Omgangssyke

Går kun på butikken om jeg må. Ellers blir det nok kun en tur ut for litt frisk luft.

Jeg er alenemor så jeg må ut å handle selv om de er syke.. Sist gang sønnen min hadde farrang skulle vi bare en rask tur innom for å kjøpe blåbærsaft og noe salte kjeks til han, men måtte snu i døra fordi han sa han måtte spy...
Fikk ei venninne til å handle noe godt til han litt senere den dagen. Hadde jeg hatt en mann skulle selvfølgelig han få dratt å handla så ongene kan holdes hjemme :)

Kun om jeg MÅ, og ikke dersom barnet er veldig dårlig..

Nei. Da ringer jeg svigermor, så handler hu for meg evnt om det trengs.

Ikke blant folk, nei, men om formen er bra går vi ut og leker i hagen, alltid godt med litt luft.

Nei, det gjør jeg ikke. Blir jo så forferdelig utmattet og har vondt overalt etter en runde med omgangssyke, så syns det blir dårlig gjort mot barna å "tvinge" dem ut/rundt om kring når de helst bare vil ligge flatt ut 3-4 dager.

Hadde de/vi vært i god form kjapt, ville jeg likevel ikke dratt på butikk eller på besøk før det har gått 48 timer. Vi er to voksne, så den ene kan gå på butikken alene om vi absolutt må ha noe. Evt hjelper gjerne besteforeldre til med handling/bringing av det vi måtte trenge.

Ut i hagen: ja.
Trille tur for å få minste til å sove: ja.
På lekeplass: nei.
I butikk for å handle: hvis det er nødvendig, mannen på turnus og ingen som kan hjelpe

Kun hatt det en gang og da holdt vi han hjemme til karantenetiden var over. Han var så trøtt og slapp at orket ikke så mye. Kanskje en kjapp tur utfor bare for å kjenne på frisk luft:-)

Nei, det Gjør vi ikke! Da får jeg noen andre til og handle for meg:)

Barna har omgangssyken nå, og da sendte jeg bare en melding til barnefar om at barna skulle hatt noe salt. Og da stod det en fin pose på trappa med alt vi trengte:)

Liker ikke tanken på at vi kan smitte. Særlig barn som plukker på ting osv.

Hadde ikke oppsøkt folk nei, hadde kun gått ute i hagen hvis han ville ut.

Nei jeg holder henne inne. Både av hensyn til andre og til henne.

Hvis jeg selv ligger med omgangssyke så er vel tross alt det siste jeg vil, å gå i butikken eller bevege meg ut døra. Så hvorfor jeg skulle drasse med meg henne ut når jeg ikke må, ser jeg ingen grunn til.

I karantenetiden kan vi gå utfor huset for å leke bare. Men mens barnet er syk er vi inne.

Må det handles så gjør mannen det eller et annet familiemedlem.

Mens de er syke holder vi oss nært toalettet.

I karantenetiden går vi ut. Ikke på butikk, men ut er lov, bare ikke leke med andre.

Mellomste ble god på ski sånn for et år siden. Hun kastet opp en gang pr natt så var i karantene hele den uka det var snø. Tilsynelatende frisk, vi trodde/håpte jo stadig at det snart var slutt på karantener.

Kun om vi må, er jo ikke noe koselig for barnet å bli dratt med hit og dit når h*n er syk heller.

Om vi må, hender jo vi må ha noe og er ikke alltid mannen er hjemme ;)

Nei, da får jeg heller sende mannen, mamma eller søskene mine på butikken.

Back
Topp