Oktober - skravla

God kveld alle sammen

Jobbekveld. Kort runde på nett, og nå tilbake til avstemmingene mine. Jeg er kommet til avdelig 9. Jeg skal til 38 og må derved bare jobbe poå. Jeg bør ha tatt de aller fleste før jobb i morgen, men klokka går så fort. DEt er leggetid egentlgi

Torsdag idag regn regn har de meld hele dagen. I dag er det FN dag bhg. I helgen skall mellomste på fotball turnering.
Ellers en stille helg

Vind og regn i dag, ungene s"skoleløp for tv akjsonen" er utsatt til neste uke av den grunn.

Stress på jobb

Jeg må finne frem/vaske kjoler til jentene (de de sydde/fik ksydd i sommer) og skjorte til mann og sønn, og bukse, eller dress på mannen kasnkje? Og kjole til meg selv. I morgen kveld skal jeg koke gele og lørdag morgen lage brownies (for, ehh kan de stå fra dagen før forresten? toro sine? er de best samme dag?) Lørdag altså muligens bake da, og handle gave, og hva enn som mangler av klær til gjengen, før selsakp fra kl 15, søndag er det bøssebæring med så mange bøssebærere som vi får på veiene og så er det kræsjlanding i sofaen etterpå.

Koselig stund i bhg. Gutten hadde vunnet 6 premier :p bland annet et ny fødd strikkesett:love7
Ohh herligheten så søtt det var. Så sier han skall vi få baby nå?:p

Er så skuffa.. gledet meg sånn til hyttetur i helgen, den vi skulle hatt da koronaen kom i fjor, men nå er den avlyst:(
Jeg som ordnet meg halv dag fri fra jobb osv..

Jeg må muligens snart lære.

Gele blir ikke stiv over natta i romtemperatur. Den blir.... Romtemperert og like flytende.

Stått i kjøleskapet siden 7 nå da. Så den blir bok stiv før jeg skal gjøre den klar.

For når jeg sier at jeg kan koke gele så koker jeg ikke bare ei stor gryte.

Det er 4 farger. Planen er at tre av dem blir stiv (til sånn når jeg er klar for å styre med dette, sånn om et par timer....) og har klattvis i en stor skål også skal den fjerde slås over og tette alle hulrom og danne et glatt lokk.

Dåpsselskap klokka 3, så den blir vel stiv innen kaffen serveres.

Men ja. Jeg skulle satt dem i kjøleskapet i går. Ja.

Gele stivnet saktere enn man ønsker. Bortsett fra den ene som skal være flytende og slås over tilslutt for å lage en glatt overflate...

Jaja. 4 farger gele er nå samlet i en skål.

Regnbuegele sier 5 åringen. Oi, mamma. Du er gæren.

Jaja..

Brownies snart ut av ovnen.

Selskap om 3 timer. Dette går så fint så.

God halvtime å kjøre. Jeg er ikke dønn sikker på hvor det er. Vi bør trolig dra om sånn litt over 2 timer. Sikte på "om to timer", så husker vi ta med kake og gele og saus og sko og alt annet. Gaven også.

Mann og eldste datter er på shopping. Bukse til far og fikse briller til henne og kjøpe et kort. De kommer vel snart hjem. Stelle og kle.

Det var sant ja. Jeg får fiske frem strykebrettet, det er en kjole og en skjorte som trenger en glatting.

God morgen. Rolig søndag morgen, for meg og jentene.

Mann og sønn gikk for en halvtime siden, de skal delta i klubbmesterskap i diskgolf i dag. De skal etter planen være ferdige i tide til å være med på tv aksjonen, vi er jo litt tungt inne i avviklingen av den her lokalt.

Kan jeg komme med en liten oppfordring? Det mangler bøssebærere over hele landet. Om du kunne tenke deg å gå en liten tur i ettermiddag, meld deg på blimed.no Det sitter en kretsanvarlig nær deg og blir glad for hver en påmelding de får. Om det er slik akkurat at nærmeste krets er dekket så er det nok ikke slik i alle de omliggende. De aller fleste mangler bøssebærere.

God morgen. Rolig søndag morgen, for meg og jentene.

Mann og sønn gikk for en halvtime siden, de skal delta i klubbmesterskap i diskgolf i dag. De skal etter planen være ferdige i tide til å være med på tv aksjonen, vi er jo litt tungt inne i avviklingen av den her lokalt.

Kan jeg komme med en liten oppfordring? Det mangler bøssebærere over hele landet. Om du kunne tenke deg å gå en liten tur i ettermiddag, meld deg på blimed.no Det sitter en kretsanvarlig nær deg og blir glad for hver en påmelding de får. Om det er slik akkurat at nærmeste krets er dekket så er det nok ikke slik i alle de omliggende. De aller fleste mangler bøssebærere.
God morgen. Her måtte vi stå extra tidlig opp pga jenta sko i fotballturnering. Nå er hun og pappaen der fram til kl 12:30. Så kommer de hjem og spiser litt så skall vi ha kake:p vi var bryllupsdag idag. Rekna med at det står naboen står på døra idag som bøssebærere.

God morgen. Her måtte vi stå extra tidlig opp pga jenta sko i fotballturnering. Nå er hun og pappaen der fram til kl 12:30. Så kommer de hjem og spiser litt så skall vi ha kake:p vi var bryllupsdag idag. Rekna med at det står naboen står på døra idag som bøssebærere.
Gratulerer med dagen!

Back
Topp