Oktober

Synes det føles som om helgen er milevis unna jeg.

Reelt går det nok for fort, for det er straks lunsj, og jeg skal tidlig hjem, og de er en hektisk ettermiddag, og så er det brått fredag. Det er bare et par store oppgaver som jeg ikke direkte gleder meg til som ligger mellom meg og helga.

Veldig kjedelig. Håper skolen får tatt saken med roten så det ikke utvikler seg. Men jeg er ikke trygg, og vil helst være der når hun kommer hjem i dag, får se hva jeg får til.
Så kjedelig. Får vondt når jeg leser. Har en 10 åring som ble mobbet 2 ganger av flertall gutter og slått ned 1 gang.og begge de gangene så var det meg gutten fortalte det til. Den gang han ble slått ned såg jeg en del av det med mine egne øyer. 10 åringen har nå begynt og vise hvor vondt det var, er sint og at han føler skolen har svikte han. Han sier selv til lærerne at jeg stoler ikke på dere på skolen. Det er pga de skulle ordne opp i det så skjedde det gang på gang igjen.
Han sa jeg snakker kun med mamma for hun stoler jeg på og hun tar tak i ting/ordner opp.

Last edited:
Nå har visst mannen fått en telefon fr skolen med relativt god redegjørelse, hvorpå det både fremkommer at det å omtale min datter som en "Karen" ikke er noe nytt, men også at det er beklaget og visstnok skal stoppe.

Vi får se.

Guttungen min på 14 sluttet å fortelle om ting som skjedde på skolen, det var jo ikke som om det ble noe bedre av at vi sa fra til skolen gang på gang, så å si fra til lærer gadd han ikke, og knapt nok til oss, what difference does it make, liksom.

Jeg lurer på en ting. Desse barna som slår ned og mobber andre barn blir deres foreldre kontaktet?
Jeg må ju si at visst jeg hadde blitt ringt og kalt in på møte pga mitt barn mobber noen da hadde jeg som mor tatt tag i det selv og tatt en alvor snakk med mitt barn. Jeg hadde oxå følgt opp hvordan det går vidare. Tenker ju litt hvor er foreldrene til de barna som mobber ? Hvor mye vet de? Og hva gjør de åt saken??

Jeg lurer på en ting. Desse barna som slår ned og mobber andre barn blir deres foreldre kontaktet?
Jeg må ju si at visst jeg hadde blitt ringt og kalt in på møte pga mitt barn mobber noen da hadde jeg som mor tatt tag i det selv og tatt en alvor snakk med mitt barn. Jeg hadde oxå følgt opp hvordan det går vidare. Tenker ju litt hvor er foreldrene til de barna som mobber ? Hvor mye vet de? Og hva gjør de åt saken??

Jeg tenker egentlig at, mange barn som mobber, har enten lært det hjemme, eller mangler noe hjemme, og kompenserer for oppmerksomhet. Dessverre.
Ikke alle, selvsagt; og i de tilfellene det er snakk om oppegående foreldre, så tipper jeg de forsøker ta tak i det. Men mange barn som jeg husker var dritt mot meg som liten, var f.eks fosterbarn, hadde diagnoser/syke søsken, etc

Saken med vår eldste ble tatt med foreldrene ja. Både det på barneskolen og det nye på ungdomsskolen.

Saken for søstra her er ikke på langt nær like alvorlig og jeg tror ikke det er tatt med foreldrene i første omgang, men gjentar det seg så må det jo det.

De aller fleste foreldre gjør sitt , men det er klart det er vanskelig når det skjer pp skolen

De aller fleste foreldre gjør sitt , men det er klart det er vanskelig når det skjer pp skolen
Ja skjønner at det er vanskelig når det skjer på skolen. Men likevel så steller man seg selv de spørsmålet og lurer på. Jeg prøver sette meg som forelder i både mobbeofferet og den som mobber.
Tenker det er vondt at vite at ditt barn blir mobbet med oxå vondt og vite at ditt barn er en av de som mobber andre.

Fredag. Nesten helg. Og faktisk allerede snart lunsj, så jeg må ikke glemme ut at jeg har en rapport jeg skal ha av sted i dag, og det vil nok ta meg en time å gjøre et klart så jeg får vel bare ta fatt på oppgaven.
Begynte dagen med en tur på avfallsstasjonen med bilen full av papirer til makulering. Litt godt å få gjort, litt fysisk aktivitet så jeg våknet. Kaldt nok da, var frysegrader i natt så bilen måtte skraps i morges.

Men, om 5 timer er det helg!

Fredag. Nesten helg. Og faktisk allerede snart lunsj, så jeg må ikke glemme ut at jeg har en rapport jeg skal ha av sted i dag, og det vil nok ta meg en time å gjøre et klart så jeg får vel bare ta fatt på oppgaven.
Begynte dagen med en tur på avfallsstasjonen med bilen full av papirer til makulering. Litt godt å få gjort, litt fysisk aktivitet så jeg våknet. Kaldt nok da, var frysegrader i natt så bilen måtte skraps i morges.

Men, om 5 timer er det helg!
3t 20 min... Helg ! :) Nå har jeg bare jobbet to dager denne uka, men skal likevel bli godt å slappe av i morgen

Skjønne 6 åringen min. Mamma på mandag skall jeg gifte meg på skolen:laughing002 jeg skall gifte meg me S. Kan S låne din kjole?
Ohh ja det kan hun. Men først må du fri til S. Hva er fri? Så fortsatte samtalen i mye latter. Skjønne små

Haha må ju le litt. Når du ser x antall ganger kiwi sjefen handle på rema:laughing002

Merker at min samboer begynner å bli utålmodig ang utrydding av pappas hus. Vi bruker god tid til å gå gjennom ting, ting vi ønsker å beholde, ting til gjenbruk, ting som er søppel.
Idag har vært en dårlig og tung dag, nå er det rett i seng.
Sånt er jo ikke fort gjort.

Sånt er jo ikke fort gjort.
Å rydde ut et liv som har bodd i det relativt store (ca 270kvm) siden 1980, det tar tid. Min bror er slik som bare vil kaste og kaste, jeg og søsteren min vil gå gjennom endel av tingene :)

Merker at min samboer begynner å bli utålmodig ang utrydding av pappas hus. Vi bruker god tid til å gå gjennom ting, ting vi ønsker å beholde, ting til gjenbruk, ting som er søppel.
Idag har vært en dårlig og tung dag, nå er det rett i seng.
Vi hadde begrenset tid men hadde hele dager vi brukte då ble en uke med intens jobbing da vi tømte. Slitsomt i grunn.

Etter svigerfar ble det brukt 4 dager/kvelder men det var ikke så stort men mye ting likevel

Å rydde ut et liv som har bodd i det relativt store (ca 270kvm) siden 1980, det tar tid. Min bror er slik som bare vil kaste og kaste, jeg og søsteren min vil gå gjennom endel av tingene :)
Husker min mor og søskenene brukte lang tid på å tømme huse etter mormor og morfar.

De har brukt en del tid på å tømme etter farmor og farfar også, emn 1) farmor lever enda, hun har bare flyttet fast på omsorgsbolig, så da skulle "hjemme" tømmes og 2) de har flyttet fra huset og til kjellerleiligheten for mange år siden, så en god del av den ryddingen er tatt allerede, og farmor har htt jevnlige runder for å tømme skuffer og skap, jevn fordeling til alle fire sønner (som fordelte videre til egne barn etc, på den måten har jeg både bestill og krystallskåler fra farmor og farfar)

Back
Topp