Offentlig helsevesen i Norge

Har ikke snakket med henne på noen uker nå. Men hun ble henvist på nytt nå til dps. Så håper hun blir tatt inn der. Hvis en sliter og trenger psykolog til å bearbeide traumer hjelper det ikke med en psykiatrisk sykepleier. Da må en ha en kvalifisert psykolog som kan jobben sin.

Kommunene har psykologer som er like kvalifiserte som på dps og kan jobben sin :)
 
Ja å vi bor i Norge , så å sammenligne med andre land blir fot meg helt merkelig. Jeg bor hr og forventer faktisk at ting fungerer.
Det er vanvittig kjipt å miste noen lenge før en må fordi det gjøres feil , men for all del om man vil godta det så værsegod, jeg kommer aldri til å godta det hvertfall.
Det er tragisk at feil skjer, og jeg skriver jo at det må tas tak i når det skjer:Heartred jeg har da aldri skrevet at feil skal godtas. Men vi er mennesker, feil kan skje og man må lære av dem.
Men samtidig har vi i mange tilfeller for høye forventninger, er tross alt mennesker som jobber i denne sektoren også.
 
Berettiget klaging er ikke det samme som sutring. Det er viktig at vi som mennesker i samfunnet sier fra dersom noe er for dårlig eller vi opplever feilbehandlinger.

Norsk helsevesen har veldig mye bra, men det er også mye som bør bli bedre og det er noen ting som er regelrett dårlig. Slik systemet er nå er man ofte avhengig av å ha en flink fastlege for å komme videre i systemet og unngå avslag. Det fører til at noen mennesker ikke får behandlingen de har krav på.

Man har også situasjonen med helseflyktninger, der f.eks gravide kvinner under 38 blir tvunget til å reise ut av landet dersom de ønsker å gjennomføre en NIPT test.
Du sa det
Man må faktisk si fra for ellers blir det ikke bedre nei.
 
Du sa det
Man må faktisk si fra for ellers blir det ikke bedre nei.
Men hvor skal man si fra? Dele det på fb så alle rundt ser det? Eller på forum der alle andre enn de som faktisk har noe å gjøre med det ser det?
 
Men hvor skal man si fra? Dele det på fb så alle rundt ser det? Eller på forum der alle andre enn de som faktisk har noe å gjøre med det ser det?
Tror du ikke folk vet hvor man skal si fra??
Man kan si fra og likevel svare i sånne tråder som dette ogsø
 
Tror du ikke folk vet hvor man skal si fra??
Man kan si fra og likevel svare i sånne tråder som dette ogsø
Jeg tenker ikke på at f.eks du svarte her, men hvis du ser rundt på fb så deler folk statuser i hytt og pine rundt. Det synes jeg blir i mange tilfeller litt dumt. Har man opplevd noe som ikke er greit, så er sjansen større for å oppleve bedring av systemet hvis man går til kilden enn å dele f.eks på fb :)
 
Jeg tenker ikke på at f.eks du svarte her, men hvis du ser rundt på fb så deler folk statuser i hytt og pine rundt. Det synes jeg blir i mange tilfeller litt dumt. Har man opplevd noe som ikke er greit, så er sjansen større for å oppleve bedring av systemet hvis man går til kilden enn å dele f.eks på fb :)
Man kan gjøre begge deler tenker jeg
 
Man kan gjøre begge deler tenker jeg

Enig! Folk går jo ut i media daglig om dårlig behandling i helsevesenet. Og da får kommunen fart på sakene. Ingen helsesjef vil drite seg ut offentlig. Min gamletante fikk hjelp etter VG og TV2 laget reportasje.. først da ble det fortgang i saken. Det samme med tv2 hjelper deg..
 
Enig! Folk går jo ut i media daglig om dårlig behandling i helsevesenet. Og da får kommunen fart på sakene. Ingen helsesjef vil drite seg ut offentlig. Min gamletante fikk hjelp etter VG og TV2 laget reportasje.. først da ble det fortgang i saken. Det samme med tv2 hjelper deg..
Det er bra å få det frem i lyset slik, å gå til media som virkelig kan spre det. Jeg syns bare ikke å dele på fb kanskje gjør samme nytte (ser ofte statuser om slike ting) :)

Og mye av grunnen til at mange har dårlig inntrykk av helsevesenet er nettopp dette, det er selvfølgelig kun de dårlige tingene som blir delt:) hadde man sett det store bildet "fornøyd/ikke fornøyd" så kan det hende at folk hadde fått et annet syn (da tenker jeg ikke på dem som har opplevde dårlig ting, men de som blir påvirket av det dårlige ryktet).
 
Back
Topp