Oss testetøser imellom

Takk for tips, jeg tok ny test som var svakere idag. Så enten er det tilfeldig fra strimmel til strimmel, eller så har nivået gått ned fra igår til idag?
Vis vedlegget 342983

Her er jeg i syklusen nå forresten, hvis den er sånn som den har pleid å være. Så kanskje jeg bare har fantom-eggløsningssymptomer :wacky:
Vis vedlegget 342980

Viss jeg skal snakke av erfaring vil styrken på den testen kunne variere selv om EL har skjedd eller ikke skjedd, når jeg har testa fra dag 10 i syklus :) var dette jeg skulle fram til i går :) men om og når du får mensen, kan du telle deg 14 dager tilbake, der vil du komme frem til dagen du hadde EL.. Men ut ifra det jeg leser varierer syklus med noen dager her og der så man skal ikke gå ut ifra at man har EL på samme dag hver syklus :) du kan jo fortsette og teste og/eller vente og se om mensen dukker opp (krysser fingrene for at den ikke gjør det :)) men om den gjør det, start å teste ca fra dag 10 i syklus om du har ca 28 dager lang syklus :)

Viss jeg skal snakke av erfaring vil styrken på den testen kunne variere selv om EL har skjedd eller ikke skjedd, når jeg har testa fra dag 10 i syklus :) var dette jeg skulle fram til i går :) men om og når du får mensen, kan du telle deg 14 dager tilbake, der vil du komme frem til dagen du hadde EL.. Men ut ifra det jeg leser varierer syklus med noen dager her og der så man skal ikke gå ut ifra at man har EL på samme dag hver syklus :) du kan jo fortsette og teste og/eller vente og se om mensen dukker opp (krysser fingrene for at den ikke gjør det :)) men om den gjør det, start å teste ca fra dag 10 i syklus om du har ca 28 dager lang syklus :)

Ja, det var jo egentlig det jeg lurte på: om testresultatet kan si noe om hvor nært el er, eller om alle negative bare er negative fordi man ikke har el, og at graden av synlighet på teststreken er tilfeldig så lenge den er svakere enn kontrollstreken.

Jeg har ikke telt nøyaktige dager på alle syklusene mine, siden jeg har hatt såpass sterke el-symptomer, og derfor har jeg heller ikke brukt disse strimlene før. Nå ble jeg jo litt nysgjerrig siden jeg ikke fikk så tydelige symptomer, så jeg tror jeg tar en ordentlig sjekk etter neste mens, der jeg tester hver dag. Mensen dukker nok opp, for vi traff nok ikke riktig denne måneden...

Takk for hjelpen! :)

Hvordan tolker jeg dette? :shy: Appene påstår at El er i går/i dag. Pleier å ha kort LH topp. Kan det virkelig være mulig jeg har misset toppen i går ettermiddag? Testa kun på morgenen i går siden testen var så svak.. :facepalm: uregelmessige sykluser etter pilleslutt, alt fra 24-30 dager. Kjemisk graviditet forrige pp:sour:
Screenshot_20201207_140012.jpg

Ja, det var jo egentlig det jeg lurte på: om testresultatet kan si noe om hvor nært el er, eller om alle negative bare er negative fordi man ikke har el, og at graden av synlighet på teststreken er tilfeldig så lenge den er svakere enn kontrollstreken.

Jeg har ikke telt nøyaktige dager på alle syklusene mine, siden jeg har hatt såpass sterke el-symptomer, og derfor har jeg heller ikke brukt disse strimlene før. Nå ble jeg jo litt nysgjerrig siden jeg ikke fikk så tydelige symptomer, så jeg tror jeg tar en ordentlig sjekk etter neste mens, der jeg tester hver dag. Mensen dukker nok opp, for vi traff nok ikke riktig denne måneden...

Takk for hjelpen! :)

Håper jeg forsto deg og svarte på det du faktisk lurte på :) er ikke så flink til å forklare :/
Men om du har kort syklus så ville jeg også ha starta tidlig med EL test, rett etter mens :) så går du ikke glipp av den forhåpentligvis!
Noen har stigning i veldig kort tidsrom, så jeg har testa 3 ganger daglig noen ganger i tilfelle :)

Last edited:
Blir litt småtullete av det her. Tatt sikkert 5 tester, og alle har en antydning til strek..
Tenkte det har jo ikke så mye å si om testene uansett er ubrukelige... Men blir jo bare mer i stuss av det når alle har en antydning til strek

Oppdatering:

Var jevn stigning på mine onestep tester.
Så forskjell på både morgen og kveld.
Og i dag tok jeg en digital ➕❤️

Vedlegg

• IMG_20201208_084025.jpg
    IMG_20201208_084025.jpg
    27,5 KB · Visninger: 135
Åh! Jeg er så bekymra!!
17 dpo i dag og synes testene fortsatt er så svake :( dette er bare billige tester

