Om ungen din fikk med seg klær umerket hjem ved en feil..

Legger det rett tilbake i barnehagesekken og leverer dagen etterpå.
Kunne ikke falt meg inn verken å beholde det selv eller vaske.
 
Fort gjort å ta med seg feil klær.. har «naboen» samme dress kan det tenkes at de faktisk har to hjemme nå.. en med feil navn... men at det ikke tenkes over.. det er lov å spørre, bare fortell at du så at de har likens og om de kan sjekke om de har fått en ekstra..
Jeg kom hjem fra bhg med eldstejenta og oppdaga at jøss.. støvvlene dine står jo i gangen.. samtidig som du har dem på... en regnfull fredag etter stengt bhg... heldigvis bodde vi på en liten plass og fikk levert dem tilbake.. (faren var en smule sur.. men gikk over.)
Ellers har jeg både fått nyvasket tøy tilbake og vaska masse som har blitt med tilbake til bhg påfølgende dag. en gang på alle årene vi har brukt bhg.. har klær blitt borte.. og da er det jeg som har glemt å merke.
Jeg er kanskje naiv men tror ikke det er mange som stjeler klær med viten og vilje..
 
Det fungerer ikke for alle.
Nei vel jeg vasker uansett klærne, leverer ikke brukte klær tilbake uvaskwt jeg, hadde blitt en smule irritert selv om noen hadde brukt klærne med et uhell å så leverte de tilbake møkkete.

Om det er vi ikke har brukt men som er blitt med bare så vasker jeg ikke
 
Nei det beholdes selvfølge ikke. [emoji6]

Jeg fant igjen strikkejakka til frøkna på en annen jente sin plass i bhg plutselig, hadde ikke egentlig savna den, men det slo meg at det var lenge siden jeg hadde sett den.

Tok en nærmere kikk, og da var det vår. Den var i tillegg kjøpt brukt, så visste hva det hadde stått i den fra før


Men dere som vasker klærne før dere gir dem tilbake; jeg hadde satt pris på om det IKKE ble vasket før jeg fikk det tilbake... Ungene her tåler ikke alle typer vaskemiddel... Særlig ikke eldste. Han får ganske ille utslett... Så jeg ville heller vasket klærne hjemme selv. Så det er noe å tenke over faktisk. [emoji6] Ikke alle barn tåler alt av sånt, og det er ganske dumt hvis de får utslett/blir dårlige/får astmaanfall av parfymestoffer ol..
Det er ofte vanskelig å få vasket ut av klær igjen og. Jeg har måttet kvitte meg med arvetøy pga kraftig vaskemiddellukt.. Og det er jo synd.

Jeg vasker kun med uparfymert og det som skal vaskes skånsomt kun på finvask eller ullvask og uten skyllemiddel på teknisk tøy og kun i like farger.

Men ja når jeg tenker meg om liker jeg ikke om andre hadde vasket det for de er ikke like nøye som meg.
 
Feil har såklart skjedd både ene og andre veien, og vi retter raskt opp i det (vasker ikke klær da) og sier i fra til personalet hvis vi har tatt med noe hjem når vi kommer tilbake med det.

Har fått med feil sko noen ganger, særlig når bestemor henter, og han selv påstår at det er hans sko :wideyed: Tuller når han er trøtt... Men jeg har ikke akkurat noen interesse av å beholde disse :D

Mange klær er like i både farge og størrelse, og de kan fort henge på feil plass. Er ofte jeg ser navnelappen ikke stemmer med plassen og da henger jeg det på rett plass. Tenker at feil begynner jo en plass.
 
Nei det er ikke alltid det fungerer. Parfymestoffer blir sittende igjen i klærene og går ikke lett bort i vask. Da er allerede klærne ødelagt for vår del og må kastes/sendes videre.
Som skrevet over så leverer jeg altså ikke brukte klær uvaskwt tilbake , det kunne ikke falt meg inn.
 
Som skrevet over så leverer jeg altså ikke brukte klær uvaskwt tilbake , det kunne ikke falt meg inn.
Og om alle gjør det må potensielt noen faktisk "kaste" (fretex) klærene sine.
 
Og om alle gjør det må potensielt noen faktisk "kaste" (fretex) klærene sine.
Da må de nesten gjøre det da.
Nå har ikke det vært noe stort problem o grunn hverken at man ikke tåler eller at vi får med feil hjem
 
Da må de nesten gjøre det da.
Nå har ikke det vært noe stort problem o grunn hverken at man ikke tåler eller at vi får med feil hjem

Fint for deg

Kjipt for den allergiske ungen som må kaste yndlingsgenseren sin fordi noen ikke bare kan ta den av og legge den tilbake uten å gjennomsyre den i parfyme.
 
Fint for deg

Kjipt for den allergiske ungen som må kaste yndlingsgenseren sin fordi noen ikke bare kan ta den av og legge den tilbake uten å gjennomsyre den i parfyme.
Hvorfor lager du problem av noe som ikke er et problem u grunn?
Jeg bruker ikke parfymert vaskemiddel så det er virkelig ikke et problem
 
Hvorfor lager du problem av noe som ikke er et problem u grunn?
Jeg bruker ikke parfymert vaskemiddel så det er virkelig ikke et problem
Ikke du ,men veldig, veldig mange andre har det. Og om alle vasker klær så får mange allergikere hjem klær vasket med parfymert såpe og skyllemiddel som faktisk er et problem for mange. Et plagg i vaskemaskinen og hele klesvasken lukter i to dager. Og mange unger får eksem av det, mine "bare" klør seg så de er fulle av kloremerker.
 
Fint for deg

Kjipt for den allergiske ungen som må kaste yndlingsgenseren sin fordi noen ikke bare kan ta den av og legge den tilbake uten å gjennomsyre den i parfyme.

Jeg sier iallfall takk for påminnelsen om at noen barn er allergiske, rett og slett ikke tenkt over det!

Skal isåfall spørre før jeg vasker noe om det har blitt sendt med feil hjem :)
 
Back
Topp