Oktober 2022 ❤️

Den egginnsettingen føles litt for enkel. Skulle gjort LITT vondt, for føles litt sånn.. "går ikke an å bli gravid av noe så enkelt??" (Jeg ble det jo sist men) og "de svoppet den så enkelt inn, tenk om den bare svopper seg og glir ut".
Det er jo ikke helt sånn det fungerer, men .. :p Tenker sånn likevel!
Hihi, det kommer til å gå kjempe bra! Jeg kjenner null og niks ved egginnsettinger, bare enormt tissetreng. :hilarious:

Hihi, det kommer til å gå kjempe bra! Jeg kjenner null og niks ved egginnsettinger, bare enormt tissetreng. :hilarious:

Denne gangen tisset jeg 1t før (flere ganger, blæra var helt tom 1t før), også drakk jeg halvliteren min med vann litt saktere enn sist (siste slurk, ca 15 min før jeg gikk inn). Så blæra var bare sånn passe full. Jeg måtte tisse, men holdt ikke på å tisse på meg.
De nevnte ingenting på blæra i alle fall, og innsettet gikk veldig fort og enkelt.

For erfaringen fra forrige innsett var grusom. :P holdt på å tisse på meg før jeg kom inn, trodde jeg skulle sprenges :p

Denne gangen tisset jeg 1t før (flere ganger, blæra var helt tom 1t før), også drakk jeg halvliteren min med vann litt saktere enn sist (siste slurk, ca 15 min før jeg gikk inn). Så blæra var bare sånn passe full. Jeg måtte tisse, men holdt ikke på å tisse på meg.
De nevnte ingenting på blæra i alle fall, og innsettet gikk veldig fort og enkelt.

For erfaringen fra forrige innsett var grusom. :p holdt på å tisse på meg før jeg kom inn, trodde jeg skulle sprenges :p
Får dere beskjed av klinikken om å ikke tisse siste timen? På Riksen har jeg aldri fått beskjed om noe sånt. Det kunne jo vært ganske interessant å gjennomføre det der. Noen ganger kommer jeg inn ca på tida, men flere ganger har jeg ventet 1-1,5 time..

Bekymrer meg litt for treig stigning, har dere erfaring med vanlig babyplan tester? Ble selvsagt tom for tidlig og makesure.. ser jo at stigningen på 48 t er bra her og er bare 11 dpo, men ikke så mye sterkere fra i går.. her er 9 dpo og 11 dpo:
1D426DCF-C3CF-4F85-94DB-455529A35E31.jpeg

Får dere beskjed av klinikken om å ikke tisse siste timen? På Riksen har jeg aldri fått beskjed om noe sånt. Det kunne jo vært ganske interessant å gjennomføre det der. Noen ganger kommer jeg inn ca på tida, men flere ganger har jeg ventet 1-1,5 time..
Får beskjed om å tisse 1 time før oppmøte også drikke 0,5 liter drikke på den timen på St. Olavs :)

St Olavs sin "oppskrift" er, "gå på do 1 time før timen. Drikk deretter 0,5 liter væske før timen". :)

Bekymrer meg litt for treig stigning, har dere erfaring med vanlig babyplan tester? Ble selvsagt tom for tidlig og makesure.. ser jo at stigningen på 48 t er bra her og er bare 11 dpo, men ikke så mye sterkere fra i går.. her er 9 dpo og 11 dpo:
Vis vedlegget 391209

Hcg stigning kan skje litt i rykk og napp, og derfor er det kun 48timer mellom du skal se på. Antagelig er streken mye mer synlig i kveld eller i morgen. :)

Sniker
Forskjellen er at ved ultralydstyrt innsett må man ha full blære for at de skal se livmoren best mulig. Full blære gir en fin skygge der man ser livmoren godt. På riksen, der de som oftest ikke bruker ul ved innsett, trenger man ikke full blære :)

Sniker
Forskjellen er at ved ultralydstyrt innsett må man ha full blære for at de skal se livmoren best mulig. Full blære gir en fin skygge der man ser livmoren godt. På riksen, der de som oftest ikke bruker ul ved innsett, trenger man ikke full blære :)
Takk! Det forklarer. Har stusset på hvorfor det har vært mye snakk om det.

Vis vedlegget 391209
Jeg er gravid i uke 22 nå med en liten IVF-spire, og mine tester var kjempelik dine! :)Jeg brukte de samme testene. Utviklingen også er kjempelik. Og noen morgener var testen "bare" like sterk som kvelden før. Jeg hadde hCG på 208 ved 14 dpo, som er en høy og fin hCG ved det tidspunktet. Så jeg tenker dette ser ut som en flott stigning. Gratulerer :D

@Beadybird - flytter du meg over på ruger? ❤️
Vet ikke om du fikk det med deg først, så jeg bare tagger :p

Vis vedlegget 391209
Jeg synes dette ser bra ut. :) Selv kom jeg meg ikke til byen i går for å kjøpe test, så jeg har ikke fått testet noe mer. Jeg pines litt nå, kjenner jeg. Kjennes annenhver time ut som at mensen er på vei, så håpet går litt opp og ned her. Hvordan føler du deg i formen? :)

Jeg er gravid i uke 22 nå med en liten IVF-spire, og mine tester var kjempelik dine! :)Jeg brukte de samme testene. Utviklingen også er kjempelik. Og noen morgener var testen "bare" like sterk som kvelden før. Jeg hadde hCG på 208 ved 14 dpo, som er en høy og fin hCG ved det tidspunktet. Så jeg tenker dette ser ut som en flott stigning. Gratulerer :D
Det høres veldig bra ut, den var litt sterkere en i går og ihvertfall nok stigning på 48 timer så jeg må bare prøve å roe ned bekymringen. Jeg satte jo inn blastocyst mandag så det er jo ikke mange dagene :)
Jeg synes dette ser bra ut. :) Selv kom jeg meg ikke til byen i går for å kjøpe test, så jeg har ikke fått testet noe mer. Jeg pines litt nå, kjenner jeg. Kjennes annenhver time ut som at mensen er på vei, så håpet går litt opp og ned her. Hvordan føler du deg i formen? :)
Så kjedelig, skulle nesten ønske jeg ikke hadde test i hus også, blir bare ekstra bekymring av å følge med på stigning nå og det er jo så lite om å gjør når det er så tidlig. Håper for deg :) Jeg også har litt sånn mensfølelse og stikker i livmora, er sulten og hissig :P Men kan jo være lutinusen også da.. Men uansett, jeg er jo gravid nå, må prøve å fokusere på det og prøve å være positiv :)

Back
Topp