Øverst eggløsningstest fra eBay
Wondfo-test
One Step fra eBay
Og NEGATIV fra normal

C0F03F31-D181-4091-A288-76D9FCB2B712.jpeg

Ikke for å være hysterisk, men :(

I går fikk jeg disse testene + svakt utslag hos legen (16 dpo altså)
EFAB5DC5-0BE5-41D7-94D3-80FD1C275ABB.jpeg

I går fikk jeg disse testene + svakt utslag hos legen (16 dpo altså)
Vis vedlegget 343044
Disse ser jo veldig fine ut da! Ville ikke brydd meg så mye om de andre billige testene.. Er vel flere av se som ikke har så godt fargestoff? Vanskelig å sammenligne tester fra dag til dag når det er forskjellige tester og. Målte du HCG hos legen?

Men sist hos legen testet du negativt vel? Så det er jo stigning! Og om egget festet seg sent, feks dag 11 eller 12 så er det jo ikke mange dagene selv etter EL? :)

tja, vet ikke om der var negativt sist. Men svakt i alle fall. Var sterkere i går sa hun. Ikke sett noen av de testene.
Jeg fikk jo første positive test 9-10 dpo, så egget må jo ha vært festa da..

Disse ser jo veldig fine ut da! Ville ikke brydd meg så mye om de andre billige testene.. Er vel flere av se som ikke har så godt fargestoff? Vanskelig å sammenligne tester fra dag til dag når det er forskjellige tester og. Målte du HCG hos legen?

De fra i går er veldig fine :) håper det er testene som er idiotiske!!
Nei, de ville ikke måle hcg. Det ga ikke noe annet svar, mente de. Er veldig frustrert :(

Åh! Jeg er så bekymra!!
17 dpo i dag og synes testene fortsatt er så svake :( dette er bare billige tester

Øverst eggløsningstest fra eBay
Wondfo-test
One Step fra eBay
Og NEGATIV fra normal

Vis vedlegget 343043

Ikke for å være hysterisk, men :(

Jeg tipper at egget har festa seg sent :) noen vil oppleve å ikke få positiv test før dager etter mensen skulle ha kommet.. Og dine slår jo ut :)
Men hadde jeg vært deg, bytt til noen mer pålitende tester og test annenhver dag om det gir deg trygghet og ro i sjela :)

tja, vet ikke om der var negativt sist. Men svakt i alle fall. Var sterkere i går sa hun. Ikke sett noen av de testene.
Jeg fikk jo første positive test 9-10 dpo, så egget må jo ha vært festa da..

Følte du skrev at du ikke fikk utslag hos legen jeg :/ kanskje jeg blander din post med en annen :s krysser fingrene iallefall :)
Beklager om jeg tok feil :) og ignorer mitt neste svar om jeg har vært helt på bærtur!

Følte du skrev at du ikke fikk utslag hos legen jeg :/ kanskje jeg blander din post med en annen :s krysser fingrene iallefall :)
Beklager om jeg tok feil :) og ignorer mitt neste svar om jeg har vært helt på bærtur!

Nesh, hun sa at den var så svak at hun ikke kunne bekrefte det. Så ja, det har steget fra fredag til mandag. For hun bekreftet det i går. Håper det bare er disse billigtestene som er dårlige.

Men disse er jo positive. Gtester er jo ikke laget for å sjekke stigning av hcg, men bare finne hcg i urinen.
Positiv test = gravid. Gratulerer :Heartred

Ja, unntatt Normal-testen. Der fikk jeg tydelig strek en dag tidligere. Jeg vet at man ikke skal sjekke stigning på testene, men man forventer jo at de blir sterkere og ikke svakere :(

Ja, unntatt Normal-testen. Der fikk jeg tydelig strek en dag tidligere. Jeg vet at man ikke skal sjekke stigning på testene, men man forventer jo at de blir sterkere og ikke svakere :(
Men da må du nok også bruke samme type tester hele veien. Og man burde teste på samme tidspunkt annen hver dag. Helst morgenurin. Senere på dagen kan urinen være utvannet og ikke slå ut på testene.
Eneste måte å sjekke at det er stigning er jo å måle hcg i blodet 2 ganger med minst 48 timers mellomrom.

Nesh, hun sa at den var så svak at hun ikke kunne bekrefte det. Så ja, det har steget fra fredag til mandag. For hun bekreftet det i går. Håper det bare er disse billigtestene som er dårlige.

Satser på det :) jeg har ikke brukt noen av de testene, kun babyplan sine og clearblue! Babyplan sine ga utslag tidlig (dag 11 etter EL) det var de vanlige, ikke de tidlig testene. :)

Men det ville seg ikke så nå er det prøving igjen.

Da var clearblue sin monitor i hus :) nå skal det jammen legges inn syklus når mensen kommer, å testes så det ryker av monitoren:hilarious::hilarious:

Back
Topp