Oktober 2021

Jeg håper du er gravid, bare at du har testa for tidlig! Hvor mange dpo er du?:happy: Den perioden her, de to ukene, er jo helt ville. Jeg har aldri vært med på verre berg-og-dalbane enn under det forsøket her.. Så jeg skjønner godt du tenker du skal ha en pause, hvis det ikke blir noe nå :Heartpink Jeg har tenkt at jeg trenger det samme. Tenker på deg, og håper det dukker opp en positiv test fra deg i løpet av uka!:love7

Jeg er 11 dpo nå.

Uff.. Jeg vet jeg ikke skal sammenligne med hvordan det ser ut hos andre her som deler bilder av testene sine. Men jeg liker ikke at det ikke er noe strek nå på 11dpo heller. Burde jeg ikke kunne få svak strek nå iallefall på tidlig test? Det er ikke antydning heller. Så nå kjenner jeg at jeg ikke har mye håp igjen. Jeg som tenkte å spare testene har gått i fella og nå frister det lite å fortsette med Cyclogest om dette forsøket feila. Det forlenger jo bare plagene av å føle meg gravid og så er jeg ikke det da.

Jeg prøver desperat å klamre meg til håpet om at lille bare har festa seg sent og grodd litt sakte på grunn av at den hadde litt fragmentering.

Uff.. Jeg vet jeg ikke skal sammenligne med hvordan det ser ut hos andre her som deler bilder av testene sine. Men jeg liker ikke at det ikke er noe strek nå på 11dpo heller. Burde jeg ikke kunne få svak strek nå iallefall på tidlig test? Det er ikke antydning heller. Så nå kjenner jeg at jeg ikke har mye håp igjen. Jeg som tenkte å spare testene har gått i fella og nå frister det lite å fortsette med Cyclogest om dette forsøket feila. Det forlenger jo bare plagene av å føle meg gravid og så er jeg ikke det da.

Jeg prøver desperat å klamre meg til håpet om at lille bare har festa seg sent og grodd litt sakte på grunn av at den hadde litt fragmentering.

*sender babystøv*.

kan jeg spørre hvor mange dager embryoet du satt inn var?

*sender babystøv*.

kan jeg spørre hvor mange dager embryoet du satt inn var?

2 dager. Så mye kan jo ha gått galt siden da. Selv om de mente det kunne være håp for det, så er det jo ingen garantier. Det kan jo ha stoppet på dag 3 liksom.

Sender deg en god klem:Heartred
11dpo er jo fortsatt tidlig, så hadde ikke gitt opp helt enda :love7
På 11dpo var jeg allerede på andre dag med mensen dette innsettet, så jeg tenker at så lenge det fortsatt ikke har kommet noe blødning så er ikke løpet kjørt enda :Heartred

Jeg synes dette ser fint ut, jeg ❤ de færreste har den superstigningen dag fra dag som det virker som alle har når du Googler :) gratulerer!

Heh, må innrømme jeg har vært en skikkelig stalker og sett på testbilder fra tidligere måneder og år :dead: fant nok realistiske eksempler der som hjalp

Tusen takk ❤️ Følger med deg. Ønsker så mye at du skal snart føle deg trygg ❤️❤️❤️

Ja, første fryseforsøk, med embryo fra første ferskforsøk, som ble 2-åringen vår. Så sånn sett skal jeg ikke klage - føltes mest kjipt å ikke få innsett i det hele tatt når dagen endelig er der.

Jeg sier gratulerer, jeg :love7Skjønner at det føles skummelt å slippe løs forhåpningene, men det er jo ingen tvil om at testene stiger - jeg har veldig trua for deg! Og 2-3 på digital er jo flott!

Skal du ta blodprøve?

Synes du har en sterk og sunn holdning til alt dette ❤️❤️❤️ Ja, man må nok være superheldig for å få barn av 2/2 innsett, men det er veldig kjipt å gå glipp av sjansen. Synes du har kvinnet deg opp på en imponerende tempo mtp tanker rundt veien videre :love7 Skal følge med din reise fremover, blir spennende å se hvilke valg dere lander på :)

Hadde ikke tid til blodprøve forrige uke men skal ringe i morgen og se om jeg får tatt på tirsdag (20 dpo)

Da har jeg fått time til vurdering av videre behandling fredag om to uker. Holdt på å få panikk da jeg leste det, følte nesten de ikke ville hjelpe oss mer.
Men så hadde de også satt av tid til innsett på syklusen min som starter i november. Puuuh!

