NYTT KAPITTEL

Øynene kan smile, munnen kan le - men sorgen i hjertet kan ingen se!
9 dpo. Still waiting. Kan ikke dagene bare fly unna?
 
10 dpo. Ultrasvak positiv graviditetstest. Men jeg ser en strek som det er litt farge i.. Så jeg tar sjansen å begynner på hormonsprøytene mine i dag, og blodfortynende tabletter. Spent på hvordan dette vil gå. Prøve å ikke ta det alt for nært på meg. Skal ikke si det til noen enda, for jeg ønsker ikke gratulasjoner. De kan gratulere meg når jeg er halvveis og vet at alt er ok.
 
Jeg er med deg på den. Neste gang skal ikke jeg heller si det til noen andre enn sambo! Det virker som om det hviler en forbannelse over ordet "gratulerer". Men jeg vil ønske deg lykke til! Jeg heier på deg og spira :)

Appen <3
 
Jeg er med deg på den. Neste gang skal ikke jeg heller si det til noen andre enn sambo! Det virker som om det hviler en forbannelse over ordet "gratulerer". Men jeg vil ønske deg lykke til! Jeg heier på deg og spira :)

Appen <3


Enig. Lurt å holde det for seg selv til man har kommet seg over 12 uker.
Tusen takk <3 Håper det går denne gangen...
 
Det gikk fint å sette ovitrelle-sprøyta. Den skal settes 2 ganger i uka fremover.
Jeg har fått time hos kvinneklinikken om to uker, 12 september. Og time samme dag hos en gybekologspesialist på graviditet og spontanabort. Jeg gru-gleder meg. Da er jeg ca 6 uker på vei.
 
Det stikker mye på venstre side i magen. Samme sted jeg hadde vondt under eggløsningen. Hadde nesten glemt litt åssen det var..
 
Småkvalm på morgenen og kvelden.
Trøtt store deler av dagen.
Ømme pupper.
Munnsår (fått det hver gang)

Spent på ukene fremover. Ovitrelle sprøytene forsterker nemlig symptomene.
2 uker nå.. Første ultralyd. Er så spent!!
 
Er så glad på dine vegne, og håper så inderlig med deg at medisinene du går på skal bidra til at spiren sitter!!
 
Så vidt en liten antydning til lysebrunt etter toalettbesøk i sta. Faen faen faen.
For meg er ikke det noe uskyldig. Hver gang har det startet slik og vært sånn i 2-3 uker før selve abortene var et faktum . Kjenner at hjertet mitt slår doble slag av tanken. Får svar i neste uke på om det er uskyldig eller hva. Kanskje jeg er så heldig at det er det. Kanskje det ikke kommer mer. Vær så snill.
 
Ultralyd #1
5+4 uker

Tok UL på kvinneklinikken idag. Vi så plommesekken, men ingen hjerteaktivitet. Det var ikke forventet heller sa legen. Jeg skal tilbake torsdag i neste uke for ny UL. Da måå vi se hjerteaktivitet. Håper og krysser alt jeg har på at alt er ok. Kjenner jeg er nervøs, og dagene går så innmari sent. Foreløbig er alt ok hvertfall..
 
Litt symptomer:

Har en del "menssmerter" om dagen. Litt trykk nederst i magen og korsryggen.
De siste dagene har jeg fått en svak, svak kvalme. Litt sånn at jeg føler meg ikke helt fresh, men ikke så ille at jeg får lyst til å spy. Det er nesten så jeg håper at kvalmen kommer ordentlig, det er jo tross alt et ganske "sikkert tegn" - (tipper jeg skifter mening ganske fort om det skulle skje ;)
Veldig trøtt store deler av dagen. Zzzz.
Konstant tett nese, hatt det i flere uker. Hører rykter om at det kan være pga graviditet.
Uren hud. Merker forskjell fra ellers.
VANVITTIG ømme og "tunge" bryster. De er konstant ømme.
 
Ultralyd #2
6+4 uker (menstermin)

I dag så vi hjerte slå♥ herregud jeg er så glad.
"Dette øker sjansene betraktelig" sa legen.
I følge måla så er jeg 6+2 uker, tror det stemmer fordi jeg har eggløsning noen dager seinere enn det menstermimen regner ut.
Vi fikk med bilde, det er stas. Ser ikke så mye foreløbig, ser ut som en reke. Med hjerteslag :) det er viktig.
Hurra hurra jeg er så glad.
Kvalmen har kommet for fult. Blir mange intime øyeblikk med doskåla, men det kan jeg leve med.
 
I følge menstermin er jeg 10+2 i dag :) I morgen er det ny ultralyd. Føler den uka her har vært laaang.. Håper alt er ok på ultralyden i morgen <3
 
2014, og jeg er gravid. Hele 22 uker på vei. Fått tett oppfølging (10 ultralyder, hormonsprøyter og blodfortynnende) og det har vært så betryggende.
Jeg har kjent baby sparke i magen daglig siden uke 15, samboer kjente det i uke 16, og siden uke 17 har vi sett det på utsiden. Følelsen av å kjenne henne sparke er så god. Det kan ikke beskrives.
Ordinær ultralyd viste at det var ei jente i magen. Jeg er spent på om det stemmer :)
Jeg har hatt hyperemesis så har vært i ekstremt dårlig form. Å spy 10-20 ganger om dagen hver eneste dag i flere måneder anbefales ikke ;) Men det har nå vært verdt det :) Formen min er endelig god, og de siste ukene har jeg kunnet nyte svangerskapet. Jeg har fått bekkenløsning og det er jævlig vondt, men jeg overlever. Akuratt nå føler jeg at mai kunne ikke kommet fortere. Jeg gleder meg så.
 
Hvordan går det ?:)
 
Ca uke 27. Baby sparker og beveger seg MASSE. Det ser helt vilt ut noen ganger :) Det er tydelig at hun begynner å bli større, sterkere og har mindre plass. 5 uker til neste UL, som er rutine-ul for å sjekke at alt er ok, at morkake osv ligger der den skal og sikkert kontrollere vekst o.l. Da er jeg 32 uker på vei, HÅPER ikke hun er blitt for stor til at vi kan se henne på 3D. Der jeg drar på kontroll har jeg mulighet for dette, så håper vi får noen fine bilder. Hadde vært gøy å sett ansiktstrekk <3

Innkjøpslisten kommer seg mer og mer, er i god gang med den. Ellers er bekkenløsningen forjævlig om dagen, og jeg går til behandling hos fysioterapeut. Er mye sliten, så dagene går stort sett til sofa-kos og hekling/strikking.
Vektøkningen min er på ca 4-5 kilo. Kjenner jeg begynner å få vann i kroppen nå..
 
For en sterk lesning men så fantastisk bra at det gikk godt til slutt! Og veldig godt at du faktisk ble så fort gravid! At du ikke måtte streve mange måneder mellom hver graviditet!
Kos deg med graviditeten!
 
For en sterk lesning men så fantastisk bra at det gikk godt til slutt! Og veldig godt at du faktisk ble så fort gravid! At du ikke måtte streve mange måneder mellom hver graviditet!
Kos deg med graviditeten!

Takk for det :) Det gikk til slutt <3
 
Back
Topp