OKTOBER

Takk :Heartred
Ja kjedelig å ikke ha et endelig svar, men har innfunnet meg med at det nok ikke går denne gangen. Det var mye tyngre når jeg fortsatt hadde håp om at det gikk bra, men var bekymret for svake tester. Er tom for hcg-strimmeltester, så tester videre med LH-testene mine. Synes det var en antydning til svakere strek igjen i dag, så om det blir tydelig svakere strek i morgen så slutter jeg på Lutinus sånn at kroppen forhåpentligvis rydder opp på egen hånd.

Hm. Testene (LH) blir ikke svakere som forventet. Og clearblue sin plusstest er nå sterkere i dag enn den var på lørdag. Min teori var at HCG kanskje hadde steget som normalt frem til lørdag og så startet å synke mot blodprøve på mandag. Men det stemmer jo ikke da. Huff, håper det har skjedd et mirakel og HCG har begynt å øke som normalt, og at det ikke er exu...

Jeg har innsett i morgen. Bare 1 egg som er befruktet av 10 ut da så er litt kjedelig...

Hm. Testene (LH) blir ikke svakere som forventet. Og clearblue sin plusstest er nå sterkere i dag enn den var på lørdag. Min teori var at HCG kanskje hadde steget som normalt frem til lørdag og så startet å synke mot blodprøve på mandag. Men det stemmer jo ikke da. Huff, håper det har skjedd et mirakel og HCG har begynt å øke som normalt, og at det ikke er exu...

Så frustrerende! Har ingen klar formening om hva dette kan være. Men håper i likhet med deg at det er et mirakel :Heartred

Det håper jeg å :) er siste forsøket vårt, så kjedelig å ikke få noe ut av det...

Jeg venter og venter på mensen jeg. Nå er jeg tre dager over IKM, og ingen tegn til at den er rundt hjørnet. Hver dag over IKM er ekstra lang! Går på toalettet en gang i timen liksom..

Er det noen av dere som har opplevd at syklusen har blitt forstyrret måneden etter et avbrutt forsøk? Forrige måned (da forsøket ble avbrutt) kom mensen akkurat når jeg forventet den.

Selv etter utallige PP og et IVF-forsøk med null befruktning får jeg jo forhåpninger om at jeg kan være gravid med en gang noe er litt utenom det vanlige, men jeg er egentlig 99% sikker på at mensen bare er forsinket.

Jeg venter og venter på mensen jeg. Nå er jeg tre dager over IKM, og ingen tegn til at den er rundt hjørnet. Hver dag over IKM er ekstra lang! Går på toalettet en gang i timen liksom..

Er det noen av dere som har opplevd at syklusen har blitt forstyrret måneden etter et avbrutt forsøk? Forrige måned (da forsøket ble avbrutt) kom mensen akkurat når jeg forventet den.

Selv etter utallige PP og et IVF-forsøk med null befruktning får jeg jo forhåpninger om at jeg kan være gravid med en gang noe er litt utenom det vanlige, men jeg er egentlig 99% sikker på at mensen bare er forsinket.
Haha. Da er vi akkurat like. Jeg er 4 dager forsinket. Ingen tegn her heller. Men det er bra, jeg bør helst få mensen i dag eller vente til lørdag for å unngå eggløsning mandag eller tirsdag. Orker ikke vente en måned til kjenner jeg!
Fikk også mensen akkurat da jeg ventet den sist måned. Forstår det sånn på klinikken og flere her inne at dette er helt normalt. Så vi får bare vente så plutselig kommer’n

Jeg bestilte medisinene på apoteket i dag. Æsj, 12000,- må betales på mandag! :nailbiting: tenk om man bare ikke hadde hatt bilen på service forrige måned og den ikke hadde ballet på seg med bytte ditt og fikse datt :banghead: jammen godt ovitrelle og lutinus kan kjøpes på neste lønning! :)

Flere som har blakket seg på medisiner?:woot:

Mitt tips : send inn så fort du kan til HELFO, vi fikk ikke sendt inn til frist, og nå må vi dekke medisinene om vi går i gang med søskenforsøk enda engang.

