OKTOBER

Gikk det greit? :)
Altså, høyre side gikk fint...men venstre var helt jævlig. Kan ikke sammenlignes en gang. Men så tror de det er noe i veien med den også da, i tillegg så er den veldig høyt oppe så er sikkert noe i det. Men nå er det over, jeg overlevde❤️:hilarious:12 egg ut, håper på at en del blir befruktet og holder ut til dag 5. Er veldig spente på det!
 
Jeg syns uttaket gikk overraskende greit i dag :D

Fikk valium og smertestillende jeg sku ta hjemme, veldig bra effekt! Tok til og med høydeskrekken :D (den gangbrua inn til Spiren! Skrekk!) Fikk litt mer «dop» å drikke da vi kom fram, husker ikke hva det het. Kjente kun et lite pirk da de satte lokalbedøvelsen, og det samme da de gikk gjennom eggstokken. Ikke vondt.

Den høyre gikk uten problemer, fikk 11 egg fra den! Den venstre måtte klemmes ned, ei som dytta hardt på magen, men da de først så den gikk det greit. Fikk 4 fra den også :D

Nå håper vi på mange befrukta egg :D Planlagt innsett onsdag.
Så godt å høre at det gikk bra hos deg❤️❤️
 
Altså, høyre side gikk fint...men venstre var helt jævlig. Kan ikke sammenlignes en gang. Men så tror de det er noe i veien med den også da, i tillegg så er den veldig høyt oppe så er sikkert noe i det. Men nå er det over, jeg overlevde❤️:hilarious:12 egg ut, håper på at en del blir befruktet og holder ut til dag 5. Er veldig spente på det!
Krysser fingrene for mange befrukta egg ❤ Hold oss oppdatert!
 
Hvor har du behandlingssted? Jeg fikk beskjed om å bruke sykedager om jeg trengte det. Var ganske uggen etter uttak så jeg var borte i nesten en uke. Men jeg hadde veldig mange egg og var på grensen til overstimulert. Så spør du meg er det er vel helt greit å få sykemeldingl:happy:

Jeg skal behandles i Trondheim, men bor i Bergen.
Har fått resept på Sobril i tillegg til kvalme- og smertestillende. Noen som har erfaring med Sobril?..
 
Jeg skal behandles i Trondheim, men bor i Bergen.
Har fått resept på Sobril i tillegg til kvalme- og smertestillende. Noen som har erfaring med Sobril?..
Jeg går til behandling på St. Olav. Der får man Sobril som skal tas kvelden før for å sove godt.
Man MÅ jo ikke ta den, men det kan jo være godt å få sove skikkelig :)
 
Godt å høre :) Jeg tenker jeg skal ta den for å få en god natts søvn og slappe skikkelig av. Vi har bestilt overnatting på hotell nå, og reiser dit i morgen ettermiddag. Timen er torsdag morgen. Har planer om å gå ut og spise og kose oss litt, så ikke det bare blir sykehus og ubehag på hele reisen.

Hvordan er man etter selve uttaket, er det vondt å bevege seg/ gå, eller er man groggy...? Og hvor lenge henger det i?
(vet det er individuelle forskjeller her, men sånn at jeg har en liten pekepinn).

Og hvordan fungerer innsettingen - står ikke noe særlig om denne i innkallingen min. Er dette mindre ubehagelig og tar kortere tid, enn uttaket, eller? Og skal man ta de samme medisinene/ smertestillende i forkant av dette også?...

Jeg har kontaktet pasientreiser for å få dekket det vi kan av flybilletter/ overnatting. De dekker reisen for min mann nå første turen, men de dekker ikke reisen for ham ved innsett. Så da må vi nok belage oss på å betale for ham selv, men det går jo greit. Ihvertfall bra vi får dekket noe av det. Jeg vil jo ha ham med meg da også :Heartred
 
Godt å høre :) Jeg tenker jeg skal ta den for å få en god natts søvn og slappe skikkelig av. Vi har bestilt overnatting på hotell nå, og reiser dit i morgen ettermiddag. Timen er torsdag morgen. Har planer om å gå ut og spise og kose oss litt, så ikke det bare blir sykehus og ubehag på hele reisen.

