Om ungen din fikk med seg klær umerket hjem ved en feil..

Heffalompenbaby

Elsker forumet
Hadde dere beholdt klærne da?

Virker som noen har stjelt klær av lillemann i bhg.
Jeg var sikker på at jeg hadde merket en helt ny fleecedress men denne ble borte første dagen, og nå ser jeg en hengende på en annen sin plass i samme str og med et anna navn..
Kan jeg spørre de?
 
Få flate, det er virkelig frekt om det er tilfellet!
Tror kansje jeg hadde prøvd å pakke inn spm i en samtale om du skjønner hva jeg mener.
Kansje få de i bhg til å spørre etter den med de andre foreldrene.
Eller så kan du jo spørre om du ikke er konfliktsky.
 
Nei, selvfølgelig hadde jeg ikke beholdt de. Har fått med meg umerkede klær hjem tidligere, og har alltid tatt de med igjen dagen etter. Har til og med stukket innom på fridager, fordi jeg vil at rette eier skal få tingene sine så snart som mulig.

Det er nok noen foreldre som er så sløve at de glemmer klærne hjemme, men å merke de med eget barn sitt navn, for så å ta det med i bhg., det er vel ikke mulig, er det vel? Håper da virkelig ikke det.

Jeg må innrømme at jeg aldri hadde spurt om det. De kan virkelig ta det ille opp, om det blir lagt frem på en feil måte.
 
Hadde dere beholdt klærne da?

Virker som noen har stjelt klær av lillemann i bhg.
Jeg var sikker på at jeg hadde merket en helt ny fleecedress men denne ble borte første dagen, og nå ser jeg en hengende på en annen sin plass i samme str og med et anna navn..
Kan jeg spørre de?
Neste gang skriver du med sprittusj inni. Det kan ikke fjernes så lett :) håper bare de har lik, da!

Hadde aldri i verden beholdt. Jeg synes faktisk det er ekkelt med andres tøy fra bhg :p skittent tøy liksom.

Men en gang for 9 år siden ca, så forsvant lua til mannen. En litt spesiell lue ikke alle har. Vi irriterte oss i ukevis før naboen plutselig hadde den på! Var sikker på at mannen hadde mista den ute og naboen hadde funnet den og tatt den. Etter noen mnd fant vi mannen sin lue blant skrot :p :p så ikke alltid sånt stemmer
 
Nei, jeg hadde ikke beholdt. Jeg hadde gitt den til de i bhg og sagt at denne ble med hjem med en feiltakelse, men jeg fant ikke navn. Evnt også at jeg hadde vaska den om den ble tilgrisa [emoji23]

Men for å spørre andre om det spm skulle jeg vært veldig sikker i min sak altså. For vi bor en liten plass. Og oddsen er veldig stor at flere har samme plagg gitt. I samme str. Da de fleste bruker samme str i en avd syns jeg da.

Lærdommen er vel å merke det ;)
 
Hadde selvfølgelig tatt det med tilbake og prøvd finne ut hvem den var sin/sagt ifra til de voksne på avdelingen eller lagt med gjenglemt tøy
 
Hadde aldri besøkt det. Har vært tilfeller av feil klær på begge unga sin plass som ikke er merket. Har lagt det i gjenglemt boksen med en gang. Har også mistet noen klær for eldste også, bhg har hengt opp lapp med alle savnede klær. Aldri sett igjen de klærne. Men kjenner altid hyllene til andre hvis jeg mangler noe siden barna eller de ansatte kan legge feil i farta. Men hadde blitt skepisk hvis noen hadde plutselig hatt samme plagg og spurt de som jobber der/ sagt at det ser ut som dressen du mista.
 
I barnehagen vår er det flust av barn med samme type klær, spesielt ulltøy, så har fått med feil hjem mange ganger. Pleier vaske det og ta med tilbake og så får barnehagen finne ut hvem det er sitt (som regel umerket tøy som blir sendt med feil). Jeg merker alt av mini sitt tøy med merketusj, tror ikke jeg kan huske at noe av vårt tøy har blitt sendt med noen andre med feil noen gang, det er i så fall veldig få ganger på mange år. Har aldri opplevd at noe har forsvunnet i de 6 årene jeg har hatt barn i barnehagen.
 
