føles som en ekstra påkjenning å få masse henvendelser når man vil være i fred. Er nok bare opp til hver enkelt hva som man føler er riktig for en selv❤️ jeg syntes hvertfall det var veldig godt å dele med mine to bestevenninner når jeg mistet:happy:
Er vel generelt ulik praksis rundt omkring. Jeg er fortsatt plaget med bekkenlåsningen fra forrige svangerskap, så tenker jeg skal be om henvisning til kiropraktor/fysio tidlig denne gangen. Dit er det vel bare lege som henviser, kanskje...

Er nesten skremmende hvor mye man glemmer, ja!

Ja, jeg forstår absolutt begge deler veldig godt, og har jo selv valgt å holde hemmelig til uke 12, fortelle i uke 7-9, og nå blir det nok enda tidligere. Men offentliggjøring i sosiale medier kommer senere!
 
Er vel generelt ulik praksis rundt omkring. Jeg er fortsatt plaget med bekkenlåsningen fra forrige svangerskap, så tenker jeg skal be om henvisning til kiropraktor/fysio tidlig denne gangen. Dit er det vel bare lege som henviser, kanskje...

Er nesten skremmende hvor mye man glemmer, ja!

Ja, jeg forstår absolutt begge deler veldig godt, og har jo selv valgt å holde hemmelig til uke 12, fortelle i uke 7-9, og nå blir det nok enda tidligere. Men offentliggjøring i sosiale medier kommer senere!
Ja jeg skrev ikke ble på sosiale medier med noen av mine, så flere som har blitt overrasket både en og to ganger :hilarious: :hilarious:
 
Jeg sniker meg forsiktig inn her. Jeg er bare 9 dpo og strekene er svake, men den digitale sier det allerede på hvitt. :D

20230325_125033.jpg
Jeg har allerde sneket på dere i en uke både her og i ikm gruppen, og håpet på å komme inn hit. :)

TW: Jeg kan også nevne at jeg er ganske bekymret for å være gravid og det kommer jeg til å være lenge. Det ble oppdaget MA på ordinær tidlig ultralyd i uke 12+2 i Desember. Så etter den kan jeg slappe mer av! Dette har satt en skikkelig støkk i meg, og jeg går fortsatt med tårene oppi halsen store deler av tiden. Håper denne spiren holder :Heartred Det litt fine blir nå at termin er 10.desember og det er samme dag som aborten ble gjennomført i fjor. Merkelig hvordan livet blir til!
 
Tenker jeg ringer etter jordmor på mandag jeg :) fikk tidlig oppfølging sist. Grunnet kronisk sykdom og at jeg er litt overvektig. Slitt litt rundt det og svangerskap så jeg må ha noen å prate med ❤️ så håper jeg får like tidlig time som sist:) det hjalp veldig. Det som er kjipt er at det ikke er samme jordmor som sist jeg var gravid :( hun som var der i 2020 var så hyggelig ❤️
 
Jeg sniker meg forsiktig inn her. Jeg er bare 9 dpo og strekene er svake, men den digitale sier det allerede på hvitt. :D

Vis vedlegget 402034
Jeg har allerde sneket på dere i en uke både her og i ikm gruppen, og håpet på å komme inn hit. :)

TW: Jeg kan også nevne at jeg er ganske bekymret for å være gravid og det kommer jeg til å være lenge. Det ble oppdaget MA på ordinær tidlig ultralyd i uke 12+2 i Desember. Så etter den kan jeg slappe mer av! Dette har satt en skikkelig støkk i meg, og jeg går fortsatt med tårene oppi halsen store deler av tiden. Håper denne spiren holder :Heartred Det litt fine blir nå at termin er 10.desember og det er samme dag som aborten ble gjennomført i fjor. Merkelig hvordan livet blir til!

Hei!❤️ Velkommen inn hit til oss:smiley-angelic003Gratulerer så mye med spiren, satser på at denne gangen går det hele veien til målstreken:smiley-angelic001 Uff, forferdelig opplevelse:( Forstår godt du bærer på en del engstelse og bekymring, håper det slipper taket❤️
 
Jeg sniker meg forsiktig inn her. Jeg er bare 9 dpo og strekene er svake, men den digitale sier det allerede på hvitt. :D

Vis vedlegget 402034
Jeg har allerde sneket på dere i en uke både her og i ikm gruppen, og håpet på å komme inn hit. :)

TW: Jeg kan også nevne at jeg er ganske bekymret for å være gravid og det kommer jeg til å være lenge. Det ble oppdaget MA på ordinær tidlig ultralyd i uke 12+2 i Desember. Så etter den kan jeg slappe mer av! Dette har satt en skikkelig støkk i meg, og jeg går fortsatt med tårene oppi halsen store deler av tiden. Håper denne spiren holder :Heartred Det litt fine blir nå at termin er 10.desember og det er samme dag som aborten ble gjennomført i fjor. Merkelig hvordan livet blir til!
Velkommen kjære du ❤️
 
Jeg sniker meg forsiktig inn her. Jeg er bare 9 dpo og strekene er svake, men den digitale sier det allerede på hvitt. :D