Hvordan er man etter selve uttaket, er det vondt å bevege seg/ gå, eller er man groggy...? Og hvor lenge henger det i?
(vet det er individuelle forskjeller her, men sånn at jeg har en liten pekepinn).

Og hvordan fungerer innsettingen - står ikke noe særlig om denne i innkallingen min. Er dette mindre ubehagelig og tar kortere tid, enn uttaket, eller? Og skal man ta de samme medisinene/ smertestillende i forkant av dette også?...

Jeg har kontaktet pasientreiser for å få dekket det vi kan av flybilletter/ overnatting. De dekker reisen for min mann nå første turen, men de dekker ikke reisen for ham ved innsett. Så da må vi nok belage oss på å betale for ham selv, men det går jo greit. Ihvertfall bra vi får dekket noe av det. Jeg vil jo ha ham med meg da også :Heartred
Jeg var ikke noe groggy, tror ikke den avslappende medisinen hadde noe effekt på meg, så etter en time så dro vi hjem.
 
Godt å høre :) Jeg tenker jeg skal ta den for å få en god natts søvn og slappe skikkelig av. Vi har bestilt overnatting på hotell nå, og reiser dit i morgen ettermiddag. Timen er torsdag morgen. Har planer om å gå ut og spise og kose oss litt, så ikke det bare blir sykehus og ubehag på hele reisen.

Hvordan er man etter selve uttaket, er det vondt å bevege seg/ gå, eller er man groggy...? Og hvor lenge henger det i?
(vet det er individuelle forskjeller her, men sånn at jeg har en liten pekepinn).

Og hvordan fungerer innsettingen - står ikke noe særlig om denne i innkallingen min. Er dette mindre ubehagelig og tar kortere tid, enn uttaket, eller? Og skal man ta de samme medisinene/ smertestillende i forkant av dette også?...

Jeg har kontaktet pasientreiser for å få dekket det vi kan av flybilletter/ overnatting. De dekker reisen for min mann nå første turen, men de dekker ikke reisen for ham ved innsett. Så da må vi nok belage oss på å betale for ham selv, men det går jo greit. Ihvertfall bra vi får dekket noe av det. Jeg vil jo ha ham med meg da også :Heartred

God tur oppover til Trondheim :) Fint å få tid til litt mer enn bare sykehus når man er på tur.

Jeg var ikke noe særlig groggy etter uttaket. Litt sliten, men etter en 6 times tid orket jeg en tur på IKEA :p

Innsett gjør ikke vondt og man tar ingen smertestillende. Det eneste man må tenke på da er å komme med noen lunde full blære. Jeg fikk beskjed om å gå på do en time før og så drikke en halv liter vann før oppmøte. Det pleier å gå ganske fort med innsett ja.
 
Da har jeg vært på kontroll igjen, og det blir egguttak på torsdag! De telte to store follikler på høyre side og fem på venstre side. Var noen føer på høyre side, men de var bare ca 9mm.. Bare halvparten så mange egg som sist, men forhåpentligvis lar de seg befrukte denne gangen! Hjelper jo ikke å ha mange egg hvis det ikke blir noe av dem.

Hvis alt går bra blir det innsett av blasto på tirsdag! Herregud jeg er dritnervøs! Det må gå bra!!
 
