Oss testetøser imellom

Ehm.. Lite greie på dette jeg asså.. Menne tok av gammel vane feil test så fant frem en slik EL test.. Der har jeg et svakt utslag.. Menne.. Jeg er 5 dager over ikm.. Så.. Hva skjer med meg? :banghead:

Ehm.. Lite greie på dette jeg asså.. Menne tok av gammel vane feil test så fant frem en slik EL test.. Der har jeg et svakt utslag.. Menne.. Jeg er 5 dager over ikm.. Så.. Hva skjer med meg? :banghead:
Jeg har svakt utslag på EL tester hele syklusen. Det er derfor man sier at teststreken må være sterkere en eller like sterk som kontrollstreken for å være positiv :) Det er ingenting galt med deg, helt normalt :D

Samme med meg som hun over her, får svakt utslag på EL-test hele syklusen. Denne er f.eks tatt rett etter mensen.

Vedlegg

• 3F996CD7-E837-4DF0-8950-A3D1A4F24F16.jpeg
    3F996CD7-E837-4DF0-8950-A3D1A4F24F16.jpeg
    20,3 KB · Visninger: 122
Jeg har svakt utslag på EL tester hele syklusen. Det er derfor man sier at teststreken må være sterkere en eller like sterk som kontrollstreken for å være positiv :) Det er ingenting galt med deg, helt normalt :D
Jeg har ikke hatt det tidligere igrunn.. Hehe.. Meen godt at det ikke et noe galt! Tusen takk for svar :happy:

Negativ test igjen nå 4 timer senere. Har bare veldig kort LH-topp da? Og da har vel egget gått og det er for sent?

Vedlegg

• D6C6C868-919B-4DDC-9EC7-D4B5E177A521.jpeg
    D6C6C868-919B-4DDC-9EC7-D4B5E177A521.jpeg
    22,9 KB · Visninger: 83
Var en sånn maskin de brukte ja, hun hadde liksom svaret på en sånn liten kvittering den hadde skrevet ut :) synes også den til venstre ser sterkere ut, den i midten er fra i går så er litt øking da kanskje? Er på urin skvist ut etter bare an halvtime siden siste dobesøk :hilarious:
Ja, samme maskin man tar vanlige urinprøver på og. Kommer som regel en del av de daglig. Tipper at hCG var lavere enn 25 og krysser fingrene for at det er på vei opp! Jeg hadde en kjemisk der de ikke fikk utslag på lv heller.

Ja, samme maskin man tar vanlige urinprøver på og. Kommer som regel en del av de daglig. Tipper at hCG var lavere enn 25 og krysser fingrene for at det er på vei opp! Jeg hadde en kjemisk der de ikke fikk utslag på lv heller.
Takk! Håper også det tar seg opp. :) Blir nok å få time på sykehuset til hcg måling som kanskje blir å gi flere svar. Ellers skal jeg nå bare fortsette å teste og sånt. Veldig spent på hva de sier i morgen :nailbiting:

Dagens test. Er vel en liten øking kanskje? Synes disse testene har dårlig fargestoff egentlig :sour:
Legen har enda ikke ringt, håper hun gjør det snart så jeg vet hva jeg har i hcg... :shy:

Vedlegg

• 8825E8F0-2572-4541-A5E5-93639DFC0071.jpeg
    8825E8F0-2572-4541-A5E5-93639DFC0071.jpeg
    18,5 KB · Visninger: 146
  • C291D483-2CB9-49BB-B373-0C9E2FF6845A.jpeg
    C291D483-2CB9-49BB-B373-0C9E2FF6845A.jpeg
    18 KB · Visninger: 142
Dagens test. Er vel en liten øking kanskje? Synes disse testene har dårlig fargestoff egentlig :sour:
Legen har enda ikke ringt, håper hun gjør det snart så jeg vet hva jeg har i hcg... :shy:

Ser jo en økning i dag! :happy:
Hvilken dag så du strek første gang? Fikk blenda test på 10 dpo i dag og er skikkelig skuffet..

