Oktober 2018

Dette er min første runde med IVF og selvom vi har vært heldig som har muligheten til å gå privat (mindre ventetid) så må jeg si at denne prosessen ikke er enkel i det hele tatt!
Kroppen er helt på villveie, humøret er som solskinn og tordenvær, man jakter symptomer, analyserer, redselen for å gjøre noe feil er der hele tiden og ikke minst - usikkerheten.
Jeg tror rugetiden hittil har vært de mest følelsesladde dagene i mitt liv!

Jeg tar av meg hatten for dere damer som har vært igjennom flere runder og fortsatt ikke gir opp! Jeg er mektig imponert over dere alle sammen:)

Krysser fingrene for alle oktober damer og håper det blir en babyboom i juli!

Enig med deg! Denne prosessen er slitsom både fysisk og psykisk. Jeg tror ikke du kan gjøre så mye feil. Man leter jo etter ting som kan hjelpe, men jeg har begynt å innse (eller prøver i alle fall) at dette er noe jeg ikke har kontroll over. Lettere sagt enn gjort. Håper du lykkes på første!

Jeg går på Elonva og Menopur, men har ikke pcos. Har hatt to avbrutte på Bemfola, så for meg ga det bedre resultater å bytte. Har du begynt på Elonva og Menopur nå?

Begynte i dag [emoji4]håper det gir gode resultater.[emoji4] hvordan reagerte kroppen din? Regner med du fikk høyere dose en meg da?

Begynte i dag [emoji4]håper det gir gode resultater.[emoji4] hvordan reagerte kroppen din? Regner med du fikk høyere dose en meg da?

Så spennende! Jeg husker ikke mengden på Elonva, er det kanskje likt for alle? Så gikk jeg på 300 menopur i fem dager.

Første gang kjente jeg ikke så mye av Elonva, men ble ganske stinn etter menopuren. Andre gang ble jeg kvalm og hadde litt sykdomsfølelse noen dager etter Elonva ble satt. Da ble jeg ikke stinn, men da var det bare den ene eggstokken som responderte på stimuleringen.

Elonva er 150 på sprøyta så den er det samme for alle ja [emoji4] oj 300 var mye kontra mine 75.. håper det holder for meg og at jeg slipper så mye magetrøbbel.. har som mål å greie meg gjennom 13 timer på jobb.. uten å må forklare meg [emoji85] gruver meg til å reise alene på kontroll.. i tilfelle det blir dårlige nyheter.. men satser på at alt er vellstand og at vi får teste ut neste trinn denne gangen [emoji16]

Så spennende! Jeg har troa på at du får et annet resultat med annen type stimulering. Du må oppdatere! Hvilken klinikk er du på?

Elonva er 150 på sprøyta så den er det samme for alle ja [emoji4] oj 300 var mye kontra mine 75.. håper det holder for meg og at jeg slipper så mye magetrøbbel.. har som mål å greie meg gjennom 13 timer på jobb.. uten å må forklare meg [emoji85] gruver meg til å reise alene på kontroll.. i tilfelle det blir dårlige nyheter.. men satser på at alt er vellstand og at vi får teste ut neste trinn denne gangen [emoji16]

Så spennende! Jeg har troa på at du får et annet resultat med annen type stimulering. Du må oppdatere! Hvilken klinikk er du på?

Ja håper virkelig det [emoji4] ja kommer nok en oppdatering etter hvert. [emoji6] er på St. Olavs i Trondheim.
Når skal du teste?

Wiiiii så gøy gratulera så masse :) kva dag var det du såg strek for første gong? Nyt gravid tida :)

Jeg fikk svaaaaaaaak positiv på 9 dpo. Men den var nesten usynlig. Så den kun i en bestemt vinkel i dagslys, og det var bare så vidt. Så ble den litt og litt sterkere og sterkere for hver dag.

Gratulerer med flott resultat! Hos meg har det vært litt forskjellig fra gang til gang, men har stort sett hatt ubehag i 2-3 dager. Tror det er veldig individuelt.

Vi har to barn fra før og med begge klaffet det på første forsøk. Ett ferskt egg, og ett fryst egg. Nå er jeg 4+5 på vei med tredjemann som også klaffet på første forsøk (fersk) I tillegg fikk vi to på frys. Så vi føler oss VELDIG heldige! Det er mannens sædceller som er problemet vårt, så det kan jo være derfor vi har vært heldige og at eggene har festet seg hver gang hos meg.

