Oss testetøser imellom

Tror den digitale testen anbefales å brukes kun én gang hver morgen, og første test blir alltid en tom sirkel. Derfor man skal begynne å teste x antall dager før man tror EL kommer ut fra hvor lang syklus du har , det står i pakningsvedlegget :)
Ja akkurat det står i pakningsvedlegget og at man må vente med å teste 4 timer etter urinering, men jeg ble så ivrig når jeg oppdaget EL slim i trusa at jeg testet på kvelden etter kun 1 time siden toalettbesøk. Har jeg ødelagt den digitale testen da siden jeg har avbrutt «en-gang-om-dagen-til-samme-tid»? At den sammenligner med resultatet på forrige testing?

:) Ja akkurat det står i pakningsvedlegget og at man må vente med å teste 4 timer etter urinering, men jeg ble så ivrig når jeg oppdaget EL slim i trusa at jeg testet på kvelden etter kun 1 time siden toalettbesøk. Har jeg ødelagt den digitale testen da siden jeg har avbrutt «en-gang-om-dagen-til-samme-tid»? At den sammenligner med resultatet på forrige testing?
Tror ikke nødvendigvis du har ødelagt noe, og at testen absolutt kan brukes videre. Den slår ut på et visst nivå av LH som stiger jevnt og trutt før EL. Ville bare fortsatt med den hver morgen og ev spe på med strimler på kvelden :)

Hva tenker dere om stigningen og styrken? Ca 10 dpo. Makesure-tester.
Synes de er så svake… Kveld - morgen - kveld

IMG_3691.jpeg

Synes absolutt ikke de er svake... mine er alla det samme og jeg er 13 DPO. Og fornøyd med at jeg ikke pleier å ha så sterke streker på 13DPO.
Og så er det stigningen som er viktigst. Og den ser jo veldig veldig bra ut. Og er jo ikke meningen at man skal måle stigning med strips (selv om vi er mange som gjør det). Samme urin men to ulike tester kan gi ulikt resultat. Så ikke skap deg selv bekymringer ❤️

Vi skal fjerne spiral om 12 dager, og jeg er så spent på hvor fort syklus kommer tilbake :Heartred
Vet ikke hvor stor forskjell det er mellom spiral og P-stav, men hørte før jeg tok ut P-stav at det ville ta 6-12 uker før eggløsning kom igang igjen, så jeg og samboer hadde ubeskyttet sex rett etterpå. Bare et par dager senere tok jeg test for eggløsning som viste at den startet med en gang tydeligvis.

I går kveld hadde jeg en svak positiv test. Men bare hatt negative tester siden. Kanskje det bare var en svak positiv :( Har et veldig stort myom på livmor og fikk beskjed av legen på sykehuset når jeg havnet på akutten pga den at vi veldig sannsynlig ville få problemer med å få barn, så hadde vært veldig gøy om det gikk på absolutt første forsøk :)

Vet ikke hvor stor forskjell det er mellom spiral og P-stav, men hørte før jeg tok ut P-stav at det ville ta 6-12 uker før eggløsning kom igang igjen, så jeg og samboer hadde ubeskyttet sex rett etterpå. Bare et par dager senere tok jeg test for eggløsning som viste at den startet med en gang tydeligvis.

I går kveld hadde jeg en svak positiv test. Men bare hatt negative tester siden. Kanskje det bare var en svak positiv :( Har et veldig stort myom på livmor og fikk beskjed av legen på sykehuset når jeg havnet på akutten pga den at vi veldig sannsynlig ville få problemer med å få barn, så hadde vært veldig gøy om det gikk på absolutt første forsøk :)
Jaa, fikk tatt ut spiralen i dag, en uke før jeg egentlig skulle da det ble ledig legetime. Så veldig spent på hvor fort syklusen kommer i gang. Tok en eggløsningstest ikveld bare for å få et bilde siden man kan ha eggløsning selv om man har hatt spiral.

Åå jaa, hvor mange DPO er du? Krysser fingrene for dere!

11 dager, og 4 dager ca til perioden starter igjen. Kjenner jo ikke helt min egen kropp etter å ha fjernet prevensjon, men pleide å ha 30-33 dager syklus før iallfall :) Har kjøpt eggløsningstester for sånn 3-4 måneder frem i tid pga jeg så litt frem til (og trodde jeg ville få tid til) å bli kjent med syklusen min igjen.

Spennende dager!! Samboer reiste vekk for noen dager på morningen i dag så om jeg skulle fått en ny positiv test så blir jeg alene om det :( Når jeg gikk ned med den svakt positive i går hadde jeg alle følelser på en gang. Pga den er jeg på sånn 5. negative testen for i dag, så nå skal jeg roe meg til i morgen tidlig.

Jeg blir ikke klok på dette. Synes jeg kanskje skimter noe, tok to tester i dag. Må vel teknisk sett vente til i morgen kveld, siden hcg dobles på 48 timer, hvis jeg husker rett. Dersom jeg er gravid vel og merke..

Vedlegg

• IMG_4857.jpeg
    IMG_4857.jpeg
    593,4 KB · Visninger: 81
  • IMG_4946.jpeg
    IMG_4946.jpeg
    569,6 KB · Visninger: 81
Jeg blir ikke klok på dette. Synes jeg kanskje skimter noe, tok to tester i dag. Må vel teknisk sett vente til i morgen kveld, siden hcg dobles på 48 timer, hvis jeg husker rett. Dersom jeg er gravid vel og merke..
Du trenger ikke vente med å teste til 48 timer, hcg øker ofte i veldig fort i starten. Som regel mye raskere enn dobling. Hvilken dpo er du?

Du trenger ikke vente med å teste til 48 timer, hcg øker ofte i veldig fort i starten. Som regel mye raskere enn dobling. Hvilken dpo er du?
Kan være mellom 10-12 dpo ut i fra når jeg hadde peak på EL-testen. Tester igjen senere da, men tenker å få kjøpt en rfsu test bare for å se om jeg ser noe på den :wideyed:

Back
Topp