Ba jo om å få prøve andre støttemedisiner neste gang, siden blødningene mine kommer så raskt etter innsett. Så regner med det er det timen er om. Men kjenner jeg er stressa. Og så er jeg 100% sikker på at de kommer til å ta opp dette med vekt :blackeye: Er i grenseland med BMI, men siden jeg både teller kalorier og trener 4-5 ganger i uka så har de sagt det er greit. Kjenner bare jeg er litt redd for dette. Takler ikke DET oppi det hele

Hmm… er det lov å håpe at dette er faktisk gode nyheter? Støttemedisin til ferskforsøk bør selvfølgelig være tema, men siden du har FLERE ❤️❤️❤️ fryseforsøk i sikt så er det veldig bra hvis du kan få snakket om ting som er kanskje blitt oversett så langt? Husker ikke om du tok noe spesielt under fryseforsøk sist (blodfortynnende osv)? Evt om du har hatt noe ekstra utredning før eller siden du startet med IVF (tenker vannscanning, hysteroskopi, osv)? Hva hadde du syntes dersom legene ønsket å undersøke mer før nytt innsett? ❤️

Hmm… er det lov å håpe at dette er faktisk gode nyheter? Støttemedisin til ferskforsøk bør selvfølgelig være tema, men siden du har FLERE ❤️❤️❤️ fryseforsøk i sikt så er det veldig bra hvis du kan få snakket om ting som er kanskje blitt oversett så langt? Husker ikke om du tok noe spesielt under fryseforsøk sist (blodfortynnende osv)?
Jeg har gått på blodfortynnende begge ferskforsøkene mine pga fare for overstimulering. Gikk også på Lutinus. Da har jeg begynt å blø 3-4 dager etter innsett. På fryseforsøk gikk jeg på Lutinus og begynte å blø 12-13 dpo, så det gikk jo litt lengre tid før blødningen kom.
Så får jeg håpe de ikke «skylder» på BMIen min på den timen.

Jeg skjønner iiiiiiingenting.... Prøvde nå en annen batch med Babyplan-tester. Bare for å få bekrefta at testene var tullete, og at testen ble blenda. Og i dag, 12 dpo, så får jeg den streken her. Den vistes med en gang, den har ikke tørka. Den er mye sterkere enn alle de andre strekene jeg har fått, men det er jo alt for seint. Kan jeg konkludere med kjemisk kanskje...?:hungover: Blødninga i går stoppa opp og, så var vel ikke mensen. Beklager alle innleggene her altså, neste gang skal jeg ikke teste så tidlig:shifty:

INGEN ting å beklage - vi er jo her for å støtte hverandre under denne prosessen!! ❤️

Skjønner ikke jeg heller :hilarious::wacky: men jeg ser strek og håper :smiley-angelic001

2 dager. Så mye kan jo ha gått galt siden da. Selv om de mente det kunne være håp for det, så er det jo ingen garantier. Det kan jo ha stoppet på dag 3 liksom.

Nå er ikke jeg helt stødig på embryo og dpo o.l. Og vil ikke gi falske forhåpninger til deg.
Kan det ikke ta litt lenger for et 2 dagers å feste seg? ❤️ Skjønner dette med at man blir gal og forvirret uansett i dette gamet, men jeg håper for deg at det kun er tidlig uten at vi kan si det sikkert.

Jeg har gått på blodfortynnende begge ferskforsøkene mine pga fare for overstimulering. Gikk også på Lutinus. Da har jeg begynt å blø 3-4 dager etter innsett. På fryseforsøk gikk jeg på Lutinus og begynte å blø 12-13 dpo, så det gikk jo litt lengre tid før blødningen kom.
Så får jeg håpe de ikke «skylder» på BMIen min på den timen.

Jeg håper ikke de tar opp BMI med deg. Tror virkelig ikke de skal det. Så lenge man er faktisk i grenseland med BMI og i god form så tror jeg ikke de har noen god basis for å skylde på vekten (mtp implantasjon iaf). Det er til og med funnet korrelasjon for tykkere slimhinne med høyere BMI

Hadde redigert innlegget mitt og skrevet noen flere spm :p har du noen tanker rundt å utredet livmora? Er det gjort noe spesielt der fra før?

Last edited:
INGEN ting å beklage - vi er jo her for å støtte hverandre under denne prosessen!! ❤️

Skjønner ikke jeg heller :hilarious::wacky: men jeg ser strek og håper :smiley-angelic001
Hahaha, takk, huff, man blir jo helt sprø av dette her:p Nei, det er superrart hele greia, noe har jo skjedd nedi der, men hva er jo ganske uvisst... Jeg tar heller en kjemisk enn ingenting altså. Har jeg fortsatt strek på testdag, så får jeg ta en hCG-blodprøve:confused:

Testebonanza-update:
Klart positiv test i dag tidlig. Mye sterkere strek 6-7 timer senere, da ble det også svak strek på sånne ikke-tidligtester. Men, kombinert med at jeg har mensensmerter, og at det blør (mest brunt/rosa, men også litt friskt), så skjønner jeg jo at det ikke går :happy: Men takknemlig for at noe klarte å feste seg, aldri hatt positiv test før i mitt liv!