Hei. Da har jeg vært på ultralyd. Er på syklus dag 10. Slimhinnen var bare på 5 mm og eggposen på 12 mm. Virket på legen at hun syntes at slimhinnen var for tynn og ikke sikkert jeg får satt tilbake denne måneden. Trolig er syklusen min litt sein i forhold til vanlig da eggposen var såppas liten. Skal på ny ultralyd på fredag og er fryktelig spent.
Har noen av dere opplevd det samme?
Syntes ikke legen virket veldig optimistisk. Må si jeg synes de er svært sparsomme på kommunikasjon og hadde jeg ikke stilt spørsmål så hadde jeg ikke jeg fått vite noe. Heldigvis er sykepleierne fantastiske da. Hun jeg hadde i dag mente jeg ikke skulle ta sorgene på forskudd.
 
Jeg kan settes på ikke gravid...
 
Da har jeg vært på kontroll igjen, og det blir egguttak på torsdag! De telte to store follikler på høyre side og fem på venstre side. Var noen føer på høyre side, men de var bare ca 9mm.. Bare halvparten så mange egg som sist, men forhåpentligvis lar de seg befrukte denne gangen! Hjelper jo ikke å ha mange egg hvis det ikke blir noe av dem.

Hvis alt går bra blir det innsett av blasto på tirsdag! Herregud jeg er dritnervøs! Det må gå bra!!
Oi! Så flott da! 7 stk er jo veldig bra! Sant som du sier, bedre med få gode enn mange som ikke er bra. Dessuten er det bedre å ikke få for mange slik at du får satt tilbake❤️ Det må jo bare gå bra denne gangen:)
 
Godt å høre :) Jeg tenker jeg skal ta den for å få en god natts søvn og slappe skikkelig av. Vi har bestilt overnatting på hotell nå, og reiser dit i morgen ettermiddag. Timen er torsdag morgen. Har planer om å gå ut og spise og kose oss litt, så ikke det bare blir sykehus og ubehag på hele reisen.

Hvordan er man etter selve uttaket, er det vondt å bevege seg/ gå, eller er man groggy...? Og hvor lenge henger det i?
(vet det er individuelle forskjeller her, men sånn at jeg har en liten pekepinn).

Og hvordan fungerer innsettingen - står ikke noe særlig om denne i innkallingen min. Er dette mindre ubehagelig og tar kortere tid, enn uttaket, eller? Og skal man ta de samme medisinene/ smertestillende i forkant av dette også?...

Jeg har kontaktet pasientreiser for å få dekket det vi kan av flybilletter/ overnatting. De dekker reisen for min mann nå første turen, men de dekker ikke reisen for ham ved innsett. Så da må vi nok belage oss på å betale for ham selv, men det går jo greit. Ihvertfall bra vi får dekket noe av det. Jeg vil jo ha ham med meg da også :Heartred

Jeg har følt meg veldig groggy og sliten når de kvalmestillende medisinene har sluttet å virke.
Men tror også det at jeg har dratt rett på flyet og hjem etter uttak har vært medvirkende til dårlig form. Det tar jo på med reising også.
Veldig oppsvulmet, øm og hoven i magen 4-5 dager etterpå.
Innsett for meg har vært lett som en lek!
Tar 5 min og gjør absolutt ikke vondt.
Jeg har aldri hatt med meg mannen på innsett hverken ved fersk eller fryseforsøkene men hvis man har anledning er jo det veldig hyggelig :)
Masse lykke til!
 
Da har jeg vært på kontroll igjen, og det blir egguttak på torsdag! De telte to store follikler på høyre side og fem på venstre side. Var noen føer på høyre side, men de var bare ca 9mm.. Bare halvparten så mange egg som sist, men forhåpentligvis lar de seg befrukte denne gangen! Hjelper jo ikke å ha mange egg hvis det ikke blir noe av dem.

Hvis alt går bra blir det innsett av blasto på tirsdag! Herregud jeg er dritnervøs! Det må gå bra!!

Satser på at det er skikkelig kvalitetsegg du har dyrket fram denne måneden! Kvalitet er viktigere enn kvantitet, og 7 egg er jo også veldig bra! Håper på høy befruktningsrate denne gangen :Heartred
 
Back
Topp