Oktober - skravla

Kommer til legen, ber om astmamedisin… får beskjed om å gå ut av kontoret og vente på parkeringsplassen fordi de vil ta covidtest… selv om mannen har testet negativt. Så stikker hu den pinne så langt oppi nesa på meg at hele vattpinnen er dekket av blod. Og jeg fortsetter å blø.
Hu stikker. Sa at medisinene er skrevet ut. Den andre legen kommer ut, ser ansiktet mitt og får meg inn på toalettet så jeg får vasket ansiktet, for blod har rent nedover munnen og haka..

Kommer til legen, ber om astmamedisin… får beskjed om å gå ut av kontoret og vente på parkeringsplassen fordi de vil ta covidtest… selv om mannen har testet negativt. Så stikker hu den pinne så langt oppi nesa på meg at hele vattpinnen er dekket av blod. Og jeg fortsetter å blø.
Hu stikker. Sa at medisinene er skrevet ut. Den andre legen kommer ut, ser ansiktet mitt og får meg inn på toalettet så jeg får vasket ansiktet, for blod har rent nedover munnen og haka..
Det er jo helt sykt :eek:

Snart barnetrim med eldste, minsten skal på noe mandagsklubb med svigermor og søskenbarnet til minsten :)

Herregud:eek: Hun burde ikke få teste noe mer.

Rolig dag i sengen etter jeg kom fra sykehuset, hjemmedag i morgen også så håper jeg at jeg kan på jobb omsdag

Så utrolig koselig :Heartred:Heartred
Jeg bare prøver å rydde litt.
Har fått ryddet rommet til lille U nå, og flyttet noen lekekasser fra stuen inn på rommet hans.
(Som helt sikkert kommer like fort ut igjen etter jeg har hentet han :p )
Ja, det blir bra. Rosa rom, rosa lampe, hvitt teppe, hvite/rosa møbler.

Ååh så godt å få ryddet vekk leker! Her har jeg ordnet at de ligger i en stor kommode, og for hver skuff henger det et bilde og står feks "lekedyr" "bamser", "ball" på.

Dagen idag har sprunget fra mrg:eek: registrer mangen timer på gutten. Bakt Horn gjort lekse til imorgen og til torsdag med 2 barn sen drama bibliotek lever og låna nye bøkker og lekt 1 time på lekepark med de 2 minste mens eldste var på drama. Henta han hjem spise sen kvelds mat og nå endeligen ligger alla 3 i seng. 2 av 3 har sovna og jeg er så sliten og vil legge meg men har litt jeg må gjør før legging .

Nå er jeg lagt meg i sengen og må stå opp så fort klokken ringer imorgen tidlig. Hela familien må vær ut døra kl 8. Så skall jeg vidare på kurs PRT 3 timmer så en pause på 1,5 timer skall hjem sette en mousskka i ovnen stek og dra igjen på møte i 1 time. Gleder meg når onsdagskveld er komt da skall jeg prøve legge meg extra tidlig

Jeg er så glad :)
Helt siden frøkna begynte på skolen har hun strevd med alle fag.
Når vi var på utviklingssamtale for ca et år siden lå hun under kritisk i alle fag.
I løpet av året som har gått har hun blitt utredet, fått 2 diagnoser, hjelpemidler og i august begynte hun på medisiner.
I dag har det vært ny utviklingssamtale, nasjonale prøver bedømmer elever på 3 nivåer, 1-3 hvor 3 er best, ettersom hvor mange poeng de får. I engelsk havnet hun på nivå 3, i norsk fikk hun 55,5 poeng - nivå 2, grensen til nivå 3 er 58 poeng.
I begge fagene ligger hun over gjennomsnittet. Og det bare på et år hvor av det meste er gjort siden august.
Er så glad at jeg fikk tårer i øynene.
Hun strever fremdeles veldig i matte, og fikk unntak fra nasjonale prøver i matte, men det kommer nok etter hvert.

Hun klarer også å konsentrere seg godt i hele timen ikke bare en 5-8 minutter som før.

Jeg er så glad :)
Helt siden frøkna begynte på skolen har hun strevd med alle fag.
Når vi var på utviklingssamtale for ca et år siden lå hun under kritisk i alle fag.
I løpet av året som har gått har hun blitt utredet, fått 2 diagnoser, hjelpemidler og i august begynte hun på medisiner.
I dag har det vært ny utviklingssamtale, nasjonale prøver bedømmer elever på 3 nivåer, 1-3 hvor 3 er best, ettersom hvor mange poeng de får. I engelsk havnet hun på nivå 3, i norsk fikk hun 55,5 poeng - nivå 2, grensen til nivå 3 er 58 poeng.
I begge fagene ligger hun over gjennomsnittet. Og det bare på et år hvor av det meste er gjort siden august.
Er så glad at jeg fikk tårer i øynene.
Hun strever fremdeles veldig i matte, og fikk unntak fra nasjonale prøver i matte, men det kommer nok etter hvert.

Hun klarer også å konsentrere seg godt i hele timen ikke bare en 5-8 minutter som før.

Så fantastisk herlig å høre!

Jeg tar meg stadig å lure på hva vi egentlig fikk høre på foreldresamtale for jentene... Om Minstemor skulle lese stjerne eller måneteksten, og hvordan var det med mellomste?

Men, jeg husker det ikke. For... de samtalene er på mandag 1.11

Det er bare eldstemann vi har vært på møte om så langt, og der var det lite fokus på det faglige, og mest bare et møte hvor vi skal få snakke, hvor det er fokus på trivsel og hvem han er og hvordan det er, oppstart på ungdomsskoen hvor altså fag har lite fokus så langt, men joda, de kunne bekrefte at han er en flink elev, "påkoblet", ingen i klassen lå over ham i matteprøven, god orden og reflektert og flink.

Jeg tar meg stadig å lure på hva vi egentlig fikk høre på foreldresamtale for jentene... Om Minstemor skulle lese stjerne eller måneteksten, og hvordan var det med mellomste?

Men, jeg husker det ikke. For... de samtalene er på mandag 1.11

Det er bare eldstemann vi har vært på møte om så langt, og der var det lite fokus på det faglige, og mest bare et møte hvor vi skal få snakke, hvor det er fokus på trivsel og hvem han er og hvordan det er, oppstart på ungdomsskoen hvor altså fag har lite fokus så langt, men joda, de kunne bekrefte at han er en flink elev, "påkoblet", ingen i klassen lå over ham i matteprøven, god orden og reflektert og flink.
Det er jo bra da.

Det er jo bra da.

Vi forventet ikke noen annen tilbakemelding på ham. Har gått i det samme hele skolegangen

Vi forventer en del av det samme på mellomste også. Mer spent på minstemor som skal ha sin første. Hun er.... Kjenner mange i klassen.

Back
Topp