Omgangssyke

Kengu

Forumet er livet
VIP
Om barna har omgangssyke tar dere med de på butikken eller ut av huset da?
 
Etter siste oppkast/diare kan vi gå en tur i karantenetiden. Men holder oss unna butikk og andre folk.
 
Holder oss innendørs. Er stort sett ganske slapp etterpå og vil ikke smitte andre.
 
Holder oss inne, evt i hagen.

Slet litt der når jeg var alene.. Kunne spør bestefar om han kunne handle til oss men var ikke han hjemme måtte jeg nesten gå om vi var helt tomme for ting siden ingen andre kunne handle eller passe snuppa.
 
Nei, det hadde jeg ikke gjort. Da hadde jeg levd på rester i frysen evt fått noen til å handle for meg og levere på døra :)
 
Om det er helt krise så ja, men det må være at jeg evt måtte få henta mme eller bleier til minste. Men er eldste syk blir hu jo hjemme uansett, hu klarer seg om jeg må ut å kjøpe noe.

Jeg er alene med ungene og ikke alltid jeg har noen å spørre om hjelp ;)
 
Nei. Måtte vært krise i så fall.
 
Om barna har omgangssyke tar dere med de på butikken eller ut av huset da?
Nei. Skaffer barnevakt om jeg må avgårde eller ber noen handle for meg. Utsetter eventuelle avtaler. Er så sinnsykt smittsomt!
 
Om det er krise, men kan fint gå ut en tur for å få frisk luft :) men ikke når hun kaster og sånn som verst
 
Nei, da holder vi oss så mye inne og i ro som mulig.

Tips når omgangssyken herjer: Byggrynsavkok med litt sukker! Det hjelper begge veier. ;)
 
Det skal være veldig krise for at jeg skal ta med barnet ut med omgangssyken. Har ikke skjedd noen ganger til nå.
 
Om formen er sånn passe i karantenetiden kan vi gå ut. Vi går på butikken også ja, men da sitter han i vogna, og jeg har ikke vært syk.

For noen uker siden gikk det diaré i bhg og da ville de ha karantenetid på 48 timer. Vi måtte være hjemme hele uken, og han var i toppform. Da var vi mye ute.
 
Om barna har omgangssyke tar dere med de på butikken eller ut av huset da?

Nei!!!!! Selvsagt ikke! Det er jo smittsomt! Er jo en grunn til at det heter omgangssyke ;) Hadde folk tenkt mer smittevern, så hadde vi nok vært mindre syke
 
Nei. Kan til nød gå ut og trille litt i vogna, for å få luft. Men aldri inn på no butikk eller noe.
 
Bare hvis det er høyst nødvendig. Men vi er 2 foreldre i huset, så den ene kan fint være hjemme med ungen mens den andre drar på butikken.
 
Må jeg så må jeg, men vi holder oss hjemme så langt det lar seg gjøre.
 
Back
Topp