Oktober 2025

I andre land får man tom lett narkose for egguttak, men vi må klare oss med så og si (for de fleste) ingenting. Det meste går over heldigvis.. har de sagt ja til at du kan få morfin intravenøst om du trenger? ♡

Jeg skal krysse alt for deg på mandag! ♡ Bare ikke under ultralydkontrollen:D (får ikke lagt til emojis av en eller annen grunn så det blir litt old school asl-stil herfra midlertidig :P) )

Edit: Jo noen funket :)
Jeg veit! Hah men vi her oppe skal spare penger og tid med å bare dopes litt ned :P Sykepleier sa hun skulle skrive det ned så ho skrev opp IV morfin og PVK :P jeg sa tilåme at jeg kunne komme med en fungerende PVK dit om det var det som var problemet :P

Snille du <3 10:10 Har jeg uttak :P

Ja det forstår jeg godt <3 Får håpe du bare trenger å vente en syklus <3 Forsto ikke helt hva du mente med at "en mann svarte å skrev det tilbake hmhm" ? Hva svarte han?
Kanskje du kan ringe på mandag å be om en telefontime med en av legene? Det hjelper mye å i det minste vite hva man har å forholde seg til <3
Ja mente det var en mann altså en mann ikke en kvinne som svarte meg på Helsenorge, :laughing025 om at vanlig prosedyre er å bare sende en melding når mensen har kommet for å reservere tid for innsett. Da tror jeg nok at innsett blir i januar pga jeg har ikke fått mensen enda etter eggutak engang og snart er det brått 1.november alt. :wideyed:Hørt at riksen har i alle fall 1 måned pause syklus.

Jeg veit! Hah men vi her oppe skal spare penger og tid med å bare dopes litt ned :P Sykepleier sa hun skulle skrive det ned så ho skrev opp IV morfin og PVK :P jeg sa tilåme at jeg kunne komme med en fungerende PVK dit om det var det som var problemet :P

Snille du <3 10:10 Har jeg uttak :P

Ikke sant :P men da høres det ut som at du skal få den smertelindring du trenger. Ihvertfall i nærheten.

Uff så spennende det blir i morgen. Krysser for oss begge, og andre som trenger det <3

PS. Kl 10:10 er jeg kryssbar :D :P

Ja mente det var en mann altså en mann ikke en kvinne som svarte meg på Helsenorge, :laughing025 om at vanlig prosedyre er å bare sende en melding når mensen har kommet for å reservere tid for innsett. Da tror jeg nok at innsett blir i januar pga jeg har ikke fått mensen enda etter eggutak engang og snart er det brått 1.november alt. :wideyed:Hørt at riksen har i alle fall 1 måned pause syklus.

Uff kjedelig med enda mer venting.. måtte ha totalfrys første gangen (bare ett ble fryst ned) og jeg husker det var så antiklimaks og veldig rart å forholde seg til. Vi var så innstilt på å sette inn 3 dager etter og jeg hadde ikke mange egg heller så det vsr liksom ikke i tankene at det kunne bli sånn. Jeg håper de neste ukene går superraskt for deg og at du får satt inn gullegget rett over nyttår <3

Så trist å lese <3 sender over en god klem.
Takk for god klem - og sender klem tilbake :shy: :Heartbigred
Håper det lykkes for deg neste gang❤️❤️
Takk, det håper vi på :smiley-angelic001
Dette er vondt, men jeg trøstet meg selv med at det er veldig vanlig at det kan ta flere forsøk :Heartred Heier på deg, og lykke til ved neste forsøk! :Heartred
Ja det er sant, det er en trøst :Heartred På fertilitetsrådet podcast sa hun terapauten at «det er jo en grunn til at staten sponser 3 forsøk, det tar ofte noen forsøk før det går»

Takk for stor klem, klemmer godt tilbake :smiley-angelic003:Heartred

Dere som har tatt behandling via offentlig før? Ved vårt første forsøk ba jeg om litt ekstra og da fikk jeg noe flytende «mot». Får man noe ekstra dersom man ber om det i offentlig også? Jeg var og er fortsatt veldig nervøs så trenger noe for at jeg skal slappe godt av og ikke skjelve. :Heartred :rolleyes:

Mener foresten i forbindelse med uttak, glemte å nevne det! I tillegg fikk dere noe smertestillende etter uttak? Jeg fikk tramadol rett etter uttak i privat grunnet mye smerte.

Dere som har tatt behandling via offentlig før? Ved vårt første forsøk ba jeg om litt ekstra og da fikk jeg noe flytende «mot». Får man noe ekstra dersom man ber om det i offentlig også? Jeg var og er fortsatt veldig nervøs så trenger noe for at jeg skal slappe godt av og ikke skjelve. :Heartred :rolleyes:
Jeg var også kjempe nervøs for uttak men fikk god effekt av midazolam og fikk ekstra smertestillende ( oxynorm) i tillegg til voltaren + Paracet og afipran. :) Kommer spørre etter samme nå neste gang :Heartpink Fikk ikke vondt og var ganske ruset hehe

Mener foresten i forbindelse med uttak, glemte å nevne det! I tillegg fikk dere noe smertestillende etter uttak? Jeg fikk tramadol rett etter uttak i privat grunnet mye smerte.
Får ganske bra smertelindring og ønsker du så kan du få ekstra beroligende men da får du ikke ekstra smertelindring. For de vil ikke dope deg helt ned. Jeg skal ha uttak i morgen å det er da uttak nr 6.. Så tror det skal gå fint :)

Får ganske bra smertelindring og ønsker du så kan du få ekstra beroligende men da får du ikke ekstra smertelindring. For de vil ikke dope deg helt ned. Jeg skal ha uttak i morgen å det er da uttak nr 6.. Så tror det skal gå fint :)
Skal tenke på deg i morgen og sende masse gode vibes! Kanskje du ligger å hviler når jeg kommer på kontroll kl11 :D

Back
Topp