Ikke sant. Det har nok ikke så mye å si, men er en del av et større bilde. Jeg henger meg ofte opp i tall fordi jeg virkelig trenger å føle at jeg ser en slags logikk og har litt kontroll på alt.. men det hjelper jo selvfølgelig ikke.Altså min AMH var lav, også høyere litt over 6 mnd etterpå og lå lavere 6 mnd etter det. Jeg blir ikke klok på den altsåjeg tenker jeg ikke får gjort noe med det og at jeg bare må prøve å kjøre på
![]()
Var noen få eggposer (2 på høyre og 4 på venstre) og slimhinne (rett umder 8mm) som ble målt i dag. Men nå var det en annen lege enn hun som vi har hatt kontakt med de siste mnd og som endelig tok oss på alvor. Hun spurte om flere viktige ting som står tydelig å de fleste journalnotater. "Småting" som at jeg ble forsøkt operert unødvendig, uansvarlig mtp mange ganger buken min er åpnet, og mislykket (med flere komplikasjoner) for noe jeg ikke hadde. De hadde også glemt å sette opp klexane pga fare for blodpropp. Har selvfølgelig tatt det på eget insj, men da jeg nevnte at ting sto godt forklart i journalen min fikk jeg igjen beskjed om at jeg har så lang journal at den har de ikke tid til å lese.. jeg er veldig sårbar og følsom i dag så jeg oppfattet det som at jeg liksom kan noe for/er skyld i den kjempe-journalen selv. Som ei god venninne sa : det er jo nettopp derfor de IHVERTFALL bør lese den og vite hva de driver med. Alt bare gjorde meg mer utrygg igjen..
Itillegg møtte vi helt tilfeldig et av våre nærmeste vennepar rett utenfor inngangen til Ullevål.. de var der for å gjøre søskenforsøk. Det ble også plutselig veldig sårt, selvom vi har pratet åpent om prosessen tidligere. De ble gravid på første innsett sist og regner med full klaff nå og.. jeg begynte å tenkte på hvor vondt jeg kommer til å syns det er å følge graviditet og resten, uten å tenke at "jeg skulle også hatt så stor mage nå" "nå hadde vårt barn også begynt å gå" osv...
Og jeg syns at det var vanskelig i dag at noen pasienter hadde med små barn på veterommet til ivf-klinikken.
Jeg er jo egentlig glad for at det ikke var ferre egg og at det fortsatt går framover.sliter bare litt med optimismen atm

Last edited:

) vi har hatt kontakt med der sier det samme. At det er satt av uforsvarlig kort tid til hver pasient, og at flere og flere ikke orker mer og går over til privatklinikk. (Akkurat som oss pasienter forøvrig) Og det igjen er et kjempeproblem bla fordi dette ofte gjelder de beste legene.
Føler du skriver mye av det jeg selv føler nå skummelt egentlig hehe… Så du er ikke alene i disse tankene og følelsene dine. Kanskje fattig trøst men man er ikke alene i denne reisen. Håper inderlig dere lykkes i baby drømmen og ja jeg tenker ofte, tenkt hvis jeg ikke skal få «lov» til å bli mamma noen gang, tanken der er trist når man kjemper så hardt og man ønsker det så veldig. Skal økonomi stoppe baby drømmen og man ikke får nok «sjanser». Skal psyken takle det og forholdet sammen osv. Her om dagen etter 1 embryo på frys av 17 befruktet og siste forsøket offentlig. Jeg så en mamma og barn i butikken, holdt på og falle sammen på vei hjem overstimulert og vondt men mest av alt vondt inne i hjerte for man ønsker seg jo bare akkurat det man ser så mange har. Barn