Mitt tips : send inn så fort du kan til HELFO, vi fikk ikke sendt inn til frist, og nå må vi dekke medisinene om vi går i gang med søskenforsøk enda engang.
Hva er fristen da? Vi har enda ikke gått over 18000 eller hva summen er. Men vi må kanskje sende inn alike vel, med tanke på flere forsøk?

Haha. Da er vi akkurat like. Jeg er 4 dager forsinket. Ingen tegn her heller. Men det er bra, jeg bør helst få mensen i dag eller vente til lørdag for å unngå eggløsning mandag eller tirsdag. Orker ikke vente en måned til kjenner jeg!
Fikk også mensen akkurat da jeg ventet den sist måned. Forstår det sånn på klinikken og flere her inne at dette er helt normalt. Så vi får bare vente så plutselig kommer’n

Hehe, godt at vi er flere! Etter litt iherdig googling etter at jeg postet her så fant jeg også flere som sa det samme. Så det er vel normalt. Med tanke på kalenderen min i oktober så hadde det passet fint om jeg ble godt over ei uke forsinket! Har et par travle uker som selvsagt kommer midt oppi der jeg antar at det blir uttak og (forhåpentligvis) innsett. samtidig vil jeg gjerne bare komme i gang og så får andre forpliktelser rett og slett bare vike plass. Men guri meg så kjedelig å gå og vente og vente. Håper syklusen din blir sånn at du får innsett denne syklusen! :)

Hvordan går det med deg? Noen symptomer? Bestemt deg for når du vil fyre av første testen?
Dagene går sakte men sikkert. Ingen symptomer her:sorry: var så dum og ble enig med mannen om testing tidligast lørdag - angret i det jeg sa ja:confused: så må nok vente. Hva med deg?:D

Man må sende inn kvitteringer innen 6 måneder. Selv om man ikke er over egenandelsgrensen. Når man går over får man refusjon, men man må fylle opp kvoten etter hvert, og ikke vente til man er over grensen, for da har gjerne de eldste kvitteringene blitt mer enn 6 mnd.
Bare å sende inn fortløpende :)

Man må sende inn kvitteringer innen 6 måneder. Selv om man ikke er over egenandelsgrensen. Når man går over får man refusjon, men man må fylle opp kvoten etter hvert, og ikke vente til man er over grensen, for da har gjerne de eldste kvitteringene blitt mer enn 6 mnd.
Bare å sende inn fortløpende :)

Haha, dette var nyttig info :D Takk! Har tydeligvis gjort ganske dårlig research... Heldigvis ikke dårlig tid ennå, men som du sier er det sikkert lurt å sende inn fortløpende.

Er det bare jeg som synes dagene snegler seg av gårde? I dag har vært en tung dag. Fikk vite at to på jobben er nygravid. Er kjempeglad på deres vegne, men man blir da så bevist på hva man selv ikke får til. Føler meg stadig «forbigått i køa» med alle disse graviditeten rundt meg. En skikkelig kjip følelse. Er det flere som har sånne dager?

Skjønner deg så godt. Vi forsøkte vel i 7 år før vi ble gravide, men ikke aktivt med pergotime før 2 år før vi startet med ivf.

Hva er fristen da? Vi har enda ikke gått over 18000 eller hva summen er. Men vi må kanskje sende inn alike vel, med tanke på flere forsøk?
Ja, tror det er 6 mnd er 13 mnd, men Porsgrunn synes man bare skal sende inn fortløpende, det ville jeg gjort :)

Hadde det på samme måte da våres forsøk ble avbrutt. Har vanligvis syklus på ca. 31-32 dager, men den gangen ble det 45 dager mener jeg å huske

Back
Topp