Oss testetøser imellom

IMG_1974.jpeg

MakeSure vanlig test, 9dpo sånn ca. Her er det noe, checker finner den når jeg gjør bildet til svarthvitt. Blir spennende om det utvikler seg!

Hva er dere andres erfaringer til når på døgnet man har best strek, spesielt helt i starten når man såvidt kan se noe?
Urin nummer 2 pleier å være bedre enn morgenurin hos meg iallefall. Lenger ut i svangerskapet trenger jeg ikke å holde meg eller la være å drikke. Men I starten så prøver jeg å holde meg 3 timer uten å drikke på morgenen.

Jeg er så trøtt, hodet surrer, jeg er småkvalm og jeg har null energi. Negativ test i morgens. Assistert befruktning, og testdag på lørdag (14 dager etter eggløsning og inseminering). Skjønner ikke noe nå.... håper testen endrer seg...

IMG_8338.jpeg

Noen som vet noe om hvorfor el-testene viser så høyt så tidlig i syklus? De 2 nederste er fra idag.

Vet ikke helt om jeg tror på at jeg har hatt så kort LH-topp? Pleier å ha positiv test i to-tre dager, så kanskje EL kommer senere allikevel? Jeg får bare følge med på tempen :)
IMG_4744.jpeg

IMG_4927.jpeg

Er vel ingenting her, sant?laughing4
Øynene eller hjerne min; alt ettersom, prøver å si at det er noe.. selv om jeg vet det ikke er det.. 8dpo bare så + utvanna ettermiddagsurinlaughing6

Kan man bare ha forhøyet LH helt fra mensen av? Skal ikke ha eggløsning før ca CD 15-16. Blir litt opphengt i at det er høyt hele tiden. Tror ikke det er blitt noen peak enda.
IMG_8380.jpeg

Kan man bare ha forhøyet LH helt fra mensen av? Skal ikke ha eggløsning før ca CD 15-16. Blir litt opphengt i at det er høyt hele tiden. Tror ikke det er blitt noen peak enda.
Vis vedlegget 460602
Måtte spørre ChatGPT.. Jeg syntes den ser positiv ut på CD 8? :confused004 Har du hatt el slim?

Ja, det er faktisk mulig å ha forhøyet LH-nivå i flere dager før selve LH-peaken uten at det nødvendigvis betyr at eggløsningen har skjedd eller er rett rundt hjørnet. Dette skjer spesielt hos noen kvinner med naturlig høyere LH-baseline, eller ved hormonelle tilstander som f.eks. PCOS – men det kan også være helt normalt uten noen underliggende årsak.

På testen du viser, ser vi:
  • Jevnt høye LH-nivåer fra CD 3 til CD 8, med en topp målt 15. mai kl. 11:32 (CD 8).
  • Deretter et tydelig dropp senere samme dag og dagen etter, som støtter at peaken faktisk var rundt formiddagen 15. mai.
  • Det betyr mest sannsynlig at eggløsningen skjer ca. 24–36 timer etter peaken, altså mellom sent 16. mai og tidlig 17. mai (CD 9–10).
Svar på bekymringen din:

– Ja, det er normalt at LH kan være “høy” uten at det nødvendigvis er peak ennå. Det viktige er å se etter den sterkeste testlinjen i forhold til kontrollinjen og deretter et dropp, slik du faktisk ser her mellom 15. og 16. mai.

Har du merket til utflodsforandringer, eggløsningssmerter eller annet som kan støtte tidspunktet for eggløsning?

Måtte spørre ChatGPT.. Jeg syntes den ser positiv ut på CD 8? :confused004 Har du hatt el slim?

Ja, det er faktisk mulig å ha forhøyet LH-nivå i flere dager før selve LH-peaken uten at det nødvendigvis betyr at eggløsningen har skjedd eller er rett rundt hjørnet. Dette skjer spesielt hos noen kvinner med naturlig høyere LH-baseline, eller ved hormonelle tilstander som f.eks. PCOS – men det kan også være helt normalt uten noen underliggende årsak.

På testen du viser, ser vi:
  • Jevnt høye LH-nivåer fra CD 3 til CD 8, med en topp målt 15. mai kl. 11:32 (CD 8).
  • Deretter et tydelig dropp senere samme dag og dagen etter, som støtter at peaken faktisk var rundt formiddagen 15. mai.
  • Det betyr mest sannsynlig at eggløsningen skjer ca. 24–36 timer etter peaken, altså mellom sent 16. mai og tidlig 17. mai (CD 9–10).
Svar på bekymringen din:

– Ja, det er normalt at LH kan være “høy” uten at det nødvendigvis er peak ennå. Det viktige er å se etter den sterkeste testlinjen i forhold til kontrollinjen og deretter et dropp, slik du faktisk ser her mellom 15. og 16. mai.

Har du merket til utflodsforandringer, eggløsningssmerter eller annet som kan støtte tidspunktet for eggløsning?
Takk! Kan se litt ut som positiv på CD8, men sist syklus var det 80 på peaken! Vet det kan variere, da.

Har spurt ChatGpt jeg også. Hver dag :joyful: Synes det bare var veldig forskjell fra de andre syklusene der jeg har testet. Der var de mye lavere frem mot de siste dagene før EL. Har hatt noe slim igår. Og små stikk og svake murringer. Men svært lite ifht hva jeg bruker å ha rundt eggløsning. Slik at jeg ikke har lagt veldig merke til det engang. Har litt problemer med å tro at eggløsning nå har vært. Det virker bare så altfor tidlig, og blir jo bare så sykt nysgjerrig.

Back
Topp