Oktober 2025

Jeg er så lei av å hele tiden telle ned til noe. Jeg tenker på graviditet så ufattelig stor andel av tiden min, og går bare rundt og venter på innsett. Hva med å leve litt her og nå? Noen som har tips :sad010

(det går bra når jeg er med 1,5-åringen, da nyter jeg tiden med henne, men verre på kveld og faktisk også på jobb)
Skjønner deg veldig godt, har det sånn selv :Heartred For meg hjelper det litt å ha noe å gjøre hver dag og «hype det opp littegrann», for eksempel så er dagens aktivitet å trene overkropp fordi jeg vil være strong mama bear :joyful: Og igår var det film og brownies med bonuskid (lillelørdag? Jeg er stemor så jeg har lov å servere brownies på en onsdag og han er 20 år :hilarious:). Jeg skriver dagbok her inne og fysisk, hvor jeg skriver dagens intensjon, plan og aktiviteter, sånn at jeg øker fokuset på dagen idag (selv om jeg også teller ned og lengter til innsett). Synes 5-10 min meditasjon hver morgen hjelper litt også, jeg bruker appen «insight» for guidet meditasjon, og har forskjellig tema hver dag. En god tv serie hjelper også med å få tiden til å gå, nå ser vi downton abbey og den er det så mange episoder av at man blir aldri ferdig :hilarious:

Håper du finner en metodikk som hjelper deg, men tror uansett det er tøft, selv om jeg mediterer og har «dagens altivitet», så er jeg jo trist og utålmodig iblant jeg også, men sånn er det bare :Heartred

Hun fertilitetscoach fra medicus har laget en app for det, som koster type 599 i mnd, det er kanskje litt mer gjennomførbart enn private timer med en coach, og kan avsluttes når man blir gravid :Heartbigred

No news is good news i denne verden! :woot: Ja med otrivelle får du jo utslag en god tid etterpå, jeg var litt uheldig at otrivelle ga utslag fremdeles 14dpo, så bare ha i mente at du må se stigning hvis du får positiv med otrivelle :Heartbigred Litt individuelt hvor lenge den henger igjen hos folk :bag:

Stemmer det:) La tiden gå fort nå, er ikke lenge til innsett på oss begge to. Vi har jo samme tidspunkt og 14.00:D
Jeg håper å krysse alt for at det ikke kommer noen tlf samtale i morgen tidlig. Er så spent og utolmodig uff.

Jeg kommer nokk ikke til å teste før den er ute av kroppen,enkelt å si, men plutselig så tester jeg før hehe

Enig, har jeg det travelt på jobb går det jo fint, må finne andre ting å konsentrere meg om rett og slett. Har tenkt litt på om det hadde vært gunstig med typ fertilitetscoach, men samtidig så tror jeg jo alltid at det straks skal ordne seg og derfor er unødvendig :smiley-ashamed004

Jeg trøster meg med at da jeg ble gravid sist så glemte jeg veldig fort alt det vonde knyttet til infertilitet (men det kom kastet på meg tvert vi begynte med søskenforsøk da).

Er forresten veldig spent på dagens blodprøve til deg :gen014:gen014
Enig, har kjørt samme taktikk på dette noen år :smiley-ashamed004 Jeg skal vurdere det hvis jeg ikke er gravid nå altså, skal ihvertfall sjekke ut den appen til hun på Medicus.

Ja, venter i spenning nå, håper bare legen har tid til å se på det i løpet av dagen, hun lovde å prøve før helga i hvert fall. Får det tydeligvis ikke før hun har sett på det :nailbiting:

Responderer dårlig på medisinene.. Så da øker de dose og ny UL og blodprøver mandag. Men ikke uforventet mtp hvordan kroppen er nå. Er et hormonelt troll :Pog fortsatt Ikke noen sikkerlig blødning!

Stemmer det:) La tiden gå fort nå, er ikke lenge til innsett på oss begge to. Vi har jo samme tidspunkt og 14.00:D
Jeg håper å krysse alt for at det ikke kommer noen tlf samtale i morgen tidlig. Er så spent og utolmodig uff.

Jeg kommer nokk ikke til å teste før den er ute av kroppen,enkelt å si, men plutselig så tester jeg før hehe
Ja skjønner du er spent og utålmodig :shy: :HeartbigredHusker selv jeg holdt på å gå på veggen i august før første innsett :dead: Håper masse for deg at det går bra med begge egga :gen014:gen014:greet015:greet015
Sykt gøy at vi har innsett samtidig da!! :woot: Skal sende good vibes din vei ✨✨✨

Responderer dårlig på medisinene.. Så da øker de dose og ny UL og blodprøver mandag. Men ikke uforventet mtp hvordan kroppen er nå. Er et hormonelt troll :Pog fortsatt Ikke noen sikkerlig blødning!
Da satser vi på at det skal gjøre susen! Haha kan tenke meg! Hormoner kan gjøre en helt Cray :dance018:laughing002

Hvilken dose bruker du nå da? Håper det ordner seg!

HCG målt til 709 på tirsdag og 1217 i dag. Ikke helt dobling, men legen er fornøyd når tar med Ovitrelle i betraktning (satt mandag morgen). Så enn så lenge ser det ut som dette funker :smiley-ashamed004 :nailbiting: :Heartred Skal ta ny måling på lørdag
Tenker det er dobling av den hcgen som faktisk produseres av deg, mens ovitrelle-bidraget gjør at det ikke ser sånn ut? Hvor lenge skal du bruke ovitrelle? :happy:

Hvilken dose bruker du nå da? Håper det ordner seg!
Gikk opp fra 375 til 400.. Men har en vanncyste som også lager litt kødd.. Men kjenner at kroppen er overhodet ikke medgjørlig heller. Men alt i alt, jeg er fornøyd over at de hører på meg å lar meg være med på beslutninger <3

Back
Topp