Oktober 2025

Da har jeg hatt uttak i dag. Fikk ut 13 egg.
Var 19 follikler på forrige ul, men 14 de trodde skulle være klare til i dag.
Ingen tegn på ul eller fysisk på overstimulering. Så håper det blir egg til innsett på tirsdag, og noe på frys:)
Spennende lykke til :Heartbigred Er det første uttaket ditt? Veldig bra antall 13 egg :angel8

Ja jeg går offentlig også. Legen jeg snakket med i dag sa hun ikke hadde noe med tidspunkt for innsett osv. Sykepleiere som har oversikten så må sende inn mensen når den kommer sa legen bare. Legen hadde ikke fått noe inn om mine egg. Utenom brevet jeg fikk på Helsenorge på Lørdag om at 17 var befruktet. Avtalte du først etter eggutak når de besluttet total frys? :happy:
Sorry sent svar! Ja jeg måtte fryse pga. polypp. Skulle egentlig fjerne offentlig men fikk den fjernet privat og da sendte jeg de en melding men de svarte ikke så ringte og fikk tid for innsett da. Jeg ville kanskje ringt å spurt jeg altså

De skal kontakte på telefon.
Jeg fikk bare brev på Helsenorge og ikke noe telefon, skrev bare tilbake på Helsenorge hvordan skal jeg gjøre det fremover siden det ble bestemt totalt frys. Når får jeg evt det siste innsettet. Da skrev en mann tilbake. Vanlig prosedyre er å melde når mensen kommer på Helsenorge for ny reservasjon. Så blir det vel å vente en god stund da før man får det siste innsettet hmhm.

Jeg trenger litt hjelp fra dere kloke hoder for å se om jeg tenker feil her.

Jeg fjernet polyppen min i midten av oktober og fikk beskjed om at jeg skal ha én pause-syklus før innsett. Jeg skal ha første mensen etter fjerningen nå straks. Neste mensen er forventet rundt 20. november, og den etter der (som de har satt meg opp til innsett på) vil da starte ca. 17. desember.

Burde ikke egentlig den mensen jeg får nå telle som pause-syklusen, slik at innsett heller blir i syklusen som starter 20. november og ikke 17.nov?

Ja hadde ei sånn på første kontroll selv, men møtte opp og hun startet med å si hun legen «jeg har bare 10 min så må være raske» turte ikke å spørre så mye. Annet enn noen små og ikke der øke dosen, spurte om hvor mye vi skulle evt ha av sprøyter så hun spør apotek hadet bra ut. Følte meg ikke så bra etterpå. Men de har jo dårlig tid offentlig.
Takk :HeartpinkJa… Hun sa at de andre var veldig små og ikke hadde tro for at de ble med, de var 6 mm fra det jeg så. Legen var utrolig dårlig på å gi info om hva hun så, var helt stille og ga meg ny time …så jeg måtte spørre selv :banghead:
Jeg blir sjokkert. Jeg er lege selv og sånn her går det seriøst ikke an å holde på. Det er SÅ dårlig å åpne med at man har det travelt, ja man kan tenke det, men aldri si det høyt på den måten. Og man må da informere pasienten om hva som skjer. Grøss. Har ikke opplevd dette på St. Olavs heldigvis (selv om jeg liker enkelte leger der bedre enn andre)

Jeg fjernet polyppen min i midten av oktober og fikk beskjed om at jeg skal ha én pause-syklus før innsett. Jeg skal ha første mensen etter fjerningen nå straks. Neste mensen er forventet rundt 20. november, og den etter der (som de har satt meg opp til innsett på) vil da starte ca. 17. desember.

Burde ikke egentlig den mensen jeg får nå telle som pause-syklusen

Burde ikke egentlig den mensen jeg får nå telle som pause-syklusen, slik at innsett heller blir i syklusen som starter 20. november og ikke 17.nov?
Du har menstruasjon nå? Jeg ville prøvd meg på den 20.november da js

Jeg blir sjokkert. Jeg er lege selv og sånn her går det seriøst ikke an å holde på. Det er SÅ dårlig å åpne med at man har det travelt, ja man kan tenke det, men aldri si det høyt på den måten. Og man må da informere pasienten om hva som skjer. Grøss. Har ikke opplevd dette på St. Olavs heldigvis (selv om jeg liker enkelte leger der bedre enn andre)
Ja fikk litt sjokk selv, vet jo at de har mye dårlig tid og sykehuset sparer penger osv. Hun legen sa også at de nå fikk kun 10 min per pasient. Det var rett ut og inn, måtte spørre fort hva jeg lurte på mens jeg kledde på meg etter ultralyden. Vi spurte om dosen på medisinene for den skulle øke, det må dere regne på selv hvor mange vi trengte eller spør apoteket. Helt sjokka dette er jo siste forsøket vårt og vil jo få meg alt osv og lurer på ting. En annen lege var også ganske rask og sa nei vi prøver lang protokoll bare siste forsøk, prøvde å sprørre om noe jeg skulle gjøre ekstra for hadde en del ting jeg lurte på. Neida vi prøver det også må dere håpe og håpe bare håp ut døra. Må le litt for i andre settinger på sykehus er det liksom litt mer tid og rom for spørsmål men ikke der. Men virker ekstremt hektisk. Men veldig fin lege som hadde eggutak på meg da og hun som sjekket meg når jeg var overstimulert, sjekket meg nøye og tok seg tid og prate med meg om ikke innsett og frys osv.

