Oktober 2016

Status
Stengt for ytterligere svar.
Håper jeg kan spørre her. Men dere som har tatt orgalutran, aspirere dere hver gang dere tar sprøyten?? Har aldri tenkt over det.. og tar dere den i magen?

Håper jeg kan spørre her. Men dere som har tatt orgalutran, aspirere dere hver gang dere tar sprøyten?? Har aldri tenkt over det.. og tar dere den i magen?

Hva betyr å aspirere?

Tok den i magen (rundt navel-området).
Fikk beskjed av sykepleier at jeg ikke skulle trykke ut luftboblen som var i sprøyten før stikket, men fikk skikkelig blemmer da jeg også blåste inn luften, så etterhvert trykket jeg ut litt luft før jeg satte sprøyten (det hjalp).

Men altså, sykepleieren sa at lufta ikke skulle ut før jeg satte sprøyten...

Trenger ikke aspirere, den skal kun under huden så da trenger du ikke aspirere :-) kan settes i magen eller låret:-)

Skal ikke aspirere sa sykepleier til meg. Men dumt det står det i pakken!

(Sniker fortsatt litt her av gammel vane) :)

Skal ikke aspirere sa sykepleier til meg. Men dumt det står det i pakken!

(Sniker fortsatt litt her av gammel vane) :)
Okei! Men må man holde45 grade? Eller kan jeg ha den rett inn? Samboeren skal ta sprøyten og gruer meg :p alltid fått en sykepleier til å ta de

Er det vanlig å få rosa / brunlig utflod etter mensen? Siste dagen var torsdag, begynte på elonva den dagen, og fikk det på lørdag og hatt det siden da.. kan det være progynova som gjør det?

Okei! Men må man holde45 grade? Eller kan jeg ha den rett inn? Samboeren skal ta sprøyten og gruer meg :p alltid fått en sykepleier til å ta de

Jeg setter dem bare rett inn i 90graders vinkel mot magen.
Klyper magefettet litt sammen og setter det inn der. Gjør ikke vondt i det hele tatt ;)

Tror jeg gjorde noe feil nå! Samboeren satt sprøyten i sted, men på samme plass som i går. Ikkje akkurat på samme stikke, men rett på siden! Gjør det noe??
Det går nok fint :) Men kan være greit for din egen del å variere litt med plasseringen av stikket. Jeg pleier å ta annenhver side annenhverdag. Blir mindre ømt og ikke så mange blåmerker på samme sted ;)

Det går nok fint :) Men kan være greit for din egen del å variere litt med plasseringen av stikket. Jeg pleier å ta annenhver side annenhverdag. Blir mindre ømt og ikke så mange blåmerker på samme sted ;)
Okei! Men hva er grunnen til at man må variere med plasseringen ? Kun pga blåmerker?

Okei! Men hva er grunnen til at man må variere med plasseringen ? Kun pga blåmerker?
Jeg er ganske sikker på det ja.
Men kanskje det står noe mer i pakningsvedlegget? Du kan jo sjekke :)

Du skal variere innstikksted slik at du ikke får "nåleputehud" det kan man få om man setter medikament på samme sted mange ganger. Men 2 ganger går helt fint så ikke stress:) varier i morgen :)
Hilsen sykepleier:)

Hei. Jeg er 11 DPO / RUGEDAG 7. Hva sier dere til denne testen jeg tok i dag?

ImageUploadedByBV Forum1478074044.541803.jpg

Den ser skikkelig positiv ut! :D
Hvisker ett lite gratulerer ;)

Var blendahvit i går da.. Jeg tipper det bare e forbigående :/ Klarer ikke håpe for mye. Men mannen kan se den - og da er det ikke eg som tuller :p

Var blendahvit i går da.. Jeg tipper det bare e forbigående :/ Klarer ikke håpe for mye. Men mannen kan se den - og da er det ikke eg som tuller :p

Vel, det ER hvertfall en strek der, og så lenge det er over 10 dager siden du tok el-sprøyta (og den var blenda i går, så det er nok ute av kroppen nå), så er det en positiv test :)
Skjønner det er skummelt å tro på eller håpe for mye... men jeg er veldig sikker på at du er gravid og jeg håper den sitter i 8,5 mnd til ;)
Ta en ny test i morgen så blir den nok enda sterkere skal du se :)

Vel, det ER hvertfall en strek der, og så lenge det er over 10 dager siden du tok el-sprøyta (og den var blenda i går, så det er nok ute av kroppen nå), så er det en positiv test :)
Skjønner det er skummelt å tro på eller håpe for mye, og det er kanskje lurt.
Men jeg er veldig sikker på at du er gravid og jeg håper den sitter i 8,5 mnd til ;)

Jeg har naturlig syklus - så ingen EL-sprøyte på meg :) Så kan ikke være det. Spent på å teste i morgen tidlig.

Jeg har faktisk aldri hatt en strek på testene mine - og jeg har tatt mange på 2 år :P Haha!!

Takk for gode ord <3 Jeg får være forsiktig optimist :)

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp