Oss testetøser imellom

Sædceller kan leve inni deg i opptil 7 døgn.
Et egg lever 24 timer etter det har sluppet
Trodde det var max 5 døgn for sædceller :) Men da stemmer det kanskje da... samboer har nå googlet seg fram til at en hcg nivå på 52 i uke 4 er innenfor normalen :happy: Jeg lar vær å google for ikke å slremme megselv mere opp nå :p

Ja, tenker å vente til søndag med å ta en ny test. Hvis jeg er gravid da, burde den være enda tydeligere. Må sies at den er noe tydeligere i virkeligheten, og da ser man godt at den er rosa.

Men en test på søndag vil jo fortelle mye mer sikkert, vil jeg tro.
Absolutt. Men det ser veldig lovende ut! :happy:

Tok en digital i går som visste 2-3, så da ser det ikke ut til at det er kjemisk! :)
Jeg mistet i uke 11 for ett år siden, da var det blæremola, og i høst hadde jeg to kjemiske. Så nå krysser jeg alt jeg har for at dette går veien. :)

Vedlegg

• 539DEDC8-97EA-403B-A891-49C3D9751647.jpeg
    539DEDC8-97EA-403B-A891-49C3D9751647.jpeg
    39,1 KB · Visninger: 141
  • 03960678-C70F-48F6-9302-A74E33925A07.jpeg
    03960678-C70F-48F6-9302-A74E33925A07.jpeg
    29,2 KB · Visninger: 132
Tok en digital i går som visste 2-3, så da ser det ikke ut til at det er kjemisk! :)
Jeg mistet i uke 11 for ett år siden, da var det blæremola, og i høst hadde jeg to kjemiske. Så nå krysser jeg alt jeg har for at dette går veien. :)

Gratulerer, så herlig! :dummy: krysser fingrene for deg!

Gratulerer med flotte tester:flower krysser fingrene for at spiren sitter til termin denne gangen!

Hei dere erfarne damer. Jeg er 13 dpo. Tok en graviditetstest ( stav)fra butikken normal i går (12 dpo) og det kom opp en svaaak rosa strek. Tok en strimmel i sammen slengen, den også fra butikken Normal, den ble helt blenda hvit. Tok en by strimmel fra Normal i dag tidlig, men den og like hvit. Jeg har ingen erfaring med disse testene. Har dere? Har desverre ingen bilder av stavtesten, da jeg fikk litt panikk og kasta alt...

Hei dere erfarne damer. Jeg er 13 dpo. Tok en graviditetstest ( stav)fra butikken normal i går (12 dpo) og det kom opp en svaaak rosa strek. Tok en strimmel i sammen slengen, den også fra butikken Normal, den ble helt blenda hvit. Tok en by strimmel fra Normal i dag tidlig, men den og like hvit. Jeg har ingen erfaring med disse testene. Har dere? Har desverre ingen bilder av stavtesten, da jeg fikk litt panikk og kasta alt...
Kan jo være for lav konsentrasjon på urinen til at strimlene slår ut. Eller så kan det ha vært skygge. Vent et par daget å prøv på nytt :)

Skrev et innlegg her på fredag. Da var jeg 7 dpo og fikk en svak strek, men er usikker på om det er skyggestrek.

7 dpo ble testet på ettermiddagen, mens 8 og 9 dpo ble testet på morgenen. Ser jo at strekene er der, men kan det være skyggestreker?

Er i 3. pp, og i 1. pp fikk jeg flere lignende tester (dog svakere), men da kom mensen til ikm. Er derfor veldig skeptisk til babyplan sine tester, så jeg klarer egentlig ikke tro at jeg er gravid. Eller så kan det ha vært en kjemisk graviditet, og det kan det jo like så godt være denne gangen også.

Synes dere testene ser positive ut, eller tror dere det mest sannsynlig er skyggestreker?

Vedlegg

• 0E1A0C41-A574-448A-8074-36DC3AABDE45.jpeg
    0E1A0C41-A574-448A-8074-36DC3AABDE45.jpeg
    11,8 KB · Visninger: 144
Skrev et innlegg her på fredag. Da var jeg 7 dpo og fikk en svak strek, men er usikker på om det er skyggestrek.

7 dpo ble testet på ettermiddagen, mens 8 og 9 dpo ble testet på morgenen. Ser jo at strekene er der, men kan det være skyggestreker?

Er i 3. pp, og i 1. pp fikk jeg flere lignende tester (dog svakere), men da kom mensen til ikm. Er derfor veldig skeptisk til babyplan sine tester, så jeg klarer egentlig ikke tro at jeg er gravid. Eller så kan det ha vært en kjemisk graviditet, og det kan det jo like så godt være denne gangen også.

Synes dere testene ser positive ut, eller tror dere det mest sannsynlig er skyggestreker?
Synes de ser positive ut jeg. De er for tydelige til å være skygge spør du meg. Det du opplevde i PP1 var nok en kjemisk graviditet, noe som er veldig kjipt men også utrolig vanlig :) hvisker gratulerer :D

Positive ja :)

Synes de ser positive ut jeg. De er for tydelige til å være skygge spør du meg. Det du opplevde i PP1 var nok en kjemisk graviditet, noe som er veldig kjipt men også utrolig vanlig :) hvisker gratulerer :D
Hvisker veldig forsiktig takk tilbake Men det er vel en sjanse for at det kan være kjemisk denne gangen også? Eller er sjansen mindre når testen viser tydeligere streker og det er lenger unna IKM en sist? Vet det er umulig for andre å si, men spør nå likevel etter meningene deres ❤️

Lest negativt om Normal testene. Prøv en test fra Apoteket hvis du ikke har noe annet liggende.

Syns å ha hørt det samme. Men om de gir falske positive/ skyggestrek eller negative tross graviditet ble jeg usikker på. Derfor om noen av dere har erfaringer. Skal kjøpe noen andre i mårra. Ikm i mårra hvis syklus er stabil

Hvisker veldig forsiktig takk tilbake Men det er vel en sjanse for at det kan være kjemisk denne gangen også? Eller er sjansen mindre når testen viser tydeligere streker og det er lenger unna IKM en sist? Vet det er umulig for andre å si, men spør nå likevel etter meningene deres ❤️
En kjemisk er en graviditet som går til grunne før uke 5, etter det heter det spontan abort. Men en kjemisk er faktisk en abort, det heter kjemisk pga at man ikke kan påvise graviditeten annet en kjemisk som med blodprøver og g-tester. Så det kan enda gå galt desverre, Men sansynligheten minker jo for hver dag som går. Etter uke 12 sies det at man er ute av ‘faresonen’ for abort og risikoen for at det går til grunne synker drastisk. Det er ofte etter 12 fulgåtte uker at man forteller det til venner og familie Pga dette. Mener ikke å skremme altså! Mest sansynligvis så går det bra :)

Er du veldig engstelig så kan du dra til legen å be om å få sjekket hcg stigningen i blodet ditt :)

Back
Topp