Om ungen din fikk med seg klær umerket hjem ved en feil..

Hadde aldri beholdt klærne nei, vasker og legger de tilbake i bhg.
 
For å si det sånn så har det skjedd med ungenes tøy og det er så sykt frekt gjort!
Har jeg klart å få med meg umerket tøy hjem så leverer jeg det tilbake neste dag. Men ser at det er mange som er dårlige til å merke:rolleyes:
 
Ville jeg bare tatt det med meg igjen dagen derpå.

Tenker også du skal være forsiktig med å anta at andre har tatt dine barns klær. Majoriteten av oss har jo veldig mye likt i samme str på en avdeling til barna våres :)
 
Kommer noe med hjem ved en feil så sendes det såklart tilbake.
Jeg har kontroll på hva ungene har så reagerer på om det er ukjent tøy hos oss, men både sambo og mine foreldre har tatt med seg feile ting til ungene fordi det har stått på plassen/lagt like ved og lignet. Levert tilbake så snart som mulig da (sender mld om det skulle være merket med nr men ikke opplevd det enda)

Dyre klær har jeg merket flere steder, gjerne på mer ulogiske steder som ikke er godt synlige. Begynte med det etter at jeg leste om noen som mistenkte andre i bhg eller skole for å fjerne merkelappen med navn og sette på egen.
Da kan man iallefall få det bekrefter/avkreftet.
 
Nei. Er ikke det en seøvfølge å levere tilbake da[emoji23]

Mister dessverre også en del klær i barnehagen til snuppis, da helst hjemmestrikka sokker, votter osv[emoji51]
 
Hadde dere beholdt klærne da?

Virker som noen har stjelt klær av lillemann i bhg.
Jeg var sikker på at jeg hadde merket en helt ny fleecedress men denne ble borte første dagen, og nå ser jeg en hengende på en annen sin plass i samme str og med et anna navn..
Kan jeg spørre de?

Du kan jo spørre dem om de har fått med seg feil dress hjem, men jeg hadde selvfølgelig aldri beholdt noe jeg visste ikke var vårt.
 
Aldri! Både fordi jeg mener det er respektløst, og fordi jeg ikke ønsker at barna mine skal gå i andres klær.
 
Selvfølgelig ikke. Har fått feil tøy med hjem et par ganger, har tatt det med tilbake i barnehagen dagen etter.
 
Fikk med feil tøy på onsdag, vasket og levert tilbake
 
Selvfølgelig ikke. Man tar ikke andres klær. Jeg får aldri med meg andres tøy hjem heller. Skjedd et par ganger da mormora har hentet og ikke har på briller osv... vasket og levert tilbake.

Men vet noen gjør det. Jeg klistrer på merkelapp med navn og så skriver jeg i tillegg på dyre klær, gjerne et litt bortgjemt sted. Feks på dresser så er det vaskelapp nede på sida inni i tillegg til lapp i nakken. Fjerner de lappen så står det allikevel navn på vaskelappen langt nedi inni. Busted!
 
Hadde dere beholdt klærne da?

Virker som noen har stjelt klær av lillemann i bhg.
Jeg var sikker på at jeg hadde merket en helt ny fleecedress men denne ble borte første dagen, og nå ser jeg en hengende på en annen sin plass i samme str og med et anna navn..
Kan jeg spørre de?

Spør de. Kan hende de har tatt med deres dress og at de nå har to og at deres ligger hjemme et sted. Noen har mye kaos og uryddig hjemme og har ikke oversikt.
 
Leverer selvsagt tilbake det som kommer hjem feil eller av lånetøy.

Men mistet klær ja. Det meste merket. Eldstemann hadde desverre en genser uten navn med seg en dag, første dag ham brukte den. Sier selv kan la den i sekken sin når han tok den av. Aldri sett den igjen. Skolegutt det da
 
Kan jo være at det andre barnet har fått akkurat samme dressen?
Jobber i bhg og det hender seg at noen får med seg feil klær hjem, og de ikke oppdager det.
Har de mange barn og masse klær er det mulig at de ikke har helt kontroll.

Aldri hørt om folk som tar andre sine klær på den måten..
 
Har opplevd å få andres klær med hjem. Men nei, jeg beholder ikke.


