Onsdag 22.01 :)

Vi kosa oss:-) Det er veldig vondt, tatt meg litt ut i dag, men verd det for nasses skyld:-)

Ja skjønner den ;) gjorde ofte sånt selv.. gikk turer med Emira (når jeg var gravid med Liana) enda jeg visste bekkenet kom til å gjøre vondt :P åssen er det med søvn å sånt? Blir du ofte vekket av bekkenet eller?

Ja skjønner den ;) gjorde ofte sånt selv.. gikk turer med Emira (når jeg var gravid med Liana) enda jeg visste bekkenet kom til å gjøre vondt :P åssen er det med søvn å sånt? Blir du ofte vekket av bekkenet eller?
Ja, det er ganske ubehagelig, men jeg får tatt det igjen når de andre har dratt avgårde. Kjedelig å sove vekk dagen da men:eek::cool:

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

Så fiiiiine og herlige barn her idag :D

Kan slenge med noen bilder jeg også :) Liana koste seg med pasta idag :P valgte å spise med henda og hele ansiktet enda hun hadde to skjeer:cool:
1390409608465.jpg
1390409635916.jpg
1390409648322.jpg
1390409662853.jpg

Hehe. Liana DIGGER pasta :D
Vi spiste kjapt en fiskekake hver før T og fetteren ble sendt i bursdag. Spørs om mannen ahr tenkt på noe middag til han kommer hjem nå snart. Jeg har ikke vært i stand til å tenke i dag :o

Hehe. Liana DIGGER pasta :D
Vi spiste kjapt en fiskekake hver før T og fetteren ble sendt i bursdag. Spørs om mannen ahr tenkt på noe middag til han kommer hjem nå snart. Jeg har ikke vært i stand til å tenke i dag :o

Haha ja det er nok en av favorittene ;) men hun er også glad i det meste med brun saus :P

Nei huff, middag er ikke like lett å finne på heller bestandig:eek:

Vi bruker ei vanlig srålgryte med lokk til grytebrødene. Funker helt fint.:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Jeg vurderte å prøve sånn grytebrød...skal tro om jeg ikke bare kan bruke keramikkgryta til det???

Hvilken oppskrift bruker du?

SOM dere har skravla idag :eek: :p
Jeg har hodepine, så orker ikke å lese alt :p

Skal ta meg en kopp te og hvile på sofaen tenker jeg, mannen forsøker å roe ned lille skravle som ikke vil tie stille lenge nok til å finne roen til å sovne :p ;)

Hun er blitt så urolig på kveldene, sutrer og spør stadig etter en av oss. Hun har alltid lagt seg uten problem, men nå må vi helst stå ved sengen til hun sovner :confused: Noen ganger godtar hun at vi er på utsiden av rommet og svarer når hun roper, men ikke alltid at det er godt nok...snodig!

Da har jeg og nasse akkurat kommet hjem fra bytur, hun sovnet endelig på bussen, og jaggu fikk jeg ikke lirket henne inn i gangen uten at hun våknet. Håper hun sover en liten stund til:-)

Jeg fikk kjøpt den sengekanten som var nedsatt til 350,- de hadde 1 igjen:D

Så dro vi en tur på cafe Dromedar, og mor fikk seg chilikaffe, og nasse fikk seg smoothie og fruktstang.
Den er så go den kaffen, kunne drukket meg fordervet hehe:p
Hahaha, aner jeg en pregnogreie med den kaffen eller? :p

Hva har de i den?

Barsel it is :) jeg skal ha keisersnitt 19 februar :) da er jeg 32+2 uker på vei, så jeg rekna nok litt feil da jeg sa vi skulle ha ssmme uka ;)
Oioi, spennende å ha fått datoen allerede!!! :D det er jammen meg ikke lenge til :eek:

Hehe..ja det var litt kjipt ;-p
I dag skal jeg på time med legen min (starter alltid med det etter blodprøver), så skal jeg ha ei sprøyte med 10 dråper cellegift i ryggen og 20 dråper spinalvæske ut (de gjør det vel i omvendt rekkefølge tror jeg kanskje), så en kur med 5minutters cellegift og en annen cellegift på ca 1-1,5 time pluss at de kjører saltvann gjennom for å få cellegifta raskt gjennom kroppen :) og jeg må drikke ca to liter væske hver dag for å skylle nyrene..i morgen er det ultralyd og fødselslege :) føler jeg kjenner lite liv i dag og i går, så er litt bekymra, men har kjent han, og har morkaka på framsida, så prøver å ikke bli stressa ;) men skal si det til legen ihvertfall. Har ikke hatt stemme siden torsdag, så håper legen kanskje kan gjøre noe men tviler..det er virus, og jeg er ikke veldig rød i halsen, men halsen er sliten pga lang tid med luftveisinfeksjoner til/fra *dagens klaging* ;)
Litt av et tettpakket program du!
Blir jo spennende med fødselslege og ul! :)

...hehe, du har all rett til å klage, jeg skal droppe å klage over forkjølelsen min :p

Jeg vurderte å prøve sånn grytebrød...skal tro om jeg ikke bare kan bruke keramikkgryta til det???

