Oktober 2025

Forsøkt både menopur og bemfola.. både alene og samtidig. Man kan nesten ikke sammenligne seg med andre når man aldri veit hvordan man reagerer og hvordan syklusen er. På meg funket alle medisiner bra, men dårlig ved uttak fordi jeg fikk for lite modningsmedisiner. Så spiller igrunn liten rolle om hvordan det funka på meg :P
Hva er det du gruer deg til da? :)
Det er stort sett samme bivirkninger på de fleste FSH medisinene :)

Jeg har ikke noe mere tro på fersk vs fryst, men klart da slipper man ventingen.

Aha det er sant at man reagerer forskjellig:) Så bra du var fin i form;)
Gått på Bemfola 300 nå i 2 dager å er enn så lenge god i form, utenom mensensmerter da.
Satser på at jeg får en del egg denne gangen og.

Det jeg gruer meg til er om jeg igjen skulle være i faresonen for overstimulering. Ble litt smerter sist. Egguttak gikk kjempe bra sist og håper det gjør det denne gang også:)
Håper på fersk forsøk siden det ikke ble det på første forsøk. Som sagt mye venting,så man blir litt utolmodig:)

@Annki88 : jeg har heller mer tro på fryst enn på fersk, for på fryst har kroppen fått pause etter stimulering så kroppen er mer tilbake til «naturlig» modus :Heartred Studier viser at det ikke er signifikante forskjeller i suksessrate, f.eks: https://www.cochrane.org/evidence/C...frozen-embryo-transfers-assisted-reproduction

Hadde vært kjekt om det ble fersk forsøk så slapp jeg å vente igjen:) Blir så utålmodig :p
På første forsøk med hormonbehandling så var jeg i fare for overstimulering så fikk ikke satt inn fersk embryo:)

Her er det fortsatt ikkeno.. Syklus dag 35! Helt på tryne :/
Uhm, kanskje et veldig ukonvensjonelt tips, men kanskje verd å prøve. Har du prøvd å ha sex/orgasme? Jeg får alltid mensen rett etter sex hvis jeg venter på den, så vi ler litt hjemme og sier at «han rister mensen på plass» :smiley-ashamed005 Chatgpt sier sammentrekning kan fremskynde menstruasjon, og det stemmer ofte med min opplevelse, men er selvsagt ingen garanti, men skader kanskje ikke å prøve? :knegg:

IMG_5689.jpeg

Hadde vært kjekt om det ble fersk forsøk så slapp jeg å vente igjen:) Blir så utålmodig :p
På første forsøk med hormonbehandling så var jeg i fare for overstimulering så fikk ikke satt inn fersk embryo:)
Beklager jeg har misforstått :happy090 Trodde du heller ville ha ferskt enn fryst fordi man har mer tro på ferskt, men du holder jo på med stimulering så skjønner veldig godt du vil ha ferskt for å unngå å vente til neste syklus…! Håper på fersk for deg denne (og forhåpentligvis siste) gang :smiley-angelic001:Heartbigred

Uhm, kanskje et veldig ukonvensjonelt tips, men kanskje verd å prøve. Har du prøvd å ha sex/orgasme? Jeg får alltid mensen rett etter sex hvis jeg venter på den, så vi ler litt hjemme og sier at «han rister mensen på plass» :smiley-ashamed005 Chatgpt sier sammentrekning kan fremskynde menstruasjon, og det stemmer ofte med min opplevelse, men er selvsagt ingen garanti, men skader kanskje ikke å prøve? :knegg:

Vis vedlegget 471347
Ååhjaaada her har man forsøkt alt.. :P så den får bare komme når den kommer. Jobber kveld hele helgen så ta deg fanken på at den renner nedover låret på lørdag kveld med masse å gjøre! :P

Og hvorfor ikke før mandag?
Jeg er så opptatt de neste to ukene at jeg dessverre ikke har mulighet til å ha ultralyd/egguttak før 16.okober... Det er så typisk. Fastlegen sendte henvisning i mars og dw to første ukene i oktober var de eneste jeg ikke kan. Så håper mensen kommer om en ukes til :smiley-angelic001

Flere som er som meg?

Nå har jeg fått klarsignal for oppstart styrt syklus på mandag, og begynner da å regne meg frem til når jeg tror det blir innsett. Og ut i fra det har jeg funnet termindato. Og hodet spinner av gårde til planlegging av neste års permisjon og ferier, når jeg får vaktfritak osvosv :smiley-ashamed004 :smiley-ashamed004 :smiley-ashamed004 og jeg har ikke engang begynt på medisinen, langt der i fra fått noen positiv test. Må le litt av meg selv, er ikke rart man blir skuffa når det ikke går si, allerede planlagt livet basert på at det skal gå :smiley-ashamed004

Flere som er som meg?

Nå har jeg fått klarsignal for oppstart styrt syklus på mandag, og begynner da å regne meg frem til når jeg tror det blir innsett. Og ut i fra det har jeg funnet termindato. Og hodet spinner av gårde til planlegging av neste års permisjon og ferier, når jeg får vaktfritak osvosv :smiley-ashamed004 :smiley-ashamed004 :smiley-ashamed004 og jeg har ikke engang begynt på medisinen, langt der i fra fått noen positiv test. Må le litt av meg selv, er ikke rart man blir skuffa når det ikke går si, allerede planlagt livet basert på at det skal gå :smiley-ashamed004
Du er ikke alene - jeg og har regnet ut potensiell termin :laughing002 De tankene er fort å gjøre seg, og helt umulig å unngå :smiley-ashamed005 Jeg vil heller glede meg og håpe, enn å bare gjemme det under et teppe. Skuffelsen er stor uansett. Mel Robbins og Kellie Gerardi snakket om akkurat dette på denne podcastepisode som jeg hørte på vei til jobb idag:

IMG_5707.jpeg

Back
Topp