Offentlig helsevesen i Norge

En tråd i 'Helse og velvære' startet av My heart, 25 Jul 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Stolt mamma Gift med forumet Septemberbarna 2019

Kommunene har psykologer som er like kvalifiserte som på dps og kan jobben sin :)

2. AnneS Forumet er livet VIP Desemberlykke2017

Det er tragisk at feil skjer, og jeg skriver jo at det må tas tak i når det skjer:Heartred jeg har da aldri skrevet at feil skal godtas. Men vi er mennesker, feil kan skje og man må lære av dem.
    Men samtidig har vi i mange tilfeller for høye forventninger, er tross alt mennesker som jobber i denne sektoren også.

• Enig Enig x 2
  3. Kengu Forumet er livet VIP

Du sa det
    Man må faktisk si fra for ellers blir det ikke bedre nei.

• Enig Enig x 1
  4. AnneS Forumet er livet VIP Desemberlykke2017

Men hvor skal man si fra? Dele det på fb så alle rundt ser det? Eller på forum der alle andre enn de som faktisk har noe å gjøre med det ser det?

5. Kengu Forumet er livet VIP

Tror du ikke folk vet hvor man skal si fra??
    Man kan si fra og likevel svare i sånne tråder som dette ogsø

• Liker Liker x 1
  6. AnneS Forumet er livet VIP Desemberlykke2017

Jeg tenker ikke på at f.eks du svarte her, men hvis du ser rundt på fb så deler folk statuser i hytt og pine rundt. Det synes jeg blir i mange tilfeller litt dumt. Har man opplevd noe som ikke er greit, så er sjansen større for å oppleve bedring av systemet hvis man går til kilden enn å dele f.eks på fb :)

7. Kengu Forumet er livet VIP

Man kan gjøre begge deler tenker jeg

8. AnneS Forumet er livet VIP Desemberlykke2017

Okey :)

9. My heart Flørter med forumet

Enig! Folk går jo ut i media daglig om dårlig behandling i helsevesenet. Og da får kommunen fart på sakene. Ingen helsesjef vil drite seg ut offentlig. Min gamletante fikk hjelp etter VG og TV2 laget reportasje.. først da ble det fortgang i saken. Det samme med tv2 hjelper deg..

10. AnneS Forumet er livet VIP Desemberlykke2017

Det er bra å få det frem i lyset slik, å gå til media som virkelig kan spre det. Jeg syns bare ikke å dele på fb kanskje gjør samme nytte (ser ofte statuser om slike ting) :)

Og mye av grunnen til at mange har dårlig inntrykk av helsevesenet er nettopp dette, det er selvfølgelig kun de dårlige tingene som blir delt:) hadde man sett det store bildet "fornøyd/ikke fornøyd" så kan det hende at folk hadde fått et annet syn (da tenker jeg ikke på dem som har opplevde dårlig ting, men de som blir påvirket av det dårlige ryktet).

Del denne siden