Korleis står d til med dåka vakre damer i dag, rugere og ventere?! :happy:
Gjer de noko spesielt for å få tida til å gå? Slapper de ekstra av de som er rugere?
Det er sÅ spennende tid:smiley-bounce012
Eg for min del var sammen med kollegaer på middag i går. Hyggelig å vera sosial samtidig som ein tar d rolig. Kjenner meir innsetter denne gongen enn tidligare fryseforsøk, men har ikkje kjent noko murring ol enda. E nok litt tidlig. 8 daga igjen til blodprøve:happy090 greit at d skjer litt mens ein venta. De så har sett ovitrelle i fryseforsøk feks, er d slik at den kan slå ut på graviditetstest? Og Evt kor mange dagar henger den i?
Ha ein nydelig søndag :)

Gjer de noko spesielt for å få tida til å gå? Slapper de ekstra av de som er rugere?
Eg for min del var sammen med kollegaer på middag i går. Hyggelig å vera sosial samtidig som ein tar d rolig. Kjenner meir innsetter denne gongen enn tidligare fryseforsøk, men har ikkje kjent noko murring ol enda. E nok litt tidlig. 8 daga igjen til blodprøve:happy090 greit at d skjer litt mens ein venta. De så har sett ovitrelle i fryseforsøk feks, er d slik at den kan slå ut på graviditetstest? Og Evt kor mange dagar henger den i?
Jeg endevendte huset og vasket.
Ovitrelle slår ut på test ja, det er individuelt hvor lenge.

Å prøve å ikke å tenke på innsett imorgen er ikke lett!!! Igår gikk jeg en lang tur med hundene, det var ganske herlig, tenkte det skal jeg gjøre idag og :) Ellers er jeg hekta på masterchef Australia. Så nå er hode full av ting jeg vil lære meg, blant annet kjøpe pastamaskin og lage fersk pasta, lage gnochi,...osv....Så med andre få tiden til å gå hver dag med å teste ut nye ting jeg ikke har lagt før.

Last edited:
Å prøve å ikke å tenke på innsett imorgen er ikke lett!!! Igår gikk jeg en lang tur med hundene, det var ganske herlig, tenkte det skal jeg gjøre idag og :) Ellers er jeg hekta på masterchef Australia. Så nå er hode full av ting jeg vil lære meg, blant annet kjøpe pastamaskin og lage fersk pasta, lage gnochi,...osv....

Sniker her!! Det er jeg hekta på også!! Ser på Dplay, for å få tiden til å gå[emoji23][emoji23] de lager jo så mye syykt!! Pastamaskin fikk jeg til bryllupet når vi giftet oss, og det er såå gøy å lage! Anbefales[emoji5] lykke til med innsett imorra[emoji8][emoji8]

Sniker her!! Det er jeg hekta på også!! Ser på Dplay, for å få tiden til å gå[emoji23][emoji23] de lager jo så mye syykt!! Pastamaskin fikk jeg til bryllupet når vi giftet oss, og det er såå gøy å lage! Anbefales[emoji5] lykke til med innsett imorra[emoji8][emoji8]
Ja jeg er på sesong 10 nå. Australia versjonen er så mye bedre enn de andre. De er flinkere å lage mat og alle er så støttende og greie med hverandre. Amerikanske versjonen er det jo full krig.

Ja må kjøpe pastamaskin neste uke :) veldig klar for det istedenfor tørr pasta :)

Tusen takk :) venter på dagens oppdatering av eggene mine nå kl 11. Nervepirrende morgninger, våkner alltid tidlig klistret til telefonen :)

Ja jeg er på sesong 10 nå. Australia versjonen er så mye bedre enn alle. De er flinkere å lage mat og alle er så støttende og greie med hverandre. Amerikanske versjonen er det jo full krig.

Ja må kjøpe pastamaskin neste uke :) veldig klar for det istedenfor tørr pasta :)

Tusen takk :) venter på dagens oppdatering av eggene mine nå kl 11. Nervepirrende morgninger, våkner alltid tidlig klistret til telefonen :)

Helt enig!! De er helt rå!![emoji5][emoji5]

Spennende altså!! Men så bra du får oppdateringer! Det fikk ikke jeg på St.Olavs! Ingen telefoner = positivt! Så måtte gi beskjed til folk at de ikke fikk ringe meg dagene mellom uttak og innsett, og på innsettdagen[emoji23][emoji23] hoppa jo i taket hver gang telefonen ringte[emoji85][emoji85][emoji85][emoji85]

Helt enig!! De er helt rå!![emoji5][emoji5]

Spennende altså!! Men så bra du får oppdateringer! Det fikk ikke jeg på St.Olavs! Ingen telefoner = positivt! Så måtte gi beskjed til folk at de ikke fikk ringe meg dagene mellom uttak og innsett, og på innsettdagen[emoji23][emoji23] hoppa jo i taket hver gang telefonen ringte[emoji85][emoji85][emoji85][emoji85]
Hehe nå gå jeg privat så er nok derfor, her jobber de i helgene og. Men det er ikke bare bare...er jo helt Koko fram til kl 11. Så klar for å skru fram klokken til kl 13 imorgen så jeg endelig kan ruge!!!

Back
Topp