Opp/ned i vekt?

12+5, 5kg opp siden august-sist i november og et halvt kg ned igjen sist i november-nå. Har vært kvalm siden da og er egentlig overraska over at jeg ikke har gått ned mer, mtp. konstant tom mage. Nå la jeg på meg litt før jeg mista i oktober også, og de kiloene fikk ikke tid til å dette av før jeg ble gravid igjen, så tar ikke kilene riktig så tungt som jeg trodde jeg ville. Kjenner også at magemusklene har lik mengde polstring nå som før jeg ble gravid, og trøster meg en del med det.:laughing002

15+0, opp 3-4 kg ☺️ Småspist for å døyve kvalmen, men er ikke bekymret for vekt. Gikk opp 13 kg sist sv.skap og da også mest i starten.

10uker har gått opp 5-6 kg skjønner ikke hvorfor
Tror ikke du skal bekymre deg for det! Jeg er 14+3 i dag og har gått opp 4-5 kg. Men jeg fant jo fort ut at for å holde kvalmen i sjakk er jeg nødt til å spise FØR jeg blir sulten... Så jeg spiser stort sett hele tiden:eek::D I tillegg til at jeg har vært så trett og sliten at jeg knapt har vært utenfor døren de siste tre mnd. (det holder heldig vis på å bedre seg nå da:happy093)
Uansett, jeg tror det er veldig individuelt, og jeg prøver i alle fall å ikke tenke for mye på vekta. For man skal faktisk legge på seg ila et svangerskap:smiley-bounce012

• Liker
Reactions: Kkk
12+1 og 2kg opp. Så har holdt meg stabil siden uke 9, men regner med å gå opp totalt 12-13kg slik som sist gang.

14+4 og fortsatt underkant av 1 kg opp totalt. Kommer vel plutselig og uforutsett snart.

Håper jeg går opp mest mulig. De to forrige gangene gikk jeg opp 6-8kg, og var på minus allerede på vei hjem fra sykehuset.

Denne gangen startet jeg med å gå ned 3 kg i uke 6, så fikk jeg kvalmestillende og har kommet meg opp på 55 igjen :)

15 uker imorgen. Jeg ligger fortsatt på 4.4 kg i minus.

Jeg er overvektig, og har vært nede i -7 kg tidligere i svangerskapet. Så jeg bekymrer meg ikke før akkurat det. Går jo oppover. Tar bare litt tid å nå startvekten. Noe do forsåvidt er bra for meg pga overvekt. For mange kilo i plusser startvekta til termin vil bety veldig belastning på ledd.

12+0 i morgen.. gått opp ca 2,5kg. Har ikke vært kvalm og har hart god appetitt, men lite aktiv :-p

Jeg er 15+0 i dag, har fått mage og føler meg tyngre enn vanlig. Likevel har jeg kun gått opp ett kilo, noe jeg synes er kjemperart for jeg hadde forventet mye mer! Var så kvalm hele første trimester at jeg måtte spise ofte og absolutt ikke like sunt som vanlig (måtte bare spise det jeg orket tanken av å spise) og jeg har heller ikke trent i høst/vinter. Så mage har kommet, men det er nok mest fett, litt omorganiserte organer, og bare bittelitt babykul som stikker ut under navlen når jeg ligger på ryggen. Er vel litt magemuskler som har forsvunnet samtidig som magefettet har økt, derfor lite utslag på vekten foreløpig. Det synes og kjennes godt, for jeg er til vanlig ganske slank med fast mage. Går bra uansett da. :p Gøy å begynne å få babykul og så lenge jeg går noe opp i vekt er jo alt bra. Gikk opp ca.14kg sist. Går bedre med både sunnere mat og høyere aktivitetsnivå allerede nå som andre trimester har startet og jeg sliter langt mindre med kvalme og den ekstreme trøttheten. :happy:

1,5kg opp siden omtrent positiv test og jeg er 14+3.. Har vært mye kvalm og spist lite fram til nå. Har en litt for høy BMI fra før, så jeg synes det er helt greit!

Veide vel ca 48,5 kg før jeg ble gravid og er nå 50,5. Opp to kg i løpet av første trimester. Har absolutt ikke vært plaget med kvalme og oppkast i dette svangerskapet.

Tror ikke du skal bekymre deg for det! Jeg er 14+3 i dag og har gått opp 4-5 kg. Men jeg fant jo fort ut at for å holde kvalmen i sjakk er jeg nødt til å spise FØR jeg blir sulten... Så jeg spiser stort sett hele tiden:eek::D I tillegg til at jeg har vært så trett og sliten at jeg knapt har vært utenfor døren de siste tre mnd. (det holder heldig vis på å bedre seg nå da:happy093)
Uansett, jeg tror det er veldig individuelt, og jeg prøver i alle fall å ikke tenke for mye på vekta. For man skal faktisk legge på seg ila et svangerskap:smiley-bounce012

Samme med meg. Har spist konstant for å holde kvalmen borte...:depressed: Er 15+5 og har lagt på meg 4-5 kg....

16+2 og opp 2,5kg. Det har stått veldig stille en stund, men nå har vekten gått litt oppover de siste ukene..

Back
Topp