NYTT KAPITTEL

Min 3.spontanabort.
Jeg har hele tiden tenkt at alle gode ting er tre.
Men det viser seg at i mitt tilfelle er alle vonde ting tre.

Jeg har time hos gynekolog på kvinneklinikken om halvannen uke. Skal utredes for habituell abort.
Lykke til:*

Neste gang sitter den. De sier så ved habituell abort at man mister 3 ganger og at det som regel da sitter på 4 forsøk.

Skal igjennom samme utredning selv:)


Jente født 04.08.10 <3
Håper på en 2014 baby <3
Tilhører Før Svangerskapet <3
 
Jeg tror vi trenger et lite avbrekk, og kroppen min trenger å ha en liten pause. Akkurat nå frister sommer, ferie og avslappende dager. Samtidig har jeg så vanskelig for å la være å tenke på det :(

Tirsdag er timen på kvinneklinikken, det blir spennende å se hvordan det går :)
 
Lykke til:*

Neste gang sitter den. De sier så ved habituell abort at man mister 3 ganger og at det som regel da sitter på 4 forsøk.

Skal igjennom samme utredning selv:)


Takk det samme <3
Håper virkelig det..
Spent på hva utredningen hjelper oss med:) når har du time?
 
Takk det samme <3
Håper virkelig det..
Spent på hva utredningen hjelper oss med:) når har du time?
Jeg har time kommende onsdag :) gleder
Meg igrunn blir en lettelse å høre hva de kommer frem til :)


Jente født 04.08.10 <3
Håper på en 2014 baby <3
Tilhører Før Svangerskapet <3
 
I dag var jeg på kvinneklinikken. Følte jeg ble litt skuffet, fordi jeg hadde forventet litt mer. Han tok ultralyd og sjekket kjapt hvordan det så ut. Livmoren/slimhinnene var litt skjøre/tynne, antakeligvis etter spontanabortene. Jeg og partneren min måtte ta blodprøve (kromosomanalyse) og deretter fikk jeg beskjed om at neste time ikke blir før i september!! Det fordi de som skal ta avansert ultralyd for å sjekke at det ikke er noe galt, tar sommerferie. MEN, han sa at det var bare å fortsette prøvingen, og dersom jeg ble gravid skulle jeg ta albyl-e som jeg nå har fått resept på. Albyl-e er vel blodfortynnende. Det var det..! Jeg har time hos en privat gynekolog/kvinnespesialist i neste uke, jeg vurderer å dra dit for å sjekke om oppfølging kan gjøres kjappere der.

Dersom jeg ble gravid i løpet av sommeren, så skulle jeg ta kontakt med engang, og jeg skal få ultralyd fra uke 6 sa han. Så får se hvordan det går. Eggløsning om ca 1 uke - jeg tror vi kommer til å stå over denne syklusen her. Både så kroppen får hvilt seg litt, og fordi jeg tror vi trenger å kunne slappe litt av og tenke på andre ting.
 
jeg sender deg en stor klem!
Har lest dagboken din fra start til slutt og kjenner jeg sitter med tårer i øynene for hva du må gjennom!

I det offentlige er det desverre mye ventetid... det er stortsett det "siste" man trenger når man står i denne situasjonen...
Ttror det er en god ide av deg og fortsette utredningen i det private, eller allefallgå privat nå og se om dere kan få fortgang i sakene.

Dette er en av flere grunner til av vi også velger å gjøre alt privat.

Krysser fingrene og sender enda en klem!
 
jeg sender deg en stor klem!
Har lest dagboken din fra start til slutt og kjenner jeg sitter med tårer i øynene for hva du må gjennom!

I det offentlige er det desverre mye ventetid... det er stortsett det "siste" man trenger når man står i denne situasjonen...
Ttror det er en god ide av deg og fortsette utredningen i det private, eller allefallgå privat nå og se om dere kan få fortgang i sakene.

Dette er en av flere grunner til av vi også velger å gjøre alt privat.

Krysser fingrene og sender enda en klem!


Tusen takk for gode ord ♥ Klem tilbake!

Det er sant, det er alt for mye unødig ventetid.
Jeg kommer til å ta timen jeg har i neste uke hos han private gynekologen. Han er vist en kjent kvinnespesialist, så kanskje han kan hjelpe meg.. evt få ballen til å rulle litt fortere..
 
.
 
I dag har jeg hatt helt ville eggløsningssmerter. Tror selve eggløsningen skjer imorgen.
Føles rart ut å ignorere eggløsningen, men sånn er det. Vi har jo bestemt oss for minst 1 mnd pause, kanskje 2 mnd. Forventet menstruasjon er ca 6.juli.

Jeg har forresten vært hos en annen gynekolog. Var ikke så mye han kunne gjøre men han hae gitt meg noen hormonsprøyter jeg skal ta fra positiv graviditetstest. Ovitrelle heter de og er i utgangspunktet en eggløsningssprøyte. De skal taes to ganger i uka fra pos test. Tror de skal stimulere hcg-en.
 
Jeg føler at livet mitt er som en berg og dalbane. Humøret vekslende og kroppen er i ulage. Jeg føler at fremtiden er så nær, men allilevel fjern. Noen ganger tenker jeg ikke på det i det hele tatt. Noen ganger streifer det hjertet mitt - gir meg et støkk, og noen ganger er det det eneste jeg klarer å tenke på. Tenk at denne reisen skulle bli så tung. Jeg tror litt av grunnen til at vi utsetter det nå er fordi psyken min trenger en pause. Jeg trenger å koble av. Vi lurer på åom august er vår måned. Allikevel veksler jeg med å tenke at jeg vil prøve eggløsningen i juli, for å så tenke at jeg ikke vil. Det kan switche bare med noen timers mellomrom.
 
NY PRØVEPERIODE!

I'm back. Nå har vi hatt 2 mnd med "pause", og det har gjort så godt. Jeg følte meg fanget i et svart hull, så den pausen vi tok hjalp veldig. Jeg trengte å få det på avstand, slippe å fokusere på det dag ut og dag inn. Den siste måneden har jeg nesten gruet meg til vi skulle starte opp, fordi frykten for å måtte gå gjennom det flere ganger er en tung last å ta med seg. Men nå er vi her, og jeg er klar til å dra den lasten..

Syklusdag 1
Forventet eggløsning: 19 aug
Plan: albyl-e (blodfortynnende tabletter) og ovitrelle sprøyter fra positiv test.

Wish me luck!
 
Velkommen tilbake og lykke til!

Apper <3
 
Mensen var ferdig torsdag i forrige uke. Kort blødning (4-5 dager) har vanligvis 7-8 dagers mensen.
I dag hadde jeg plutselig en mellomblødning. Merkelig! Det skjer så og si aldri. Spent på om eggløsningen kommer som normalt..
 
Positiv eggløsningstest :) just on time. Syklusen min er som en klokke.
 
Tror jeg er 5 dpo. Har litt stikking i magen på venstre side. "Good" old mushroom er tilbake også. Antakeligvis på grunn av all humpinga før eggløsning. Huff! Skikkelig plagsomt dette.. svir og klør.
Kjenner det rister i pms-nerva også. Grrr all the way.
 
I dag ble jeg tante til en liten gutt. Glede på deres vegne. For min egen del kjenner jeg et savn dypt innerst inne.
Tok en test i dag morges, syns jeg kunne skimte en nesten-usynlig strek. kun 8 dpo, så får fortsette med en ny test hver dag fremover. Jeg trenger en positiv graviditetstest. Som bare varer og varer.
 
Back
Topp