MakeSure vanlig test, 9dpo sånn ca. Her er det noe, checker finner den når jeg gjør bildet til svarthvitt. Blir spennende om det utvikler seg!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg serVis vedlegget 460395
MakeSure vanlig test, 9dpo sånn ca. Her er det noe, checker finner den når jeg gjør bildet til svarthvitt. Blir spennende om det utvikler seg!

Ja det der e babystrekVis vedlegget 460395
må det utvikle seg rett
Jeg fikk blenda test på 10 DPO på morningen, og tydelig positiv på ettermiddagen samme dagHva er dere andres erfaringer til når på døgnet man har best strek, spesielt helt i starten når man såvidt kan se noe?
Jeg serVis vedlegget 460395
Hvor lenge bør man holde seg før man tar testen om ettermiddagen? Noen timer?Jeg fikk blenda test på 10 DPO på morningen, og tydelig positiv på ettermiddagen samme dagOg her har testene blitt sterkere ved urin nr. 2.

Urin nummer 2 pleier å være bedre enn morgenurin hos meg iallefall. Lenger ut i svangerskapet trenger jeg ikke å holde meg eller la være å drikke. Men I starten så prøver jeg å holde meg 3 timer uten å drikke på morgenen.Hva er dere andres erfaringer til når på døgnet man har best strek, spesielt helt i starten når man såvidt kan se noe?
Måtte jo det idag siden jeg begynte virkelig å lure her. Men den er negativHar du tatt en ny Graviditetstest?
Det skjønner jeg! Rart de er så høye.. Har du EL slim osv?Måtte jo det idag siden jeg begynte virkelig å lure her. Men den er negativ
Ingen slim. Men har hatt svake el-smerter i et par dagerDet skjønner jeg! Rart de er så høye.. Har du EL slim osv?
Jeg ser ingenting dessverreVis vedlegget 460518
Er vel ingenting her, sant?
Øynene eller hjerne min; alt ettersom, prøver å si at det er noe.. selv om jeg vet det ikke er det.. 8dpo bare så + utvanna ettermiddagsurin![]()
Måtte spørre ChatGPT.. Jeg syntes den ser positiv ut på CD 8?Kan man bare ha forhøyet LH helt fra mensen av? Skal ikke ha eggløsning før ca CD 15-16. Blir litt opphengt i at det er høyt hele tiden. Tror ikke det er blitt noen peak enda.
Vis vedlegget 460602
Har du hatt el slim?Takk! Kan se litt ut som positiv på CD8, men sist syklus var det 80 på peaken! Vet det kan variere, da.Måtte spørre ChatGPT.. Jeg syntes den ser positiv ut på CD 8?Har du hatt el slim?
Ja, det er faktisk mulig å ha forhøyet LH-nivå i flere dager før selve LH-peaken uten at det nødvendigvis betyr at eggløsningen har skjedd eller er rett rundt hjørnet. Dette skjer spesielt hos noen kvinner med naturlig høyere LH-baseline, eller ved hormonelle tilstander som f.eks. PCOS – men det kan også være helt normalt uten noen underliggende årsak.
På testen du viser, ser vi:
Svar på bekymringen din:
- Jevnt høye LH-nivåer fra CD 3 til CD 8, med en topp målt 15. mai kl. 11:32 (CD 8).
- Deretter et tydelig dropp senere samme dag og dagen etter, som støtter at peaken faktisk var rundt formiddagen 15. mai.
- Det betyr mest sannsynlig at eggløsningen skjer ca. 24–36 timer etter peaken, altså mellom sent 16. mai og tidlig 17. mai (CD 9–10).
– Ja, det er normalt at LH kan være “høy” uten at det nødvendigvis er peak ennå. Det viktige er å se etter den sterkeste testlinjen i forhold til kontrollinjen og deretter et dropp, slik du faktisk ser her mellom 15. og 16. mai.
Har du merket til utflodsforandringer, eggløsningssmerter eller annet som kan støtte tidspunktet for eggløsning?
Synes det bare var veldig forskjell fra de andre syklusene der jeg har testet. Der var de mye lavere frem mot de siste dagene før EL. Har hatt noe slim igår. Og små stikk og svake murringer. Men svært lite ifht hva jeg bruker å ha rundt eggløsning. Slik at jeg ikke har lagt veldig merke til det engang. Har litt problemer med å tro at eggløsning nå har vært. Det virker bare så altfor tidlig, og blir jo bare så sykt nysgjerrig.