Hvis testen i morgen også viser stigning, kontakter jeg klinikken, for å høre om jeg kan få ta blodprøve. Om testen viser at den er uforandra eller svakere, vet jeg at det har "løst seg selv" :Heartpink

Har tatt svære berg-og-dalbaner i fornøyelsespark i USA.... De siste 4 dagene har vært 10 ganger villere enn de:knegg:

Imorgen må jeg ta blodprøve. Føles alltid skikkelig dritt å må gjøre det når jeg allerede har fått mensen...men, men. Vi har bestemt oss for å ta neste forsøk privat pga lang ventetid hos Riksen. Er veldig spent på det :)

Imorgen må jeg ta blodprøve. Føles alltid skikkelig dritt å må gjøre det når jeg allerede har fått mensen...men, men. Vi har bestemt oss for å ta neste forsøk privat pga lang ventetid hos Riksen. Er veldig spent på det :)
Skjønner det må føles dritt ja, vente på et svar man allerede veit hva er.

Så innmari spennende da! Har dere funnet klinikk?:happy: Tar dere ett forsøk da?

Skjønner det må føles dritt ja, vente på et svar man allerede veit hva er.

Så innmari spennende da! Har dere funnet klinikk?:happy: Tar dere ett forsøk da?
Ja virkelig spennende! Det blir Hausken i Bergen. Eller, har nettopp tatt kontakt med dem og venter på tilbakemelding, men det er i hvert fall der vi tenker oss så at vi slipper å reise. Har hatt alle tidligere forsøk i Oslo siden det er nærmste offentlige behandlingssted med donorsæd. Tenker oss et forsøk på Hausken mens vi står i kø for nytt uttak på Rikshospitalet. Ev. også fryseforsøk hvis det blir aktuelt. Ser frem til et mer individuelt tilpasset behandlingsopplegg, og leger som har bedre tid (forhåpentligvis)! Vet ikke om de har ventetid, men satser på at det kan bli et forsøk før jul.

Det høres virkelig ut som en skikkelig berg-og-dalbane for deg nå. Jeg håper at det er uskyldig blødning og at spiren klamrer seg fast! Det er uansett inspirerende at du klarer å fokusere på det positive i å ha fått positive tester ❤️

Jeg testa negativt med tidlig test idag, så håpet om at den er positiv imorgen er vel egentlig borte. Drar på Riksen å får tatt blodprøve og får snakka med de imorgen så jeg blir ferdig med medisinene.
Så får jeg heller finne glede i at jeg kan drikke på julebordet, hormonfri jul og ha normal hverdag etter å ha vært sykemeldt siden slutten av september.

Ja virkelig spennende! Det blir Hausken i Bergen. Eller, har nettopp tatt kontakt med dem og venter på tilbakemelding, men det er i hvert fall der vi tenker oss så at vi slipper å reise. Har hatt alle tidligere forsøk i Oslo siden det er nærmste offentlige behandlingssted med donorsæd. Tenker oss et forsøk på Hausken mens vi står i kø for nytt uttak på Rikshospitalet. Ev. også fryseforsøk hvis det blir aktuelt. Ser frem til et mer individuelt tilpasset behandlingsopplegg, og leger som har bedre tid (forhåpentligvis)! Vet ikke om de har ventetid, men satser på at det kan bli et forsøk før jul.

Det høres virkelig ut som en skikkelig berg-og-dalbane for deg nå. Jeg håper at det er uskyldig blødning og at spiren klamrer seg fast! Det er uansett inspirerende at du klarer å fokusere på det positive i å ha fått positive tester ❤️
Kjempespennende tider. Forhåpentligvis har de ikke alt for lang ventetid heller. Jeg er jo hos privatklinikk, og er foreløbig veldig fornøyd. Føler de skreddersyr behandlinga etter meg, og ikke prøver å presse meg inn i en "standard". De var også veldig behjelpelig da jeg ble så dårlig før helga (fikk alt av graviditetssymptomer), og fikk sykmeldt meg, det setter jeg også pris på.. En litt mer helhetlig tilnærming. Håper dere kommer dere kjapt inn hos Hausken! Og ikke minst at dere blir godt passa på der.. Det er så viktig å føle seg sett:Heartpink Satser på dere hører fra de kjapt.

Ja, kan jo håpe den klarer å klore seg fast. Stigende tester skulle jo vært et godt tegn, men jeg vet jo realiteten.. Får se i morgen! Uansett så er jeg virkelig glad for å i d hele tatt få 2 strek ja:happy: Da er ikke livmora mi heeeelt fullstendig ubrukelig i alle fall!:whacky011

Jeg testa negativt med tidlig test idag, så håpet om at den er positiv imorgen er vel egentlig borte. Drar på Riksen å får tatt blodprøve og får snakka med de imorgen så jeg blir ferdig med medisinene.
Så får jeg heller finne glede i at jeg kan drikke på julebordet, hormonfri jul og ha normal hverdag etter å ha vært sykemeldt siden slutten av september.
Skikkelig kjedelig med negativ test ❤️ Det er som du sier i hvert fall fint å kunne slutte med medisinene når du ble så dårlig. Ønsker deg lykke til videre! blir det nytt fryseforsøk?

Back
Topp