Du har menstruasjon nå? Jeg ville prøvd meg på den 20.november da js
Skulle hatt onsdag. Litt forsinket. Men lurer på om kroppen satte i gang en mens når jeg fjernet polyppen, den var rundt eggløsning og jeg blødde ca 1 uke.. ellers så er den bare litt forsinket pga inngrepet (pluss jeg har hatt uttak, mensen, vannscann og fjernet polypp denne syklusen så kan være den er ferdig med å blø). Jeg lurer på om jeg skal prøve å ringe de imorgen og se om de blir med på 20.nov :p

Ja fikk litt sjokk selv, vet jo at de har mye dårlig tid og sykehuset sparer penger osv. Hun legen sa også at de nå fikk kun 10 min per pasient. Det var rett ut og inn, måtte spørre fort hva jeg lurte på mens jeg kledde på meg etter ultralyden. Vi spurte om dosen på medisinene for den skulle øke, det må dere regne på selv hvor mange vi trengte eller spør apoteket. Helt sjokka dette er jo siste forsøket vårt og vil jo få meg alt osv og lurer på ting. En annen lege var også ganske rask og sa nei vi prøver lang protokoll bare siste forsøk, prøvde å sprørre om noe jeg skulle gjøre ekstra for hadde en del ting jeg lurte på. Neida vi prøver det også må dere håpe og håpe bare håp ut døra. Må le litt for i andre settinger på sykehus er det liksom litt mer tid og rom for spørsmål men ikke der. Men virker ekstremt hektisk. Men veldig fin lege som hadde eggutak på meg da og hun som sjekket meg når jeg var overstimulert, sjekket meg nøye og tok seg tid og prate med meg om ikke innsett og frys osv.
Jeg har også opplevd stor forskjell på legene på Ullevål. Man merker veldig godt at man blir kastet inn i et standardisert «forløp». Første gang når de sa polyppen forklarte de ikke meg at det måtte de sjekke ut videre og at kunne gjøre at vi ikke kunne ha innsett. Men møtte en som var utrolig snill og forklarte meg ærlig. Hun brukte ikke lang tid heller. Men utgjør så sykt stor forskjell

Jeg regner med at jeg skal ha innsett i slutten av neste uke, men mannen har en jobb som er veldig vanskelig å komme fra noen dager. Som betyr at han faktisk kanskje ikke får vært med. Har jo aldri gjort dette før og vet ikke hva jeg går til. Vil jo selvfølgelig ha han med, men det er no sånn det er dessverre. Er det noen her som har gjort det alene før og har det gått greit eller har dere angret på at ingen var med?
Jeg har bare hatt innsett uten partner pga lang reisevei og pasientreiser ikke dekker flyreise for han. Det har gått helt fint uten :happy:.

Spennende lykke til :Heartbigred Er det første uttaket ditt? Veldig bra antall 13 egg :angel8
Takk❤️
Er andre uttaket mitt, første fikk jeg ut 21 egg, og da ble det lett overstimulering og total frys på meg å.
Men ble bare 6 rett befruktet, og bare 1 som ble bra nok til å fryses. Men ble ikke gravid på det.
Håper på at kvaliteten er bedre nå, når det ble ferre. Ble også gjort icsi denne gangen, så håper det bedrer oddsen.
Men ventetiden er lang fram til tirsdag:/

Da får man krysse fingrene for siste runde med UL nå da. Kjenner det skal bli greit å bli ferdig asså.. Den cysta på vestre siden blir bare større å større å kjenner den nesten hele tiden nå. Så håper de gidder å ta den da de allikevel skal ha uttak.. Haff. Meen vi får se da.. :P

Takk❤️
Er andre uttaket mitt, første fikk jeg ut 21 egg, og da ble det lett overstimulering og total frys på meg å.
Men ble bare 6 rett befruktet, og bare 1 som ble bra nok til å fryses. Men ble ikke gravid på det.
Håper på at kvaliteten er bedre nå, når det ble ferre. Ble også gjort icsi denne gangen, så håper det bedrer oddsen.
Men ventetiden er lang fram til tirsdag:/
Likt som meg det da huff nei skal ikke være lett! :Heartbigred Er det icsi som brukes hvis det er bedre for mannens sperm? Ja den ventetiden tar helt knekken på meg i alle fall, grusomt vente sånn.