Nei, jeg hadde ikke beholdt. Jeg hadde gitt den til de i bhg og sagt at denne ble med hjem med en feiltakelse, men jeg fant ikke navn. Evnt også at jeg hadde vaska den om den ble tilgrisa [emoji23]

Men for å spørre andre om det spm skulle jeg vært veldig sikker i min sak altså. For vi bor en liten plass. Og oddsen er veldig stor at flere har samme plagg gitt. I samme str. Da de fleste bruker samme str i en avd syns jeg da.

Lærdommen er vel å merke det ;)
Hun har jo skrivet i HI at hun hadde merket.


Jeg hadde heller ikke beholdt noe som ikke er vårt.
 
Det har skjedd oss mange ganger da det er unger i gruppen med like sko og klær. Da tar jeg de med tilbake og sier ifra.
Du kan jo bare spørre de ansatte, kan godt hende de kledde på feil og foreldrene ikke merket det.
 
Hadde dere beholdt klærne da?

Virker som noen har stjelt klær av lillemann i bhg.
Jeg var sikker på at jeg hadde merket en helt ny fleecedress men denne ble borte første dagen, og nå ser jeg en hengende på en annen sin plass i samme str og med et anna navn..
Kan jeg spørre de?

Dessverre er noen folk utrolig frekke. Hadde ikke blitt overraska over at dressen du mista er den du ser hos noen andre.
Jeg kunne aldri tatt andres klær og merket som eget, det er utrolig frekt! Hadde aldri falt meg inn å beholde. Man kan selvfølgelig få med hjem noe ekstra med en feiltakelse, men mener da man bør ta det med tilbake så fort som mulig!
 
Jeg tenker at det kan ha skjedd misforståelser. Kanskje far har tatt det for gitt at det er noe mor har kjøpt eller omvendt? Litt vanskelig å ta tak i sånt, men jeg hadde spurt en bhg ansatt om de kunne hørt med foreldrene til barnet den henger hos om den kan ha blitt med dem ved en feil, da noen savner sin. Ikke si noe om at du har sett at den er merket i ettertid
 
Feil skjer, trenger ikke være med vilje. Hadde prøvd å hørt med de.
 
Tar alltid med klær som ikke er våre tilbake i bhg!
 
Hadde ikke beholdt det nei, og har ikke inntrykk av at det er vanlig. Men vist dette er tilfelle ville jeg spurt foreldrene om de kanskje hadde tatt feil. Hadde jo ikke trengt å bemerke at du viste den var merket?
 
Hadde ikke beholdt det nei, og har ikke inntrykk av at det er vanlig. Men vist dette er tilfelle ville jeg spurt foreldrene om de kanskje hadde tatt feil. Hadde jo ikke trengt å bemerke at du viste den var merket?
På en måte. Der jeg jobber mangler det masse lånetøy som foreldre har tatt med hjem. Finner det igjen noen ganger i skapene til barna. Ganske frekt.
 
På en måte. Der jeg jobber mangler det masse lånetøy som foreldre har tatt med hjem. Finner det igjen noen ganger i skapene til barna. Ganske frekt.
Ja, ikke noe greit når de gjør det!
 
Hadde jeg klart å tatt med ved en feil hadde jeg tatt det med tilbake.
Men har hørt at tyveri blant barneklær er ikke ukjent i bhg så skal være flink å merke mine små sine klær.
 
Nei, det hadde jeg absolutt ikke gjort:p og hadde ikke trodd at noen hadde stjålet den selv om jeg hadde sett en lignende i garderoben. Men folk kan gjøre mye rart og forskjellig så man vet aldri. Om Det er tilfellet så er de veldig modige som bruker den i bhg!:eek:
Det er jo mulig å spørre litt forsiktig. Om den kan ha havnet feil og en av foreldrene har merket den feks. Men om de er frekke nok til å stjele så lyver de nok om det også:)
Jeg hadde ikke spurt. Håper den dukker opp igjen!:)
 
Back
Topp