Oss testetøser imellom

Jeg har allerede en plan hvis jeg skulle fått positiv test i nærmeste fremtid. Da skal jeg mase meg til flere blodprøver for hcg (for å se om nivået øker bra) og så purre på henvisning for tidlig ul for å se at det ligger på rett sted (fikk beskjed av overlege at jeg får ul ca 6+0 eller noe sånn, for å utelukke ny exu) :p
Ting kan jo gå bra fordi om diverse ikke går etter planen, så vi får bare prøve å overbevise oss selv om det!

❤️❤️
Kjempebra, syns du må få bli godt fulgt opp, men sånt må man vel passe på selv, som du sier så må du vel purre på :playful:
Absolutt, og det er jo ikke et alternativ å ikke prøve fordi heller :smug: :Heartpink

Veldig interessant, tusen takk for link :Heartpink Men hvor fort vil en implantasjon slå ut på de hjemmetestene vi har? For disse forskerne regnet tilbake til EL på urinprøvene som jeg forstod det. De bruker sikkert analysverktøy i urinprøvene som vi ikke har tilgang til, må vi liksom plusse på en dag eller to fra det de sier for at det registreres i våre hjemmetester? "An algorithm had been developed to identify the day of ovulation on the basis of the ratio of these urinary hormone metabolites. We refined this algorithm, validating it against the peak urinary excretion of luteinizing hormone". Ja, enig, det tror jeg absolutt :laughing021
Ja de har nok testet litt grundigere med noe bedre teknologi enn hjemme LH tester :hilarious:

Jeg skjønner ikke helt måleenheten de bruker for HCG (ikke at jeg skjønner den vanlige miu heller :smiley-ashamed004):
Pregnancy was detected by means of a sensitive and specific immunoradiometric assay for urinary chorionic gonadotropin, with a detection limit of 0.01 ng per milliliter.
For each pregnancy, implantation was defined as having occurred on the first day on which urinary excretion of chorionic gonadotropin exceeded 0.015 ng per milliliter.
Men det høres veldig sensitivt ut :laughing002

Ja de har nok testet litt grundigere med noe bedre teknologi enn hjemme LH tester :hilarious:

Jeg skjønner ikke helt måleenheten de bruker for HCG (ikke at jeg skjønner den vanlige miu heller :smiley-ashamed004):

Men det høres veldig sensitivt ut :laughing002
Jaaa :gen113Derfor lurer jeg litt på hvordan vi skal "oversette" resultatene deres til utslaget på våre hjemmetester... :think005 lurer på om vi så må vi legge på en dag eller noe for å anta når vi har hatt implantasjon? :dontknow Kan de ikke bare teste med hjemmetester på de testene også da, for vår del? Ikke gjøre det så saaabla komplisert for oss med testene våre :laughing001 Hihihi

Jaaa :gen113Derfor lurer jeg litt på hvordan vi skal "oversette" resultatene deres til utslaget på våre hjemmetester... :think005 lurer på om vi så må vi legge på en dag eller noe for å anta når vi har hatt implantasjon? :dontknow Kan de ikke bare teste med hjemmetester på de testene også da, for vår del? Ikke gjøre det så saaabla komplisert for oss med testene våre :laughing001 Hihihi
Ja vi må sikkert legge på en dag da :hilarious: Av og til skulle jeg ønske at jeg testet tidligere den gangen jeg ble gravid, for jeg hadde jo garantert fått strek flere dager før 12 DPO! Datteren min må ha gravd seg inn senest 9 DPO siden jeg allerede spydde den kvelden. Hadde jeg fått en strek jeg selv hadde sett allerede da? Nei så hvis jeg spyr neste gang også tester jeg med én gang, ass :laughing002

Hei!

I dag fikk jeg en ganske mye tydeligere strek på testen, og valgte å ta en digital. Den viste gravid 1-2..! :D

Jeg er glad og håpefull, men også litt bekymret. I mine to tidligere svangerskap som gikk bra fikk jeg positiv test 9 dpo, og ved SA fikk jeg positiv ca 16 dpo. Men ved SA’en jeg hadde sist ble streken bare så sterk som den var nå ved 15 dpo. Deretter snudde det. Men denne stigningen er vel fin? Jeg hadde en liten blødning 10 dpo, som jeg tror må ha vært festeblødning, så da festet nok bare egget seg sent? Tror dere at jeg kan slappe av? :think005

Jeg hadde aldri i mitt liv trodd at én SA skulle få meg til å betvile dette så mye. Men jeg er håpefull. :Heartred

Skal forresten til syden om en uke, så derfor er jeg litt ekstra bekymret tror jeg, spesielt for exu.
IMG_1815.jpeg
IMG_1819.jpeg
IMG_1817.jpeg

Ser noen av disse el testene positiv ut? Den siste er sett bilde av innen tidsfristen på 5 min. Har hatt el slim igår og i forrigårs.

Vedlegg

• IMG_1778.jpeg
    IMG_1778.jpeg
    43 KB · Visninger: 73
Hei!

