Oktober 2018

Åh, jeg er også skikkelig kvalm hver eneste dag. Har nesten blitt en vane, men er ikke særlig gøy. Her funker det å spise litt salt chips eller lignende, men kan jo ikke bare stappe innpå hele dagen heller.
Jeg har ikke testa det. Men i dag har det ikke vært så ille. Merka det litt på bussen til Oslo og under kinoen, men så slapp det.

Slitsomt når man er kvalm...

I morgen er det ei uke siden uttak alt. Hvor ble den uka av :wideyed:

Emilie89 - 1.barn - 1.ED/FER - styrt syklus - Danmark - innsett 08.10

Åh, så fælt å miste så mange ganger :( Håper virkelig IVF kan være løsningen for deg! Og at kanskje noen blir til blastocyster på frys også, som har fått utvikle seg normalt enda litt lenger. Blir veldig spennende å høre hvordan det går!

Jeg har vært livredd for å få telefon i hele dag, men nå er klokka plutselig seks og ingen har ringt! Så da må hvertfall minst ett være befruktet:Heartred Håper virkelig ikke jeg får en skuffende telefon i morgen tidlig, for nå håper jeg så fryktelig på å bli ruger.. kommer til å slite med troa på graviditet fra to-dagers med min eggkvalitet, men samtidig ingen håp uten innsett så vi må ta et steg i gangen!

Ja, det er det som er håpet! D eneste positive med å ha mistet så mange ganger er at jeg har blitt flink til å ha lave forventninger. Selv ved positive tester tar jeg ingenting forgitt. Går også inn i dette med samme innstilling, selv om jeg kjenner det er litt mer spenning rundt det hele. Så spent på hvordan det vil føles viss det blir til positiv test denne gangen når det er med ivf.

Så spent på deg i morgen altså! Du må inn og oppdatere oss etter du har vært der! Heier på deg! og håper de setter inn et gullegg og putter to fine blasto på frys:D

9dpo i dag og kjenner skikkelig på testeskrekken denne gangen. Får helt vondt i magen bare ved tanken. [emoji15] Hvordan takler dere selve testinga?
Jeg er testetøs:facepalm: var helt håpløs på testingen før jeg startet med ivf også og kommer ikke til å være flinkere denne gangen heller.. selv om det egentlig bare fører med seg mer uro og nervøsitet. Bestilte meg testepakke i går og har ikke satt inn egg enda en gang:facepalm:

Da er jeg ferdig på kontroll!
En haug med egg! Men ingen store nok enda (naturlig nok). Jeg telte vel 12 egg, men som gyn sa var flere veldig små, så kunne hende de ikke ble med.
Så, hun trodde det ble en ny kontroll på fredag. Men vi får se:)
Da er det bare å vente på tlf fra Porsgrunn :)

En haug med egg! Men ingen store nok enda (naturlig nok). Jeg telte vel 12 egg, men som gyn sa var flere veldig små, så kunne hende de ikke ble med.
Så spennende! 12 er et veldig fint tall da:D blir artig å se neste kontroll hvor store de har blitt:)

Så spennende! 12 er et veldig fint tall da:D blir artig å se neste kontroll hvor store de har blitt:)

Ja får jeg så mange blir jeg både overrasket og glad, forrige gang fikk jeg ut 4 egg :p men igjen, da blir jeg mer redd for overstimulering :o

Så spennende med kontroll! Jeg hadde 8 follikler på rundt 12-14mm på mandag, neste UL kontroll blir på fredag kl 09. Innsett mest sannsynlig søn/man.
Kjempespent! Dette er vårt første ivf forsøk, men har 3 AID bak oss, mistet første forsøket i uke 5+2. Håper vi lykkes nå :)

Hvilken klinikk hører du til?
Har du flere forsøk bak deg?

Jeg har vært på ny kontroll i dag. Fortsatt bare 3-4 follikler.. Uttak mandag. Vanskelig å tenke så veldig positivt om dette, men jeg hååper selvfølgelig at vi kan få et gullegg selv om det er få. Men dette er tungt, synes jeg!

Tungt her også. Kort protokoll, er på dag 9 med Puregon. Jeg har alltid hatt mange follikler, men på ul kontroll i dag (dag 9) viste det seg bare 3, de var ca 11-12 mm... må øke dosen Puregon fra 150ie til 300. Uttak blir vel i neste uke da. Synes det var kjipt at det ikke var fler der og er redd for å ikke få ut noen gode egg. Kan det bli flere follikler? Eller eredet sånn at de som er der er de som kan utvikle seg? Er ganske ny på det her, men skjønner jo at dette var ganske lite. Uff, dårlig dag i dag. Hadde håpet på flere follikler. Noen som har noen innspill?

