Oktober 2018

Litt krise i heimen da mannen har blitt forkjølet! [emoji33] håper virkelig ikke det har noe å si?? Han har ikke feber enda verfrall! Vi skal ha uttak på mandag mest sannsynlig, får vite det heilt sikkert i morgen.. noen som har noen erfaringer? Kan vi risikere at alt går i vasken?

Sniker litt her jeg [emoji4] Mannen var ganske forkjøla her også på uttaksdagen, men han fikk beskjed om at prøven hans aldri hadde vært så fin før som da. Og nå er vi gravid [emoji173]️ Så det trenger ikke å ha så mye og si, men greit å gi beskjed om [emoji4]

11dpo i dag og hodet bare spinner rundt. Gruer meg så innmari til å teste denne gangen, nesten så jeg har lyst til å bare droppe testinga og stå på hormonene i seks-sju uker til og så se om det blir noen baby etterhvert. Foreslo det for mannen i går, men han hadde visst ikke lyst til å bo med et hormontroll uten å vite om det blir noe barn av det. Skjønner ikke det.

Har null konsentrasjon og er bare kvalm og nervøs og på gråten, så har dratt fra jobb og sagt til sjefen at jeg trolig blir borte i morgen også. Veldig godt å ha muligheten til å ta det med ro når det trengs!
Skjønner den følelsen veldig godt! Men det er nesten bedre å gjøre slutt på pininga enn å bli liggende på pinebenken i uvissheten. Bra du tar vare på deg selv og tar deg en pause når det blir for mye! Sender deg en stor klem:Heartbigred

Vi tok jo ut 13 egg på mandag. 10 ble befruktet. Seks stk utviklet seg videre. Tre av dem igjen ble veldig bra. Ett av dem ble satt inn i går da de alle var firedelte, og de to andre fikk dele seg et døgn til og ble i dag fryst som åttedelte.

Så fra i går er jeg også ruger :) Ekstremt spennende tid! Jeg kjenner at det er godt å ha et par stk på frys. Da er det ikke HELT krise om dette ikke skulle gå riktig vei, selv om jeg selvfølgelig blir kjempelei meg!

Jeg har faktisk tatt en egenmeldingsdag i dag. Jeg orket ikke å gå på jobb og forholde meg til en stor gjeng med 6. klassinger og kollegaer, når det eneste jeg tenker på er dette forsøket. Mulig jeg gjør det samme i morgen, og så er det høstferie her fra i morgen av. Jeg er så redd for at stress og styr skal ha negativ innvirkning på forsøket, men det har kanskje ikke det? Noen som har hørt noe om det?

Hei alle sammen! Jeg er ny ivf prøver og holder på med første forsøk. Var inne til egguttak etter å ha gått på menopur 150 og orgalutran. Fikk ut 10 egg. Og viss alt går etter planen setter de inn nå på torsdag 4/10. Utrolig lettet over hvor lite smertefullt uttaket var. Gleder meg til å lese om deres erfaringer.

Barn nr. 2 (første (3 år) ble til på naturlig vis. Ivf grunnet tilsammen 5 spontanaborter- St Olavs - Menopur og Orgalutran. Uttak mandag 01.10.18 gav 10 egg ut. - Innsett torsdag 04.10.18

Så forferdelig det må ha vært å miste så mange ganger! Det ser ut som vi ligger ganske likt. Jeg hadde også uttak på mandag, men vi satt inn i går og ikke i dag slik som deg. Jeg skal følge spent med videre :)

Jeg er cystefri og alt så friskt ut nå, så kan være derfor. Vet ikke helt hvorfor jeg fikk lang jeg. Har stussa noen ganger :)
Men Riksen kjører ofte lang på de fleste.

Jeg og var redd for altfor mange egg, men fikk ut 7, så var veldig overraska over antallet :)
Kvaliteten var fin også. Håper du ikke har for mange, kjedelig med totalfrys og måtte vente.

