OKTOBER

Brukte tidligtest. Testdag er neste onsdag så er enda noen dager til. Men i følge min kalender venter jeg mens mandag og har hatt det jeg føler er samme smertene som jeg får timer før mens dukker opp i noen dager nå.
Dette er vårt første IVF etter at vi fant ut at vi måtte ha donorsperm. Kjøpte en 3pk på klinikk så har 2 førsøk igjen samt fikk 4 egg på frys denne første runden. Så planen er vel fryseforsøk i november. Har bare så lyst til å få det til nå ❤ Vi har prøvd så lenge uten å hatt sjangs til å lykkes..

4 egg på frys er jo kjempebra. Jeg fikk også frys etter tredje uttak (jubel). Det som var så fint med det, var at det gikk så fort med nytt forsøk, måtte ikke vente en måned, som ved fersk. Nå har jeg allerede planen for neste forsøk klart, før vi vet hvordan dette forsøket går. Synes det hjelper. Det skjønner jeg godt! Så bra at dere fikk undersøkt hva som må til for å lykkes, og går for det. Det har sikkert vært en stor beslutning. Jeg heier på dere, og krysser fingrene for dere!

4 egg på frys er jo kjempebra. Jeg fikk også frys etter tredje uttak (jubel). Det som var så fint med det, var at det gikk så fort med nytt forsøk, måtte ikke vente en måned, som ved fersk. Nå har jeg allerede planen for neste forsøk klart, før vi vet hvordan dette forsøket går. Synes det hjelper. Det skjønner jeg godt! Så bra at dere fikk undersøkt hva som må til for å lykkes, og går for det. Det har sikkert vært en stor beslutning. Jeg heier på dere, og krysser fingrene for dere!
Tusen takk! ❤
Må du ikke hoppe over en syklus ved fryseforsøk? Det sa klinikken til meg.. at jeg ikke kan starte på fryseforsøk før etter mens i november.. :bored:

Tusen takk! ❤
Må du ikke hoppe over en syklus ved fryseforsøk? Det sa klinikken til meg.. at jeg ikke kan starte på fryseforsøk før etter mens i november.. :bored:

Jeg fikk mens ca. 8. sept. etter mislykket forsøk, hadde deretter positiv eggløsningstest 16 dager senere. Satte inn blasto 7 dager etter 1. positive eggløsningstest og etter vurderinger av størrelsen på dominerende folikkel ved ul. Dette var i naturlig syklus. Kan jo være at klinikker opererer ulikt med dette, men har skjønt det slik at det ikke er noen «fare» med nytt innsett så kort tid etter, når det er fryseforsøk. Kanskje det gjøres individuelle vurderinger, alt etter medisindosering osv. Jeg vet ikke...

Jeg fikk mens ca. 8. sept. etter mislykket forsøk, hadde deretter positiv eggløsningstest 16 dager senere. Satte inn blasto 7 dager etter 1. positive eggløsningstest og etter vurderinger av størrelsen på dominerende folikkel ved ul. Dette var i naturlig syklus. Kan jo være at klinikker opererer ulikt med dette, men har skjønt det slik at det ikke er noen «fare» med nytt innsett så kort tid etter, når det er fryseforsøk. Kanskje det gjøres individuelle vurderinger, alt etter medisindosering osv. Jeg vet ikke...
Jeg får spørre de når jeg ringer de på testdagen. Vært veldig fint å få kommet i gang med neste forsøk allerede i oktober. Har slått meg til ro med at det nok ikke går denne runden dessverre..
Ang. fryseforsøk.. må man igjennom UL først? Og isåfall hvorfor? Helt grønn på det området :)

Da, folkens, er jeg også i gang igjen! Somlemensen kom i går. Må innrømme at jeg synes det er skikkelig kjipt i dag, hele prosessen føles tung å skulle gå gjennom igjen og jeg er så sykt nervøs for resultatet denne gangen. Blæ. :hungover: Jaja. Jeg får ta ett stikk av gangen og håpe at jeg ser litt lysere på det om et par dager.

Jeg får spørre de når jeg ringer de på testdagen. Vært veldig fint å få kommet i gang med neste forsøk allerede i oktober. Har slått meg til ro med at det nok ikke går denne runden dessverre..
Ang. fryseforsøk.. må man igjennom UL først? Og isåfall hvorfor? Helt grønn på det området :)
Ja, hør med dem, man blir så utålmodig i denne prosessen. Jeg er også ganske grønn på dette med frys, og er litt redd for å skrive feil. Men, det jeg vet er at fryseforsøk gjøres i naturlig eller styrt syklus. Ved styrt syklus hemmes folikkelvekst. Det de sjekker på ul er vel primært at slimhinnen har riktig tykkelse, og at det ikke er noen dominerende follikler. Jeg har lest om flere som kun hadde én ul-kontroll i styrt syklus.

Jeg hadde selv innsett i naturlig syklus og endte opp med 3 ul. Det ble litt mye fordi det var litt usikkert hva som var første dag i mens, den første ul kunne nok vært unngått. Uansett, ved naturlig syklus måler du etter egen eggløsning, og setter inn embryoet et visst antall dager etter eggløsning, basert på hvor mange dager embryoet er, og hvordan det ser ut på ul. :)

Da, folkens, er jeg også i gang igjen! Somlemensen kom i går. Må innrømme at jeg synes det er skikkelig kjipt i dag, hele prosessen føles tung å skulle gå gjennom igjen og jeg er så sykt nervøs for resultatet denne gangen. Blæ. :hungover: Jaja. Jeg får ta ett stikk av gangen og håpe at jeg ser litt lysere på det om et par dager.
Skjønner godt det er kjipt å starte på nytt og at du er nervøs for resultatet. Sannsynligheten er stor for at det går mye bedre denne gangen❤️ Syns å huske du fikk ut mange egg sist. og nå blir det Icsi?
Virker som mensen endelig er på veg her også. Så da er det i hvertfall noe som kan forutsees! Krysser alt jeg kan for at vi begge og alle andre blir rugere i oktober❤️

Der begynte spøkelsesjakten, klarte ikke dy meg. Er 13 dager siden ovitrelle. Svaaak strek. Kan være skyggestrek. Tisset i kveld, og hadde ikke «spart meg». Nå klarer jeg hvertfall ikke la vær å tenke på det lenger. :nailbiting:

Vedlegg

• 1B47530C-3237-4C29-859A-8B6CD0BB288F.jpeg
    1B47530C-3237-4C29-859A-8B6CD0BB288F.jpeg
    27,5 KB · Visninger: 108
Der begynte spøkelsesjakten, klarte ikke dy meg. Er 13 dager siden ovitrelle. Svaaak strek. Kan være skyggestrek. Tisset i kveld, og hadde ikke «spart meg». Nå klarer jeg hvertfall ikke la vær å tenke på det lenger. :nailbiting:
Oi, den der så sterk ut til å være så lenge etter Ovitrellexsmile9

Kan vel ikke være Ovitrelle så lenger etter eller? Jeg har trua på den testen der! :Heartred

Back
Topp