Last edited:
Føler med deg, var på ultralyd kontroll i dag, dag 9 på Puregon sprøyter. Kunne bare se 2-3 follikler. Øker dosen fra 150 til 300 Puregon, men ble bare skikkelig lei meg i dag. Men som mange sier, det er ikke alltid mengden som teller

Åh, skjønner deg veldig godt og føler med deg! Håper dere er heldige likevel :Heartred

Hormonell og sliten idag. Tr har ikke komt men har pms fra helv...på gang....så nå må den komme før jeg blir forbanna....hehe.... har vært på nippet til å snakke med egglederne om å ta seg sammen...heheh

Så spennende med kontroll! Jeg hadde 8 follikler på rundt 12-14mm på mandag, neste UL kontroll blir på fredag kl 09. Innsett mest sannsynlig søn/man.
Kjempespent! Dette er vårt første ivf forsøk, men har 3 AID bak oss, mistet første forsøket i uke 5+2. Håper vi lykkes nå :)

Hvilken klinikk hører du til?
Har du flere forsøk bak deg?

Mine var vel bare alt fra 10-14, så ikke store enda!
Spennende da! :) det er ikke lenge til [emoji173]️

Vi har et forsøk bak oss for tre år siden som gjorde at jeg fikk min datter, så er første søskenforsøk [emoji173]️

Edit: jeg hører til Porsgrunn :)

Last edited:
Tungt her også. Kort protokoll, er på dag 9 med Puregon. Jeg har alltid hatt mange follikler, men på ul kontroll i dag (dag 9) viste det seg bare 3, de var ca 11-12 mm... må øke dosen Puregon fra 150ie til 300. Uttak blir vel i neste uke da. Synes det var kjipt at det ikke var fler der og er redd for å ikke få ut noen gode egg. Kan det bli flere follikler? Eller eredet sånn at de som er der er de som kan utvikle seg? Er ganske ny på det her, men skjønner jo at dette var ganske lite. Uff, dårlig dag i dag. Hadde håpet på flere follikler. Noen som har noen innspill?

Oi, måtte du dobble dosen! shit, det er mye.
Har dessverre ikke peiling på det du spør om, men håper det blir flere [emoji173]️

Hormonell og sliten idag. Tr har ikke komt men har pms fra helv...på gang....så nå må den komme før jeg blir forbanna....hehe.... har vært på nippet til å snakke med egglederne om å ta seg sammen...heheh
Huff, det ekke lett med denne prosessen! Lov å være litt sliten og hormonell! Håper egglederene dine tar til vert og hører etter:p

I lige måte sitrus❤️ Du har uttak på mandag? Jeg tror nok det blir uttak for meg også da. Krysser fingrene for at vi tar igjen mengden på kvalitet!❤️

Vi hadde uttak på mandag som var vi, fikk ut tre egg. Desverre fikk vi akkurat vite at det ikke blir noe innsett på oss, men det har nok med min tydeligvis dårlige eggkvalitet eller noe å gjøre :(Det kan gå veldig bra med få egg så jeg håper for dere :Heartred

I lige måte sitrus❤️ Du har uttak på mandag? Jeg tror nok det blir uttak for meg også da. Krysser fingrene for at vi tar igjen mengden på kvalitet!❤️

Hos meg økte de forresten dosen bare fra 137,5 til 150. Virket ikke som de hadde så tro på flere follikler. Men det er godt mulig at er så stor doseøkning kan gi deg noen fler, og av og til modner også små eggposer raskt av ovitrelle! Noen ganger finner de også noe ekstra underveis i uttaket. Jeg leste flere historier om folk som hadde endt opp med 5-7 egg selv om det var bare 3-4 på kontroll, så hold motet oppe!

Vi hadde uttak på mandag som var vi, fikk ut tre egg. Desverre fikk vi akkurat vite at det ikke blir noe innsett på oss, men det har nok med min tydeligvis dårlige eggkvalitet eller noe å gjøre :(Det kan gå veldig bra med få egg så jeg håper for dere :Heartred

Så kjedelig ååhøre sitrus. Føler med deg Er dette ditt første forsøk? Jeg har ikke store forventninger til min kvalitet heller, og forventningene er lik null denne gangen.

Back
Topp