Jeg har ikke PCOS, men PCO, dvs. at jeg har cyster på ovariene, men ikke de andre kjennetegna som overvekt og økt hårvekst. Jeg gikk på lang på Riksen for snart 8 år siden, men nå på Hausken sa de at de brukte ikke lang så mye lengre, og at de alle fleste fikk kort. Jeg spurte ikke hvorfor.

Sniker litt her! Ikke farlig, prøven som tas på mandag er sædceller som ble produsert for 3 mnd siden! Så det hadde vært verre om han hadde vært syk da! Vi hadde samme greia her, og dette var det St.Olavs sa til meg! Vi har i tillegg mannlig faktor som årsak til behandling! Lykke til[emoji5]

Tusen takk! Er st.olavs vi skal til over helgen! Så da satser vi på at alt går bra:)

Jeg har ikke PCOS, men PCO, dvs. at jeg har cyster på ovariene, men ikke de andre kjennetegna som overvekt og økt hårvekst. Jeg gikk på lang på Riksen for snart 8 år siden, men nå på Hausken sa de at de brukte ikke lang så mye lengre, og at de alle fleste fikk kort. Jeg spurte ikke hvorfor.
Jeg har PCOS, men uten cyster :)
De er borte, ikke hatt det på noen år nå. Veldig godt, etter å ha slitt med det i mange, mange år.

Tror Riksen gir de fleste lang, uansett diagnose, for å ha mest mulig kontroll.
Gått veldig fint her med lang.

Vi hadde uttak på mandag som var vi, fikk ut tre egg. Desverre fikk vi akkurat vite at det ikke blir noe innsett på oss, men det har nok med min tydeligvis dårlige eggkvalitet eller noe å gjøre :(Det kan gå veldig bra med få egg så jeg håper for dere :Heartred

Ånei, så dumt at det ikke ble innsett på dere :( Det må jo være såå skuffende og trist! Hva er veien videre nå?

Jeg har PCOS, men uten cyster :)
De er borte, ikke hatt det på noen år nå. Veldig godt, etter å ha slitt med det i mange, mange år.

Tror Riksen gir de fleste lang, uansett diagnose, for å ha mest mulig kontroll.
Gått veldig fint her med lang.

Ok. Hvordan merker du PCOS'en da? Jeg trodde PCOS betydde polycystiske ovariesyndrom, altså "mange cyster på eggstokkenesyndrom". Jeg merket det med veldig uregelmessige og lange sykluser. Men faktisk så fikk jeg helt regelmessige sykluser etter første barnet mitt. Graviditet kan visst nullstille kroppen litt. Nå er det 4,5 år siden jeg fikk barn nr. 2 og det siste halvåret har kroppen begynte å tulle litt igjen, med sykluser på 50-60 dager i stedet for 32 som jeg har hatt de siste 8 årene.

Jeg syns forresten også det var veldig greit med lang.

Ok. Hvordan merker du PCOS'en da? Jeg trodde PCOS betydde polycystiske ovariesyndrom, altså "mange cyster på eggstokkenesyndrom". Jeg merket det med veldig uregelmessige og lange sykluser. Men faktisk så fikk jeg helt regelmessige sykluser etter første barnet mitt. Graviditet kan visst nullstille kroppen litt. Nå er det 4,5 år siden jeg fikk barn nr. 2 og det siste halvåret har kroppen begynte å tulle litt igjen, med sykluser på 50-60 dager i stedet for 32 som jeg har hatt de siste 8 årene.

Jeg syns forresten også det var veldig greit med lang.
Jeg gikk år uten mensen over en periode på 4-5 år. Var jeg heldig hadde jeg den kanskje 3-4 ganger i året. Prøvde å bli gravid med eksen i seks år. Men da jeg flytta fra han, så stabiliserte alt seg. Mensen kom hver måned, og kroppen ble helt annerledes :)
Så etter det, har jeg hatt så og si regelmessig mens, og sett på flere ultralyder at det ikke er cyster eller noe inne der.
Så kroppen er cyste fri. Men har fortsatt hårvekst.

