Fordi min sønn for tiden (og den tiden har vart er år eller to nå) synes absolutt alt annet enn helt fri er umulig og urettferdig. Fotball sluttet han med, laget bø nedlagt og han var ikke spesielt ivrig eller god. Han går på speider og korps og må mer eller mindre tvinges avsted. Han har det kjekt når han er der, men jeg tror ikke jeg klarer få ham på hytteturen desverre. Helga etter er det øvingshelg med korpset og som leder skal jeg være med så det skal han også, og selv om slikt burde vært ansett som gøy, så to helger på rad? Med ham? Neppe.Hvorfor sur og sint? Gøy å gjøre noe utenom det vanlige i høstferien da. For noen. Min er helt i ekstase for å gå på fotballskole med fokus på den treningen han ønsker å bli bedre på. Andre trenere enn vanlig så det er litt variasjon fra den vanlige treningen han er på.
Jeg er nok preget av at tenningsnivået hans er gått opp igjen. Han sier det ikke er noe som har skjedd på skolen eller andre steder, men så heise rasende sint for at middagen er klar, som han ble i går, tyder på noe annet.
Det har vært rolig siden de tiltakene skolen satte inn i vår. Men jeg må nok høre med læreren om han kan ha et ekstra øye åpent igjen. Jeg tror det er noe. Siden det smeller bare jeg ser på ham.