Ser jo en økning i dag! :happy:
Hvilken dag så du strek første gang? Fikk blenda test på 10 dpo i dag og er skikkelig skuffet..
Skjønner det er skuffende men det er jo enda veldig tidlig :Heartpink
Siden jeg ikke regna med klaff denne pp pga manglende engasjemang hos oss begge så testa jeg ikke før 12 dpo. Da fikk jeg svak strek, men jeg vet ikke om den ville vært synlig 10 dpo :)

Vedlegg

• 65CAE452-6C13-46E5-99CF-EF40D4B9796B.jpeg
    65CAE452-6C13-46E5-99CF-EF40D4B9796B.jpeg
    9,4 KB · Visninger: 139
Da har legen ringt og blodprøven viste hcg på 52. Virker lavt til 18dpo så jeg håper kanskje beregningene mine er feile og velger å ikke henge meg opp i tallet. Får TUL om to uker:happy: men ikke noe måling av hcg stigning :shifty:

Da har legen ringt og blodprøven viste hcg på 52. Virker lavt til 18dpo så jeg håper kanskje beregningene mine er feile og velger å ikke henge meg opp i tallet. Får TUL om to uker:happy: men ikke noe måling av hcg stigning :shifty:

hvorfor kunne du ikke få måling? :o Krysser fingrene for at du er litt tidligere på vei enn du trodde :D

hvorfor kunne du ikke få måling? :eek: Krysser fingrene for at du er litt tidligere på vei enn du trodde :D
Jeg aner ikke, hun sa bare at gynekologen på sykehuset mente det var unødvendig og at vi skulle ta alt slikt om to uker. Så da blir det vel TUL og hcg målinger da tenker jeg...
sånn helt seriøst så må noe ha skjedd med beregninga mi altså. Sex 5 dager før og to dager etter beregnet EL skal jo ikke kunne resultere i baby.:rolleyes: Men de kan vel fastsette ‘alder’ på embryo på TUL kanskje? :p

Jøss. Det virker jo ganske bakvendt da. Det går kjappere å gi deg en ny måling av hcg..!
Du kan jo fort være flere dager kortere på vei enn beregnet, det er ikke godt å si akkurat når implantasjonen skjedde, men det vanlige er mellom 8-12 dpo.
Krysser fingra for at det blir tydeligere økning på testen dagene fremover:Heartred:Heartred

Jeg aner ikke, hun sa bare at gynekologen på sykehuset mente det var unødvendig og at vi skulle ta alt slikt om to uker. Så da blir det vel TUL og hcg målinger da tenker jeg...
sånn helt seriøst så må noe ha skjedd med beregninga mi altså. Sex 5 dager før og to dager etter beregnet EL skal jo ikke kunne resultere i baby.:rolleyes: Men de kan vel fastsette ‘alder’ på embryo på TUL kanskje? :p
Sædceller kan leve inni deg i opptil 7 døgn.
Et egg lever 24 timer etter det har sluppet

Etter mine beregninger basert på el tester skulle jeg vært 7dpo nå, men gyn ringte og sa at hormonprøven på tirsdag var såpass høy at jeg ville få en klar positiv nå!! Baby ❤️

3A59D6D2-F179-4235-BAE8-94F429FD9CE8.jpeg

Last edited:
Kun 7 dager dpo (ifølge eggløsningskalkulatoren i hvert fall). Tatt med ettermiddagsurin nå nettopp.

Har følt meg litt «rar» de siste dagene, men det kan vel ha med allergi og forkjølelse å gjøre Men tok nå testen allikevel.

Er bare veldig redd for å ta gleden på forskudd. For to måneder siden fikk jeg veldig svak positiv (svakere enn denne) 12 dpo, og da fikk jeg mensen like etterpå.

Hva tenker dere, damer?

Vedlegg

• 07F88810-CDB9-42F4-BE03-0D39EE5E411D.jpeg
    07F88810-CDB9-42F4-BE03-0D39EE5E411D.jpeg
    9,4 KB · Visninger: 128
Kun 7 dager dpo (ifølge eggløsningskalkulatoren i hvert fall). Tatt med ettermiddagsurin nå nettopp.

Har følt meg litt «rar» de siste dagene, men det kan vel ha med allergi og forkjølelse å gjøre Men tok nå testen allikevel.

Er bare veldig redd for å ta gleden på forskudd. For to måneder siden fikk jeg veldig svak positiv (svakere enn denne) 12 dpo, og da fikk jeg mensen like etterpå.

Hva tenker dere, damer?
Nå har det akkurat vært snakk om i IKM gruppa mi at flere har fått skyggestrek på babyplan sine tester. Kanskje ta en test på søndag for å sammenligne?

Nå har det akkurat vært snakk om i IKM gruppa mi at flere har fått skyggestrek på babyplan sine tester. Kanskje ta en test på søndag for å sammenligne?

Ja, tenker å vente til søndag med å ta en ny test. Hvis jeg er gravid da, burde den være enda tydeligere. Må sies at den er noe tydeligere i virkeligheten, og da ser man godt at den er rosa.

Men en test på søndag vil jo fortelle mye mer sikkert, vil jeg tro.

Back
Topp