Oktober 2024

Fantastisk :love017 Hvordan opplever du styrt syklus v naturlig? Merker du mye til medisinene?
Det går veldig bra, tror jeg. Går bare på Progynova nå. Har ikke lagt merke til store hormonelle bivirkninger (men bør kanskje høre med samboer om akkurat det :hilarious:). I starten hadde jeg sterkere menssmerter og har også spottet litt innimellom. Men har ellers ikke noe å klage over :) Det blir litt senere innsett ved styrt, jeg pleier å ha tidlig EL (rundt CD10-11), og nå blir innsett på CD20, men det gjør egentlig ikke noe.

Positivt at man slipper å bruke energi og penger på EL-testing, og at det ikke er noe stress rundt timing av innsett.

Hvis jeg kan velge ved et evt. neste innsett så går jeg for styrt syklus :)

Begynner på Cyclogest i morgen.

Håperpå2025- 34 år- B2- C medical-fryseforsøk- 3 innsett- venter på mens

Blør fremdeles etter hysteroskopien for 9 dager siden, håper ikke den har ødelagt for syklusen min og at mensen kommer snart.

Masse lykke til alle sammen :Heartpink

Det går veldig bra, tror jeg. Går bare på Progynova nå. Har ikke lagt merke til store hormonelle bivirkninger (men bør kanskje høre med samboer om akkurat det :hilarious:). I starten hadde jeg sterkere menssmerter og har også spottet litt innimellom. Men har ellers ikke noe å klage over :) Det blir litt senere innsett ved styrt, jeg pleier å ha tidlig EL (rundt CD10-11), og nå blir innsett på CD20, men det gjør egentlig ikke noe.

Positivt at man slipper å bruke energi og penger på EL-testing, og at det ikke er noe stress rundt timing av innsett.

Hvis jeg kan velge ved et evt. neste innsett så går jeg for styrt syklus :)

Begynner på Cyclogest i morgen.
Ja, forstår det du mener med stress rundt timing av innsett, kan være greit å slippe!

Er selv alltid usikker, pleier å få positiv Clearblue digital 2 dager på rad. Mener at EL kommer på den andre dagen. St Olavs forholder seg til første positiv test, men i 2021 oppga jeg dag 2 for å få innsett :smiley-ashamed008 (på den tiden gjorde de ikke innsett på helg), og det gikk. Nå i mai oppga jeg dag 1 og det ble kjemisk. Fikk positiv HCG test like mange dager etter innsett som i 2021, så virker ikke som embryo ventet 1 dag til med å feste seg. Har hatt en gnagende tanke siden om at det innsettet kanskje ble for tidlig, selv om jeg vet logisk at det er mye annet som kan ha spilt inn. Har ikke bestemt meg for om jeg ønsker å oppgi dag 1 eller dag 2 denne gangen…

Ble mye tekst det :bag: nå er det bare en liten helg, så er du ruger :love017

Last edited:
Håperpå2025- 34 år- B2- C medical-fryseforsøk- 3 innsett- venter på mens

Blør fremdeles etter hysteroskopien for 9 dager siden, håper ikke den har ødelagt for syklusen min og at mensen kommer snart.

Masse lykke til alle sammen :Heartpink
Velkommen og tusen takk :Heartred ville ikke trodd blødning nå ødelegger for neste syklus, får bare krysse fingrene

Var det noen funn på hysteroskopi?

Velkommen og tusen takk :Heartred ville ikke trodd blødning nå ødelegger for neste syklus, får bare krysse fingrene

Var det noen funn på hysteroskopi?
Ingen funn, normale forhold. Så da er det ikke noe i livmoren som gjør at det ikke fester seg tror jeg. Nå skal vi sette tilbake 2 embryoer så håper en av de fester seg :rolleyes:

Da hopper jeg over fra september til oktober! Meget positiv ultralyd i dag med follikelmåling. Trodde ikke jeg kom til å få innsett denne runden, men de har satt meg opp :D Nå er jeg skikkelig klar for uttak og innsett, og har en veldig god magefølelse!:love017

Sep2018 - 32 år - B2 (samboers første) - St.Olav - ICSI 2. uttak - Menopur - Uttak 07.10 - innsett 12.10.

Da hopper jeg over fra september til oktober! Meget positiv ultralyd i dag med follikelmåling. Trodde ikke jeg kom til å få innsett denne runden, men de har satt meg opp :D Nå er jeg skikkelig klar for uttak og innsett, og har en veldig god magefølelse!:love017

Sep2018 - 32 år - B2 (samboers første) - St.Olav - ICSI 2. uttak - Menopur - Uttak 07.10 - innsett 12.10.
Velkommen! Så langt i løypa du var allerede :love017:love017 krysser fingrene og håper på gode nyheter fra deg mandag!

Nettopp hatt kontroll cd10 - fin slimhinne på 7,5 men ingen ledende follikel ennå, så EL er fremdeles en god stund unna. Fikk ikke positiv eggløsningstest før cd20 forrige syklus så må bare smøre meg med tålmodighet! Det positive er at jeg tør å trene hardt noen flere dager og drikker vin en helg til uten dårlig samvittighet :)

Nettopp hatt kontroll cd10 - fin slimhinne på 7,5 men ingen ledende follikel ennå, så EL er fremdeles en god stund unna. Fikk ikke positiv eggløsningstest før cd20 forrige syklus så må bare smøre meg med tålmodighet! Det positive er at jeg tør å trene hardt noen flere dager og drikker vin en helg til uten dårlig samvittighet :)
Heijeg går på progynova og har selv valgt å ha styrt forsøk. Ja etter mine mange mange forsøk jeg tør også å gjøre mer ting nå-trener,jibbe fullt..dette er vår siste embryo på Riksen og siste forsøk der mulig så vi virkelig håper dette er gullegg❤️

Heijeg går på progynova og har selv valgt å ha styrt forsøk. Ja etter mine mange mange forsøk jeg tør også å gjøre mer ting nå-trener,jibbe fullt..dette er vår siste embryo på Riksen og siste forsøk der mulig så vi virkelig håper dette er gullegg❤️
Håper veldig også på dine vegne :Heartred :Heartred :Heartred Heia heia lille egg :hello2 Høres ut som du har vært gjennom noen runder fra før da? Kjipt at prosessen skal dra ut i tid, men skjønner du har blitt mer avslappet, man skal faktisk leve oppi dette også

Har du fått vite dato for innsett allerede, eller må du vente til kontroll?

Har du lyst til å bli skrevet opp på forsiden? Isåfall kan du skrive noe slik: brukernavn - alder - barn nr - klinikk - forsøk nr - medisiner - ca dato for behandling

Last edited:
Hei,jeg skal ha kontroll på riksen snart ang vår siste embryotransfer,noen flere her?
Foreløpig overrepresentasjon av trøndere (St Olavs) og Porsgrunn-pasienter som er med i gruppen (du ser oversikt på forsiden), men jeg blir overrasket om ingen fra Riksen dukker opp etterhvert. De er tross alt den største klinikken!

Back
Topp