Om ungen din fikk med seg klær umerket hjem ved en feil..

Ikke du ,men veldig, veldig mange andre har det. Og om alle vasker klær så får mange allergikere hjem klær vasket med parfymert såpe og skyllemiddel som faktisk er et problem for mange. Et plagg i vaskemaskinen og hele klesvasken lukter i to dager. Og mange unger får eksem av det, mine "bare" klør seg så de er fulle av kloremerker.
Men jeg kan da ikke ta ansvar for hva andre vasker med ;)
 
Men jeg kan da ikke ta ansvar for hva andre vasker med ;)
Så sier jeg jo heller ikke ar DU er problemet. Men den praksisen du forfektet og nekter å endre, den er problematisk for mange.
 
Så sier jeg jo heller ikke ar DU er problemet. Men den praksisen du forfektet og nekter å endre, den er problematisk for mange.
Synes det er rart å fortsette dette når jeg sier jeg ikke bruker parfymert vaskemiddel, at andre gjør det kan ikke jeg hjelpe for.
Å vi er alle forskjellige, jeg hadde blitt irritert av å få tilbake møkkete klær som ansre har brukt.
 
Lenge siden jeg hadde barnehagebarn, men pleide alltid å varsle fra til barnets foreldre om at vi hadde tatt feil, og spurt om vi skulle vaske det før vi tok med tilbake.

Satte alltid pris på at de spurte meg om de skulle vaske også, sa alltid at det ikke var nødvendig. Vi er ikke allergiske, men jeg bruker parfymefritt til de yngste, og får spader av for mye skyllemiddel. Har gjort flere bruktkjøp de siste ukene, og selv etter vask oser det parfyme. Usj!
 
Synes det er rart å fortsette dette når jeg sier jeg ikke bruker parfymert vaskemiddel, at andre gjør det kan ikke jeg hjelpe for.
Å vi er alle forskjellige, jeg hadde blitt irritert av å få tilbake møkkete klær som ansre har brukt.
Og jeg synes det er rart du fortsetter å ta det personlig når jeg helt klart sier det er praksisen, ikke du, som er problematisk

Men la oss være enige om å være uenige og la det være med det.
 
Nei det er ikke alltid det fungerer. Parfymestoffer blir sittende igjen i klærene og går ikke lett bort i vask. Da er allerede klærne ødelagt for vår del og må kastes/sendes videre.
Leit.
Personlig vasker jeg ikke barneklær (helst ikke egne heller) med noe med parfyme i. Synes det er unødvendig og at man kan reagere på det også uten egentlig å ikke tåle
 
Så sier jeg jo heller ikke ar DU er problemet. Men den praksisen du forfektet og nekter å endre, den er problematisk for mange.

Jeg ser ikke på det som et problem når jeg ille bruker parfyme. De som bruker parfyme bør kjøpe inn vaskemiddel uten og vaske etter vaskeanvisningen før de leverer tilbake. Synes jeg.
 
Og jeg synes det er rart du fortsetter å ta det personlig når jeg helt klart sier det er praksisen, ikke du, som er problematisk

Men la oss være enige om å være uenige og la det være med det.
Men det er mine innlegg du siterer, det er ikke problematisk når jeg ikke bruker parfymert vaskepulver.:)
 
Jeg ser ikke på det som et problem når jeg ille bruker parfyme. De som bruker parfyme bør kjøpe inn vaskemiddel uten og vaske etter vaskeanvisningen før de leverer tilbake. Synes jeg.
Takk, jeg gjør heller ikke det nemlig.
 
Frustrerende å miste plagg. Vi mistet en helt ny ullbukse og janus halslue og en reima vått. aldri dukket opp igjen
 
Men det er mine innlegg du siterer, det er ikke problematisk når jeg ikke bruker parfymert vaskepulver.:)
Flere, meg inkludert, mener uansett at det er best å sende tilbake plagg med så lite styr som mulig.
Å vaske klærne blir for meg som å bruke de litt... det sliter på de, kan ødelegge de og når de kommer hjem må jeg uansett vaske de selv fordi jeg faktisk ikke aner hva som har skjedd med plagget hos andre.

Hvor vanskelig er det å bare pakke plagget i en plastpose og returnere det?
 
Flere, meg inkludert, mener uansett at det er best å sende tilbake plagg med så lite styr som mulig.
Å vaske klærne blir for meg som å bruke de litt... det sliter på de, kan ødelegge de og når de kommer hjem må jeg uansett vaske de selv fordi jeg faktisk ikke aner hva som har skjedd med plagget hos andre.

Hvor vanskelig er det å bare pakke plagget i en plastpose og returnere det?

Dere har snudd min tankegang i hvertfall! :)
 
Flere, meg inkludert, mener uansett at det er best å sende tilbake plagg med så lite styr som mulig.
Å vaske klærne blir for meg som å bruke de litt... det sliter på de, kan ødelegge de og når de kommer hjem må jeg uansett vaske de selv fordi jeg faktisk ikke aner hva som har skjedd med plagget hos andre.

Hvor vanskelig er det å bare pakke plagget i en plastpose og returnere det?

Man må jo vaske klærne ut i fra det som står på vaskelappen.

Jeg tenker det er litt forskjell på om barnehagen har surra med klær, eller om barnet/foreldrene har tatt feil eller at barnet har måttet låne klær. Ved de sistnevnte tenker jeg det er normalt å levere det tilbake i samme stand som du fant det - rent og ubrukt (mest sannsynlig).

Hvis barnehagen har tatt på feil klær så er ikke det min feil. Har bestemora eller faren i huset fått med seg feil hjem, så føler jeg det er riktig å bøte på tiden plagget var borte med å vaske det.
 
Flere, meg inkludert, mener uansett at det er best å sende tilbake plagg med så lite styr som mulig.
Å vaske klærne blir for meg som å bruke de litt... det sliter på de, kan ødelegge de og når de kommer hjem må jeg uansett vaske de selv fordi jeg faktisk ikke aner hva som har skjedd med plagget hos andre.

Hvor vanskelig er det å bare pakke plagget i en plastpose og returnere det?
Vi er forskjellige , jeg leverer bare ikke tilbake brukte klær uten å vaske Det, å hadde ikke satt pris på å få hjem brukte klær selv.
Så får du gjøre det du ønsker å jeg det jeg ønsker .
 
Jeg tror mange bare beholder klær, ja. Om jeg ville gjort det selv? Nei. Men gjennom 12 år med barn har jeg fortsatt til gode å få tilbake selv tøy som er merket med navn og telefonnummer, og det er plagg jeg vet har hengt igjen i barnehagen eller blitt glemt igjen i garderoben på skolen.

De gangene vi har fått med feil tøy hjem så hender det at det ikke blir oppdaget før jeg står og henger opp rent tøy til tørk, og det har jeg heller ingen dårlig samvittighet for, virkelig ikke. Honest mistake. Jeg hr heller aldri vært borti at noen har reagert på å få rent tøy i retur.

Vi har vel kun fått igjen tøy et par ganger, hvis gjenglemt hos venner man har vært på besøk hos. At de ikke vasker det før vi får det reagerer jeg heller ikke på.
 
Back
Topp