Vis vedlegget 402034
Jeg har allerde sneket på dere i en uke både her og i ikm gruppen, og håpet på å komme inn hit. :)

TW: Jeg kan også nevne at jeg er ganske bekymret for å være gravid og det kommer jeg til å være lenge. Det ble oppdaget MA på ordinær tidlig ultralyd i uke 12+2 i Desember. Så etter den kan jeg slappe mer av! Dette har satt en skikkelig støkk i meg, og jeg går fortsatt med tårene oppi halsen store deler av tiden. Håper denne spiren holder :Heartred Det litt fine blir nå at termin er 10.desember og det er samme dag som aborten ble gjennomført i fjor. Merkelig hvordan livet blir til!
Velkommen hit ❤️
 
Jeg ringte for å bestille time hos jordmor, og fikk time allerede på torsdag, da er jeg 4+4. Syns det var drøyt tidlig :hilarious: De er stengt neste uke, fullt uka etter det, og å var helsesykepleier usikker på om uka deretter igjen ble for seint i fht å rekke henvisning til TUL (7+4). Jaja, da er vi i alle fall i gang.
 
Jeg ringte for å bestille time hos jordmor, og fikk time allerede på torsdag, da er jeg 4+4. Syns det var drøyt tidlig :hilarious: De er stengt neste uke, fullt uka etter det, og å var helsesykepleier usikker på om uka deretter igjen ble for seint i fht å rekke henvisning til TUL (7+4). Jaja, da er vi i alle fall i gang.

Herlig med tidlig time, da:joyful:
 
Er helt ny på sånne forum, men jeg prøver:laughing002jeg har ikke vært gravid før og jeg testet positivt nå på søndag (9dpo) og har ikm nå på torsdag:shy:. Testene fortsetter å bli sterke og lurer på når det er vanlig å bestille time og hvor til? lege, jordmor eller privat?
 
Jeg ringte for å bestille time hos jordmor, og fikk time allerede på torsdag, da er jeg 4+4. Syns det var drøyt tidlig :hilarious: De er stengt neste uke, fullt uka etter det, og å var helsesykepleier usikker på om uka deretter igjen ble for seint i fht å rekke henvisning til TUL (7+4). Jaja, da er vi i alle fall i gang.
Så spennende. Jeg kommer til å vente til etter Otul med å ta kontakt med jordmor, men har bestilt legetime for å ta blodprøver i uke 9. :)
 
Er helt ny på sånne forum, men jeg prøver:laughing002jeg har ikke vært gravid før og jeg testet positivt nå på søndag (9dpo) og har ikm nå på torsdag:shy:. Testene fortsetter å bli sterke og lurer på når det er vanlig å bestille time og hvor til? lege, jordmor eller privat?
Gratulerer så mye ❤️ Kommer til å bestille legetime til ca uke 12 for blodprøver. Bestilt tidlig ultralyd til uke 7+5, hvor hun også henviser til OTUL på sykehuset ❤️ Velkommen inn i gjengen!
 
Usj, i dag er en sånn dag hvor følelsene sitten utenpå kroppen. For noen dager siden satt jeg med en positiv test jeg egentlig ikke ville ha, i hendene. I dag er det eneste jeg gjør å bekymre meg for lille - jeg har såå lyst at det skal gå bra :sorry: Tenk at det kan snu så fort!? Vet det er heelt vanlig til å være meg å kjenne på menssmerter tidlig i svangerskapet, men alt bekymrer ❤️ Håper på sterke tester i morgen :smiley-angelic001
 
Nå går jeg bare å venter til kl skal bli 17. Helt blenda tester x 2 idag og frustrasjonen er til å ta å føle på.. Er jo 4 dager før testdag, så får vi håpe det er noe på gang :D kjempe spennende å endelig være i en termingruppe, men fallhøyden er desto større. Litt mye stikkinger og greier nederst på venstre side kjenner jeg, å det har jeg aldri hatt før.. men.. klokka snegler seg videre..
 
Så spennende. Jeg kommer til å vente til etter Otul med å ta kontakt med jordmor, men har bestilt legetime for å ta blodprøver i uke 9. :)
Ååå oki! Takk for svar :love017
Gratulerer så mye ❤️ Kommer til å bestille legetime til ca uke 12 for blodprøver. Bestilt tidlig ultralyd til uke 7+5, hvor hun også henviser til OTUL på sykehuset ❤️ Velkommen inn i gjengen!
Tusen takk! :shy:❤️ jaokei, da virker det som at jeg blir å bestille time rundt uke 8-9 da!:joyful: takk for svar! :love017
 
Så spennende. Jeg kommer til å vente til etter Otul med å ta kontakt med jordmor, men har bestilt legetime for å ta blodprøver i uke 9. :)
Jeg ønsker all oppfølging hos jordmor (utenom det legen må ta), så derfor jeg tok kontakt med henne så tidlig.
 
Et lite spørsmål. Når dere tar hcg prøve, bare møter dere opp på legekontoret? Eller må man bestille time hos lege først? :)
 
Back
Topp