Oktober 2018

Jeg fikk ut 24 egg første uke i sept. Ble totalfrys. Var dårlig lenge..inne til kontroll x 2. Nå er jeg bedre.

Off! Så kan risikere dette en stund![emoji29] skal i bryllup på lørdag, så håpte liksom at det skulle gå fort over når egga va ute..
Hadde du mye vann i buken? Det kunne dem se på uttaket at jeg hadde..
er det noe smertestillende eller noe i det hele tatt som hjelper? [emoji848]

Sykt vondt i hode...noen som har det som bivirkning av Bemola? Eller begynner jeg å bli små syk?

Last edited:
Får håpe det er rett det du har lest

Fant dette på Lommelegen om hcg verdier

Normale enbarnssvangerskap
Dag Snitt Høy Lav Antall
14 48 119 17 12
15 59 147 17 18
16 95 223 33 23
17 132 429 17 21
18 292 758 70 19
19 303 514 111 23
20 522 1690 135 13
21 1061 4130 324 12
22 1287 3279 185 22
23 2034 4660 506 13
24 2637 10000 540 16

"Høy" viser den høyeste verdien som er funnet hos gruppen med gravide.
"Lav" viser den laveste verdien som er funnet hos gruppen med gravide.
"Antall" er antallet tester som er tatt den dagen hos gruppen med gravide.
Tallene er basert på en gruppe med 53 gravide enbarnssvangerskap. Resultatene er ikke 100% pålitelige siden det er variasjoner fra svangerskap til svangerskap og person til person. I tillegg kan de ulike laboratoriene komme frem til ulike resultater.

Det som er sikkert er at hCG nivået skal ha en jevn stigning i svangerskapet frem til 8-10 uker - på et maksimum: 50.000-100.000 - for deretter å synke til ca. 20.000 for resten av svangerskapet.

Last edited:
Skjønner den følelsen

skjønner veldig godt den følelsen! Har selv mistet 5 ganger. Men har klart å få til ei datter etter de 3 første jeg mista. Så det er ikke umulig :) her skal viteste på dag14 etter innsett. Så det er vel forskjell mellom klinikkene. Masse lykke til:Heartbigred du får be om ny blodprøve om et par dager så du går se at det øker viss du er urolig:Heartred[/QUOTE
Skjønner den følelsen

skjønner veldig godt den følelsen! Har selv mistet 5 ganger. Men har klart å få til ei datter etter de 3 første jeg mista. Så det er ikke umulig :) her skal viteste på dag14 etter innsett. Så det er vel forskjell mellom klinikkene. Masse lykke til:Heartbigred du får be om ny blodprøve om et par dager så du går se at det øker viss du er urolig:Heartred

Takk for gode ord på veien...
Ja må ikke miste trua, men er vanskelig å holde motet oppe...
Ja, om ikke TR kommer innen et par dager så blir det en ny blodprøve.
Ja virker som det er forskjellig fra klinikk til klinikk.

Har du hatt noen innsett nå?

Fant dette på Lommelegen om hcg verdier

Normale enbarnssvangerskap
Dag Snitt Høy Lav Antall
14 48 119 17 12
15 59 147 17 18
16 95 223 33 23
17 132 429 17 21
18 292 758 70 19
19 303 514 111 23
20 522 1690 135 13
21 1061 4130 324 12
22 1287 3279 185 22
23 2034 4660 506 13
24 2637 10000 540 16

"Høy" viser den høyeste verdien som er funnet hos gruppen med gravide.
"Lav" viser den laveste verdien som er funnet hos gruppen med gravide.
"Antall" er antallet tester som er tatt den dagen hos gruppen med gravide.
Tallene er basert på en gruppe med 53 gravide enbarnssvangerskap. Resultatene er ikke 100% pålitelige siden det er variasjoner fra svangerskap til svangerskap og person til person. I tillegg kan de ulike laboratoriene komme frem til ulike resultater.

Det som er sikkert er at hCG nivået skal ha en jevn stigning i svangerskapet frem til 8-10 uker - på et maksimum: 50.000-100.000 - for deretter å synke til ca. 20.000 for resten av svangerskapet.
Kilde:

Takk:)

Er dagene telt fra innsettdato eller med innsettdato?

Takk:)

Er dagene telt fra innsettdato eller med innsettdato?

Ja tenk fra uttakdato .men ja er for "vanlig graviditet. Men her ser du at mange kan ha lav hcg...men som noen nevnte det viktigste er doblingen av hcg annen hver dag

Last edited:
Jeg var plaget med kvalmen å hodepine når jeg tok Bemfola [emoji6] så er vell vanlig, stod vell noe om det i pakkningsvedlegget og[emoji6]
Vil ikke lese på bivirkninger....er håpløs for da finner jeg alle. Hvor høy dose da du fikk vondt i hode?

Takk for gode ord på veien...
Ja må ikke miste trua, men er vanskelig å holde motet oppe...
Ja, om ikke TR kommer innen et par dager så blir det en ny blodprøve.
Ja virker som det er forskjellig fra klinikk til klinikk.

Har du hatt noen innsett nå?
Gjør det:) Ja, hadde innsett forrige torsdag. Det er mitt første forsøk med ivf. Så det blir spennende å se!

Hva er høyeste menopurdose dere her inne har gått på? Jeg er kjenpebekymret fordi jeg tror dosen min er veldig høy! Er så redd for at den er altfor høy og at jeg har mistolket informasjonen eller de har glemt noe. Det var ikke ordentlig info om dose og jeg får ikke tak i Porsgrunn[emoji27] Telefonen dems sier bare at jeg skal sende melding på Crypho. Men de svarer ikke[emoji27]

Tror høyeste dose jeg har stått på er 450ie. Ordentlig hestedose grunnet lav AMH

Off! Så kan risikere dette en stund![emoji29] skal i bryllup på lørdag, så håpte liksom at det skulle gå fort over når egga va ute..
Hadde du mye vann i buken? Det kunne dem se på uttaket at jeg hadde..
er det noe smertestillende eller noe i det hele tatt som hjelper? [emoji848]
Jeg tok kun paracet, turte ikke annet siden jeg tok blodfortynnende sprøyter. Ja de så en del vann på ultralyd allerede under uttak. Det var der fortsatt 3 dager senere når jeg egentlig skulle ha innsett. Ved neste sjekk noen dager senere var det mindre vann og jeg følte meg ikke så stinn lenger. Jeg drakk maaaaaasse vann!!! Så viktig! Men hadde fortsatt vondt og eggstokkene var enorme. Hadde ubehag og var stor overbuken i ca 3 uker.
Håper du ikke går like lenge!

Da har jeg tatt ut 20 egg idag! Blir totalfrys som vi fikk vite på kontroll før uttak pga overstimulering.
Meen jeg ligger på hotellet og vet nesten ikke å sette den ene foten forran den andre av smerter i magen.. hadde vont før uttak, men no er magen enda mer oppblåst å vond.. noe flere som hadde det slik? [emoji53][emoji29]

Jeg var også slik ved overstimulering etter uttak, blir nok vondt i noen dager før kroppen begynner å bli seg selv igjen! :) håper det går fort over! Drikk masse vann:)

Jeg har fortsatt ingen bukser som passer, måtte kjøpe gravid bukse, ett par dager etter uttak.
Truser passer ikke heller. Håper at magen snart snur og går litt nedover igjen nå.

Fortsatt noen dager til testdag på fredag, men ble en test i dag tidlig som jeg kan skimte en strek på :)
IMG_0010.JPG

Last edited:
Back
Topp