Da får man krysse fingrene for siste runde med UL nå da. Kjenner det skal bli greit å bli ferdig asså.. Den cysta på vestre siden blir bare større å større å kjenner den nesten hele tiden nå. Så håper de gidder å ta den da de allikevel skal ha uttak.. Haff. Meen vi får se da.. :P
Masse lykke til:)
Hadde en vanncyste på 5-6 cm forrige uttak, som ble tappet da. Vært denne størrelsen 1 år. Men kom tilbake igjen, var i går 2,5-3 mm. Ble tappet igjen nå. Hvor går du for behandling?

Likt som meg det da huff nei skal ikke være lett! :Heartbigred Er det icsi som brukes hvis det er bedre for mannens sperm? Ja den ventetiden tar helt knekken på meg i alle fall, grusomt vente sånn.
Nei, er mye skuffelser.
Men får håpe at det klaffer snart:)
Hos meg blir det brukt pga at flere av de andre eggene (utenom de 6) ble befruktet med mer enn 1 sædcelle, så da har man mer kontroll denne gangen.

Ja skrekken var jo at man ikke fikk så mange sjanser og vi får jo bare 3 forsøk nå pga dårlig utvikling og får bare 1 hver gang. Men sånn er ivf verden man vet aldri. Så Mange egg ut hver gang nesten uten 9 stk på 2 forsøk. Men altså 21 egg ut og bare 1 greier seg til blastocyst. Vi får ingen info for hvert forsøk som ikke går. Hva de tenker med så frafall når man får så mange ut. Føler meg så lite fruktbar når det blir så mange men allikevel så lite. Men det værste er alle hormoner i 1 år nå hva den gjør med kroppen, føler man legger på seg på bryst og lår osv. Ting skjer med kroppen på humør og forholdet og dessuten ikke få gjort alt man vil eller orker. Siste runden lå jeg nå 5 uker med migrene osv pga Gonapeptyl men hold ut dette kan funke. Så funker det ikke så man går i kjeller’n for dette har jeg gjort i 5 uker, ble man også overstimulert for 1 blasto av 17! Nei nå høres jeg bitter ut men misforstå meg rett veldig lykkelig over 1 på frys og betyr en sjanse til. Men må nok jobbe med troa for den er veldig i null nå og trist i det hele men glad for det ga meg 1, ikke bortkastet og hvem vet kanskje et gullegg om man tørr og håpe :Heartbigred
Du høres ikke bitter ut i det hele tatt! Det det er fullstendig forståelig at du føler så :Heartred Man har så mye håp som blir dratt ned gang på gang, det tar mye. Men som du også sier så får man jobbe med troa på det lille egget og gjøre ting for å må bra i hverdagen ( lettere sagt enn gjort i know) :Heartred

Jeg regner med at jeg skal ha innsett i slutten av neste uke, men mannen har en jobb som er veldig vanskelig å komme fra noen dager. Som betyr at han faktisk kanskje ikke får vært med. Har jo aldri gjort dette før og vet ikke hva jeg går til. Vil jo selvfølgelig ha han med, men det er no sånn det er dessverre. Er det noen her som har gjort det alene før og har det gått greit eller har dere angret på at ingen var med?
Jeg har hatt uttak + innsett alene og det gikk bra . Innsett gikk super fort, bare noen minutter, så det kommer gå bra :happy:

Masse lykke til:)
Hadde en vanncyste på 5-6 cm forrige uttak, som ble tappet da. Vært denne størrelsen 1 år. Men kom tilbake igjen, var i går 2,5-3 mm. Ble tappet igjen nå. Hvor går du for behandling?
Min er nå 11x6 .. Så er drit vondt.. Tror den ødelegger en del.. Heh.. Har hatt den i et par mnd bare, men den har vokst veldig med stimulering.. Er på stimdag 15 nå.. Haff.. Ullevål :)

Min er nå 11x6 .. Så er drit vondt.. Tror den ødelegger en del.. Heh.. Har hatt den i et par mnd bare, men den har vokst veldig med stimulering.. Er på stimdag 15 nå.. Haff.. Ullevål :)
(Mente 2,5-3 cm.) huff det hørtes stort ut ja. Kjente mye mer forrige stimulering, men da hadde jeg uttak på dag 15 og litt høyere doser.
Jeg er forespeilet oppstart på Ullevål i februar/mars. Så det er backup-planen hvis jeg ikke lykkes denne gangen:)

Back
Topp