Hvilken oppskrift bruker du?
Joda, keramikkgryte kan du også bruke, så lenge den har lokk. Det gjør iallfall mammaen min.:)
Jeg bruker denne oppskrifta, men vet at det finnes enklere oppskrifter som krever mindre heving:

* Gjær på str med ei ert (jeg bruker tørrgjær og har i ca.1/5ts)
* 625gr hvetemel
* 2ts salt
* 5d vann

1. Hvis du bruker ferskgjær, løser du opp denne i vann først og hvis du bruker tørrgjær så har du den i boller sammen med melet (for ordens skyd) ;)
2. Bland alt i en bolle og la den stå til heving på kjøkkenbenken i 12t. (Noen timer fra eller til gjør ikke så mye - tror jeg)
3. Hell den rennende deigen ut på et melunderlag og "brett" den sammen i noen runder.
4. La deigen etterheve i 2t.
5. Sett ovnen på 250º og forvarm keramikkgryta di (den må kanskje stå i vann i forkant?)
6. Tøm deigen over i gryta og dryss over evt havregryn/frø etter ønske, og sett den til steking med lokk i 30min.
7. Skru ned til 230º, ta av lokket og la brødet steke ytterligere 15min.

Hvis man bruker vanlig stålgryte, så anbefaler jeg på det VARMESTE å smøre den med olje før steking.;)

Joda, keramikkgryte kan du også bruke, så lenge den har lokk. Det gjør iallfall mammaen min.:)
Jeg bruker denne oppskrifta, men vet at det finnes enklere oppskrifter som krever mindre heving:

* Gjær på str med ei ert (jeg bruker tørrgjær og har i ca.1/5ts)
* 625gr hvetemel
* 2ts salt
* 5d vann

1. Hvis du bruker ferskgjær, løser du opp denne i vann først og hvis du bruker tørrgjær så har du den i boller sammen med melet (for ordens skyd) ;)
2. Bland alt i en bolle og la den stå til heving på kjøkkenbenken i 12t. (Noen timer fra eller til gjør ikke så mye - tror jeg)
3. Hell den rennende deigen ut på et melunderlag og "brett" den sammen i noen runder.
4. La deigen etterheve i 2t.
5. Sett ovnen på 250º og forvarm keramikkgryta di (den må kanskje stå i vann i forkant?)
6. Tøm deigen over i gryta og dryss over evt havregryn/frø etter ønske, og sett den til steking med lokk i 30min.
7. Skru ned til 230º, ta av lokket og la brødet steke ytterligere 15min.

Hvis man bruker vanlig stålgryte, så anbefaler jeg på det VARMESTE å smøre den med olje før steking.;)

Oooh, yum! Tror det blir morrabrød på lørdag, humhum! :D :p

Hehe, ja, kan tenke meg at brødet gror fast i gryta om man ikke smører den? :p

Da er du litt foran meg:-) Da får vi se om dere er på sykehuset enda:-)

Ja jeg blor her lenge da slik jeg har forstått. Legen sa at jeg måtte hvile kroppen en uke ca før jeg fikk sterkere cellegift, så da blir jeg først på barsel/evt barselhotellet og så blir jeg etter plana innlagt på avd for blodsykdommer der jeg "hører til". Tror jeg..blir nok litt størrelsesforskjell på babyene våre da! Litt rart å se de nyfødte her nede i restauranten!

Ja jeg blor her lenge da slik jeg har forstått. Legen sa at jeg måtte hvile kroppen en uke ca før jeg fikk sterkere cellegift, så da blir jeg først på barsel/evt barselhotellet og så blir jeg etter plana innlagt på avd for blodsykdommer der jeg "hører til". Tror jeg..blir nok litt størrelsesforskjell på babyene våre da! Litt rart å se de nyfødte her nede i restauranten!

Det blir nok en liten forskjell på dem ja, lurer på hvor store de er. Håper gutten din har lagt godt på seg:-)

Hahaha, aner jeg en pregnogreie med den kaffen eller? :p

Hva har de i den?
Hehe, det er det mannen tror for jeg nevner den kaffen hver dag:D
Aner ikke, men den er søt og go, med futt i:D:p

Haha ja det er nok en av favorittene ;) men hun er også glad i det meste med brun saus :p

Nei huff, middag er ikke like lett å finne på heller bestandig:eek:
Mannen hadde spist på jobb :D Fint for oss begge!

Back
Topp