Fødte på ABC den 12.august og her er litt om oppholdet i disse koronatider:
All skryt til rolige og betryggende jordmødre. Her var det fin atmosfære, ikke noe klinisk opplevelse. Jeg ble riktignok kjørt inn med ambulanse for å rekke frem, så tror ambulansepersonellet også fikk en liten forestilling den dagen
Etter fødselen Fikk jeg på eg en sykehusskjorte og ble sendt avgårde til hotellet, som var fresht og fint.
Bad
I badet var det bleier til barn og bind/trusebleie/ stort innlegg. Dette kunne man spørre om å få mer av under oppholdet også.
Det er stellematte, stelleplass og dopapir a la sykehus er.
Min første fødsel fikk jeg klipp og rift, og da funket det å vaske seg med vann og klappe tørt med dette papiret.
Men denne gangen slapp jeg rift og klipp, og da angret jeg på at jeg ikke tok med en dorull med mykt papir.
Ellers er det Lux såpe i dispensere, så om du foretrekker noe annet så ta det med.
Rom
I rommet var det dobbeltseng, to gode stoler som funket kjempebra som ammestoler. Et lite bord der spisebrettet passer akkurat. Ellers plass til å henge av seg ved døren.
Jordmor var innom nå og da og jeg fikk litt amme hjelp. Ellers var det bare å ringe på, så kom de så snart de var ledige.
Korona
Om du kommer utenom ambulanse
må du innom korona teltene, svare på noen spm før du går videre til fødeavdelingen.
Min mann var med på fødsel, og på hotellet, men fikk ikke gå ut å feks handle på kiwi for så å komme tilbake.
Kun lov å gå ned til restauranten og opp igjen.
Alt står pådenne siden:
https://oslo-universitetssykehus.no...en-rekke-tiltak-pa-grunn-av-koronasituasjonen
Vi sjekket ut dagen etterpå, men kom tilbake igjen den 14 for noen siste prøver.
Å føde på ABC anbefales, jeg hadde en god opplevelse!!