Opp i vekt??

Jeg går i dag inn i uke 14, og begynner å bli litt bekymret for at jeg ikke har gått opp i vekt. Jeg kaster ikke opp så mye at jeg mister maten jeg tar til meg, og føler jeg spiser mye. I alle fall frem til nå hvor jeg er litt mer "uggen". Håper virkelig mini får nok næring der inne, og at det er derfor det ikke blir så mye til meg!

Veier meg hver dag for er livredd for å gå for mye opp i svangerskapet! Men har funnet ut at det er dumt å veie seg hver dag for det svinger sånn. Den ene dagen hadde jeg lagt på meg 2,3 kg, neste dag kan det ha gått ned til at jeg bare har lagt på meg 1 kg mens dagen etter der har jeg bare lagt på meg 600 gram. Er bare 10+2 så skal vel ikke være nødvendig å legge på seg enda?

Er 10+2 og har gått opp 1-2kg. Det svinger litt :p

Jeg veide meg i dag, og vekten sier at jeg ikke har beveget meg hverken opp eller ned i vekt. Fornøyd med det. :-)

Jeg har gått opp 3 kg. er 10 pluss 5. veldig kvalm å kjempe trøtt men klarer å holde kvalmen i sjakk med å spise hver 3 time...

Godt å høre det er flere, og at du ikke er bekymret:)
Det er så tidlig enda, så jeg tenker at det ikke er noe vits i å tenke så mye på vekten. Alt kan være i skjønneste orden uten at man trenger å falle innenfor noen standard ramme. :-)

12+5 og har gått fra 50 til 57 kg. Huff spiser mye pga kvalme og trener ikkje for tiden.

Fikk litt sjokk når jeg gikk på vekten. Ned 6 kg :-( Har jo Hyperemesis så det forklarer vel saken litt..

Har gått opp 0,7 kg på fire uker. Er liten og har en god del fra før så jeg er egentlig fornøyd med den økningen.

Gått ned 3 kg, men har noen kg fra forrige svangerskap,så fornøyd med det! Regner med og ese ut når matlysten slår til for fullt :)

2kg opp, 11+0 idag. Forrige svangerskap gikk jeg ned 5kg frem til uke 15 :p god matlyst selvom jeg er kvalm gitt ;)
Flere som har gått opp i vekt?

Sent from my iPhone using BV Forum

Da er vi to! 11+0 og opp 2 kg. Var hos legen i dag for å ta blodprøver etc ;)

Gått opp 1-2 kg. Er 10+1, og skal ha to på en gang. Fornøyd, da jeg er kvalm hele dagen, og det eneste som hjelper er å spise:eek: Har nesten ikke lyst på godteri, og blir superdårlig dersom jeg spiser for mye mat også....men spiser ofte!

Er 8 uker og har gått opp 0,8 kg bare... Men regner med at det kan skje litt på noen uker til. Spesielt siden jeg skal på ferie en uke hjem til mamma og pappa neste uke, he he
11+3 og har nå tilsammen gått opp 2,5 kg.

Har ikke gått opp mer i vekt siden 7+5. Fortsatt +2 kg og er 10+5 i dag. Fornøyd med det! Gikk opp 14 kg i forrige svangerskap og håper å ikke gå opp mer enn det denne gangen også! :)

Er 12 veker i dag og har gått opp 2,5 kilo.

11+3 og har gått opp 4 kg :) Gikk opp 4 kg fra uke 6-9 egentlig, så holdt meg på +4 kg nå noen uker :P Har spydd MYE og vært mye kvalm, men matlysten har det likevel ikke vært noe galt med haha :P

Back
Topp