I dag fikk jeg en ganske mye tydeligere strek på testen, og valgte å ta en digital. Den viste gravid 1-2..! :D

Jeg er glad og håpefull, men også litt bekymret. I mine to tidligere svangerskap som gikk bra fikk jeg positiv test 9 dpo, og ved SA fikk jeg positiv ca 16 dpo. Men ved SA’en jeg hadde sist ble streken bare så sterk som den var nå ved 15 dpo. Deretter snudde det. Men denne stigningen er vel fin? Jeg hadde en liten blødning 10 dpo, som jeg tror må ha vært festeblødning, så da festet nok bare egget seg sent? Tror dere at jeg kan slappe av? :think005

Jeg hadde aldri i mitt liv trodd at én SA skulle få meg til å betvile dette så mye. Men jeg er håpefull. :Heartred

Skal forresten til syden om en uke, så derfor er jeg litt ekstra bekymret tror jeg, spesielt for exu.Vis vedlegget 461106Vis vedlegget 461107Vis vedlegget 461108
Kan du ikke gå til legen nå og ta blodprøve slik at du kan se akkurat hvor mye hcg du har? Det ser jo veldig bra ut på testene, men endra bedre med blodprøve når du er litt usikker. Da kan du jo sjekke vitaminlagre og slikt i tillegg for å se om du skulle tatt noen tilskudd. Greit å få en time før du reiser på ferie :)

Kan du ikke gå til legen nå og ta blodprøve slik at du kan se akkurat hvor mye hcg du har? Det ser jo veldig bra ut på testene, men endra bedre med blodprøve når du er litt usikker. Da kan du jo sjekke vitaminlagre og slikt i tillegg for å se om du skulle tatt noen tilskudd. Greit å få en time før du reiser på ferie :)
Jo, jeg tenker at jeg bør gjøre det. Det vil nok være betryggende, forhåpentligvis. Takk for tips!
:love7

Haha wow, dette visste jeg ikke, aldri tenkt over det :smiley-ashamed004 Er derfor vi kan måle HCG og LH i urinen, fordi det har vært en del av blodet! Lightbulb moment :hilarious:

Hei!
Her kommer jeg med mine tester igjen! :greet025
Jeg er altså så frynsete nå. Så hvis denne spiren holder seg fast har den altså overlevd et voldsomt kortisolnivå hos mor også. :laughing002
Forrige SA ble testene svake igjen 18 dpo og i dag er jeg 17 dpo, med svake tester. Fremdeles usikker på stigning, men har ømme pupper da! Det er jo noe. :smiley-angelic001
Har dere noen gode ord, som kan roe meg litt? Vet dere om MakeSure er litt svake nå for tiden? Bør jeg prøve med andre tester? Uff, jeg er så sliten av grubling og bekymring…
Skal ta blodprøve så snart det åpner hos legen tenker jeg, men jeg blir likevel ko-ko.

Dette er status (48 timer mellom hver test):
IMG_1833.jpeg

Herregud, man kan bruke vanlige Gtester på sjimpanseurin! :wideyed:
Tenkte på gjengen her inne når alle sammen studerer testen (og jeg så ikke den streken, som vanlig) :laughing001

Hei!
Her kommer jeg med mine tester igjen! :greet025
Jeg er altså så frynsete nå. Så hvis denne spiren holder seg fast har den altså overlevd et voldsomt kortisolnivå hos mor også. :laughing002
Forrige SA ble testene svake igjen 18 dpo og i dag er jeg 17 dpo, med svake tester. Fremdeles usikker på stigning, men har ømme pupper da! Det er jo noe. :smiley-angelic001
Har dere noen gode ord, som kan roe meg litt? Vet dere om MakeSure er litt svake nå for tiden? Bør jeg prøve med andre tester? Uff, jeg er så sliten av grubling og bekymring…
Skal ta blodprøve så snart det åpner hos legen tenker jeg, men jeg blir likevel ko-ko.

Dette er status (48 timer mellom hver test): Vis vedlegget 461179
Har lest at flere har klagd over de siste makesure testene, usikker på om det og gjaldt farge og styrke, men synes denne økningen ser fin ut i dobling❤️ mulig bare fargen er dårlig på testen..

Ser dere noe her eller er jeg delulu?:dead: Hadde innsett av 5-dagers embryo på onsdag, men tok også ovitrelle 14.mai, men den skal jo være ute av kroppen nå. Har ikke testdag før 4.juni, men ble så fristet da fler har sagt at de fikk positiv test 5 dager etter innsett:rolleyes:

Vedlegg

• IMG_4608.jpeg
    IMG_4608.jpeg
    685,9 KB · Visninger: 84
  • IMG_4607.jpeg
    IMG_4607.jpeg
    785,7 KB · Visninger: 80
Det er jo kjempe bra!! De er jo ikke ment for å følge hcg, så man må nesten bare stole på at man er gravid :Heartred (jeg tester også i styrke, men prøøøver å si det til meg selv):laughing002
Jaa, du har helt rett! Det hjelper ikke på at mannen hele tiden sier at «du må være innstilt på at det kan gå galt», fordi han så hvor knust jeg ble sist da vi opplevde SA. Så nå vil han hjelpe meg å forebygge at jeg blir så lei meg hvis det skulle skje. Hehe. :smiley-ashamed004 Men da klarer jeg ikke å lene meg inn i den gode følelsen. Han mener det bare godt da. :):Heartred
Så tusen takk for oppmuntring! :D

Ser dere noe her eller er jeg delulu?:dead: Hadde innsett av 5-dagers embryo på onsdag, men tok også ovitrelle 14.mai, men den skal jo være ute av kroppen nå. Har ikke testdag før 4.juni, men ble så fristet da fler har sagt at de fikk positiv test 5 dager etter innsett:rolleyes:
Kaaanskje på bilde nummer 2? Det blir spennende de neste dagene da! Fingrene krysset! :gen014

Back
Topp