Oktoberskravla

Hvorfor sur og sint? Gøy å gjøre noe utenom det vanlige i høstferien da. For noen. Min er helt i ekstase for å gå på fotballskole med fokus på den treningen han ønsker å bli bedre på. Andre trenere enn vanlig så det er litt variasjon fra den vanlige treningen han er på.
Fordi min sønn for tiden (og den tiden har vart er år eller to nå) synes absolutt alt annet enn helt fri er umulig og urettferdig. Fotball sluttet han med, laget bø nedlagt og han var ikke spesielt ivrig eller god. Han går på speider og korps og må mer eller mindre tvinges avsted. Han har det kjekt når han er der, men jeg tror ikke jeg klarer få ham på hytteturen desverre. Helga etter er det øvingshelg med korpset og som leder skal jeg være med så det skal han også, og selv om slikt burde vært ansett som gøy, så to helger på rad? Med ham? Neppe.

Jeg er nok preget av at tenningsnivået hans er gått opp igjen. Han sier det ikke er noe som har skjedd på skolen eller andre steder, men så heise rasende sint for at middagen er klar, som han ble i går, tyder på noe annet.

Det har vært rolig siden de tiltakene skolen satte inn i vår. Men jeg må nok høre med læreren om han kan ha et ekstra øye åpent igjen. Jeg tror det er noe. Siden det smeller bare jeg ser på ham.

Veldig synd. Er men interessert i å skravle på ett forum så gjør man det uten premier som dramiddel.
Hva annet kan vi (Babyverden) gjøre for å ha ett aktivt forum? Hva trekker folk hit?
Forum hadde vel sin storhetstid for en stund siden, det er andre sosiale medier som tar over. Jeg er gammel og liker det sånn der har vært, jeg bruker fb til korps og skole og kor og litt annet, men ikke til skravling. Det synes jeg ikke funker. Insta og snap er jeg innom, men bare ser på Insta og mest på snap også. Og hvilke andre medier som er store vet jeg ikke engang.

Men forum er ikke det det engang var. Der ser jeg over alle de jeg er / har vært på

God morgen alle sammen

Unga er hjemme på høstferie, de store er ganske selvgående og finner på litt av hvert med venner. Jeg har eksamensuke nå desverre, så måtte finne på noe undelholdning til minsten (snart 7)
Kjøpte lerred (sånne små 15*15cm tror jeg det var) og påfyll på maling - tenkte genialt hvis hun gidder å lage noen julegaver - billig og artig for oldeforeldre,besteforeldre, gamle tante! Så sitter hun der kjempe stolt “se så fint det ble! så lager jeg kort og skriver Til:.....Fra..... - ja mamma da må du sikkert kjøpe gave til de også da disse er fra MEG!” :p jada jada - jeg må finne på noe annet en søt og fin barnekunst ;)
Fine gaver til besteforeldre :)

Forum hadde vel sin storhetstid for en stund siden, det er andre sosiale medier som tar over. Jeg er gammel og liker det sånn der har vært, jeg bruker fb til korps og skole og kor og litt annet, men ikke til skravling. Det synes jeg ikke funker. Insta og snap er jeg innom, men bare ser på Insta og mest på snap også. Og hvilke andre medier som er store vet jeg ikke engang.

Men forum er ikke det det engang var. Der ser jeg over alle de jeg er / har vært på
Det stemmer , forum er ikke som det var nei, dvs jeg er på ett forum med mye aktivitet fortsatt men det er kun det ene.

God morgen alle sammen
Regn , men skal bli fint utover dagen heldigvis:)
Håper alle får en fin dag

Fotografering i barnehagen

Jeg sender vanligvis avsted ungene i fine hverdagsklær. At de skal se ut litt sånn som de typisk gjør.

Snuppa på 3,5 er helt bestemt. Hun må ha kjole. Den med Elsa. So far do good. Bortsett fra at den med Elsa er altså en ballerinakjole. Jeg sender derved avsted ei frøken i ballerina tutu-kjole.

Hmm. Jaja.

Last edited:
God morgen. Hva ønsker man seg egentlig til en 6 mnd gammel frøken til jul? Kjenner jeg gruer meg til det spørsmålet, for vi aner ikke!
Klær til det neste året?

Litt leker hun kan vokse i. Utstyr dere evt trenger.

Men mest tenker jeg der er greit med klær i de neste størrelsene

Effektiv dag i dag.
Før kl 11 hadde jeg fått satt igang en maskin med klær, støvsugd og vasket gulvene i hele andre etasje, og støvsugd trappen ned til første.

God morgen. Hva ønsker man seg egentlig til en 6 mnd gammel frøken til jul? Kjenner jeg gruer meg til det spørsmålet, for vi aner ikke!
Ull i riktig str :) klassiske leker? Barnebøker! typ Ole Brumm og Astrid Lindgren i sånn “luksus” utgaver?

Effektiv dag i dag.
Før kl 11 hadde jeg fått satt igang en maskin med klær, støvsugd og vasket gulvene i hele andre etasje, og støvsugd trappen ned til første.
Her må jeg få til litt, men eksamen er første pri! :p da får huset se bombe ut en liten stund til ;)
Ellers var det tidlig opp, kiropraktor, litt lesing, måtte innom brillebutikken da de relativt nye brillene til nr 2 knak i gårkveld :( heldigvis reklamasjon så trenger ikke ut med kr :) nr2 og veninne levert på malekurs og måtte kjøpe mer lerred og maling til minsten for å underholde henne mens jeg leser :p

Effektiv dag i dag.
Ohh, kommer du en tur hjem til oss?

Klesvask utgår da. Og støvsugeren må trolig ha skjøteledning...

Jordfeilbryteren har slått ut den kretsen som dekker vaskerom, trappegang, gjestetoalett, og deler av kjellergangen. Ikke lysene, men varmekablene og varmepumpa.

Mannen kobler ut og inn ting for å finne ut hva, og skal ringe elektriker, om han ikke allerde har gjort det da. Det ble hjemmekontor på ham. Huset kunne trengt en opprydding før man slipper inn folk. Men uten vaskemaskin, varmtvannsbereder og varmepumpe er jeg ikke særlig intetrresert i at det tar lenger tid før det fikses enn nødvendig så da får elektrikeren tåle rot. (det går så bra så, vi trenger aldri se ham igjen, sa mannen sist en håndtverkere måtte ubb i rotet. Jahh, den som dukket opp var naboens sønn) jaja. De tåler litt rot.

Ohh, kommer du en tur hjem til oss?

Klesvask utgår da. Og støvsugeren må trolig ha skjøteledning...

Jordfeilbryteren har slått ut den kretsen som dekker vaskerom, trappegang, gjestetoalett, og deler av kjellergangen. Ikke lysene, men varmekablene og varmepumpa.

Mannen kobler ut og inn ting for å finne ut hva, og skal ringe elektriker, om han ikke allerde har gjort det da. Det ble hjemmekontor på ham. Huset kunne trengt en opprydding før man slipper inn folk. Men uten vaskemaskin, varmtvannsbereder og varmepumpe er jeg ikke særlig intetrresert i at det tar lenger tid før det fikses enn nødvendig så da får elektrikeren tåle rot. (det går så bra så, vi trenger aldri se ham igjen, sa mannen sist en håndtverkere måtte ubb i rotet. Jahh, den som dukket opp var naboens sønn) jaja. De tåler litt rot.
Er bare ferdig med 2 av 3 etasjer, så det har jeg ikke mulighet til :P

Back
Topp