Nå håper jeg bare at dette 11 år lange prøvermarerittet snart er slutt for en stund... Og at ting fungerer.

Viktoria85 - Barn nr. 3 (første (7 år) med icsi, andre (4 år) med frys fra første uttak) - ICSI pga dårlig sædkvalitet - Hausken - Gonal F og Orgalutran. Uttak mandag 01.10.18 gav 13 egg ut.. 10 stk ble befruktet og 6 stk utviklet seg videre. 3 av disse ble gode nok til innsett og frys - Innsett av ett firedelt egg på onsdag 03.10.18. To stk åttedelte ble fryst den 04.10.18.

Jeg gikk år uten mensen over en periode på 4-5 år. Var jeg heldig hadde jeg den kanskje 3-4 ganger i året. Prøvde å bli gravid med eksen i seks år. Men da jeg flytta fra han, så stabiliserte alt seg. Mensen kom hver måned, og kroppen ble helt annerledes :)
Så etter det, har jeg hatt så og si regelmessig mens, og sett på flere ultralyder at det ikke er cyster eller noe inne der.

Nå håper jeg bare at dette 11 år lange prøvermarerittet snart er slutt for en stund... Og at ting fungerer.

Så fantastisk at det ordnet seg for deg med syklusen! Jeg håper også at du er gravid nå og at du slipper mer prøving! Det er jammen ikke mange dager igjen til testing! Masse lykke til!

Så forferdelig det må ha vært å miste så mange ganger! Det ser ut som vi ligger ganske likt. Jeg hadde også uttak på mandag, men vi satt inn i går og ikke i dag slik som deg. Jeg skal følge spent med videre :)
Gratulerer som ruger:D nå begynner den virkelige tålmodighetsprøven:hungover: de to neste ukene kommer til å føles ut som et år. Deilig å ha noen reserve på frys ja. Eller de skulle gi meg beskjed om hvordan det gikk med de 7 andre som ikke ble satt inn, men regner med noen vil holde seg da det vi satt inn i dag var 9 delt. Gleder meg til å bite negler og ruge sammen med deg:p

Etter 11 år som prøver med den lange veien du har gått, håper jeg virkelig det snart er din tur nå:Heartred du fortjener en medalje syns jeg!

Ånei, så dumt at det ikke ble innsett på dere :( Det må jo være såå skuffende og trist! Hva er veien videre nå?

Det er fryktelig leit ja! Planen er å vente på mens så jeg kan få en ny plan.. ;) Vil jo bare kjøre på. Tror kanskje de vil prøve lang protokoll nå så i såfall starter jeg sikkert på spray om en måneds tid. Føles fryktelig lenge til nytt potensielt innsett, men vi får bare krysse fingrene for at man har lært noe av disse to avbrutte og at tredje runde I hvertfall gir oss muligheten :Heartred

Såpass ja!
Her er ikke sædkvaliteten dårlig, så kanskje greit å ha «ferskest» mulig:) Kan jo høre med Porsgrunn og:p
Men alt hva man tenker på [emoji23]

Ja hør med de! Det er mye rart man tenker på ja. Og ikke minst diskuterer i et parforhold. Jeg følte ikke det var mitt finest moment når jeg måtte si dette til mannen.. :hilarious:

Etter 11 år som prøver med den lange veien du har gått, håper jeg virkelig det snart er din tur nå:Heartred du fortjener en medalje syns jeg!
Det har ikke vært noen bra år. Men nå har jeg en kjæreste som kommer til å bli den perfekte pappa :)
Så håper det snart går nå :)
Vi har snart prøvd i tre år alt, så er på tide nå synes vi begge to.

Back
Topp