Og nei. Jeg tror ikke jeg hadde spurd vedkommende[emoji85]
 
Nei det beholdes selvfølge ikke. [emoji6]

Jeg fant igjen strikkejakka til frøkna på en annen jente sin plass i bhg plutselig, hadde ikke egentlig savna den, men det slo meg at det var lenge siden jeg hadde sett den.

Tok en nærmere kikk, og da var det vår. Den var i tillegg kjøpt brukt, så visste hva det hadde stått i den fra før


Men dere som vasker klærne før dere gir dem tilbake; jeg hadde satt pris på om det IKKE ble vasket før jeg fikk det tilbake... Ungene her tåler ikke alle typer vaskemiddel... Særlig ikke eldste. Han får ganske ille utslett... Så jeg ville heller vasket klærne hjemme selv. Så det er noe å tenke over faktisk. [emoji6] Ikke alle barn tåler alt av sånt, og det er ganske dumt hvis de får utslett/blir dårlige/får astmaanfall av parfymestoffer ol..
Det er ofte vanskelig å få vasket ut av klær igjen og. Jeg har måttet kvitte meg med arvetøy pga kraftig vaskemiddellukt.. Og det er jo synd.
 
Last edited:
Selvfølgelig ikke. Man tar ikke andres klær. Jeg får aldri med meg andres tøy hjem heller. Skjedd et par ganger da mormora har hentet og ikke har på briller osv... vasket og levert tilbake.

Men vet noen gjør det. Jeg klistrer på merkelapp med navn og så skriver jeg i tillegg på dyre klær, gjerne et litt bortgjemt sted. Feks på dresser så er det vaskelapp nede på sida inni i tillegg til lapp i nakken. Fjerner de lappen så står det allikevel navn på vaskelappen langt nedi inni. Busted!
Fikk med feil tøy på onsdag, vasket og levert tilbake
Hadde aldri beholdt klærne nei, vasker og legger de tilbake i bhg.
I barnehagen vår er det flust av barn med samme type klær, spesielt ulltøy, så har fått med feil hjem mange ganger. Pleier vaske det og ta med tilbake og så får barnehagen finne ut hvem det er sitt (som regel umerket tøy som blir sendt med feil). Jeg merker alt av mini sitt tøy med merketusj, tror ikke jeg kan huske at noe av vårt tøy har blitt sendt med noen andre med feil noen gang, det er i så fall veldig få ganger på mange år. Har aldri opplevd at noe har forsvunnet i de 6 årene jeg har hatt barn i barnehagen.
Nei, jeg hadde ikke beholdt. Jeg hadde gitt den til de i bhg og sagt at denne ble med hjem med en feiltakelse, men jeg fant ikke navn. Evnt også at jeg hadde vaska den om den ble tilgrisa [emoji23]

Men for å spørre andre om det spm skulle jeg vært veldig sikker i min sak altså. For vi bor en liten plass. Og oddsen er veldig stor at flere har samme plagg gitt. I samme str. Da de fleste bruker samme str i en avd syns jeg da.

Lærdommen er vel å merke det ;)
Se innlegget mitt over [emoji6]
 
Nei det beholdes selvfølge ikke. [emoji6]

Jeg fant igjen strikkejakka til frøkna på en annen jente sin plass i bhg plutselig, hadde ikke egentlig savna den, men det slo meg at det var lenge siden jeg hadde sett den.

Tok en nærmere kikk, og da var det vår. Den var i tillegg kjøpt brukt, så visste hva det hadde stått i den fra før


Men dere som vasker klærne før dere gir dem tilbake; jeg hadde satt pris på om det IKKE ble vasket før jeg fikk det tilbake... Ungene her tåler ikke alle typer vaskemiddel... Særlig ikke eldste. Han får ganske ille utslett... Så jeg ville heller vasket klærne hjemme selv. Så det er noe å tenke over faktisk. [emoji6] Ikke alle barn tåler alt av sånt, og det er ganske dumt hvis de får utslett/blir dårlige/får astmaanfall av parfymestoffer ol..
Det er ofte vanskelig å få vasket ut av klær igjen og. Jeg har måttet kvitte meg med arvetøy pga kraftig vaskemiddellukt.. Og det er jo synd.

Enig med deg! Ikke vask!
Det er heller ikke alle som vet hvordan man skal vaske tøy riktig, så i verste fall risikerer man å ødelegge plagget.
 
Back
Topp