Nummer to - lenge før planlagt

Håper alt har gått bra på kontrollen. :)
 
Håper alt har gått bra på kontrollen. :)

Ja alt gikk bra. Selve kontrollen gikk ut på å ta en titt på arret, som var helt fint. Så prata vi litt om alt som har skjedd. Fikk sykemelding 100% i to uker til før jeg skal trappe gradvis opp. Kjenner at jeg begynner og glede meg litt til å starte på jobb igjen nå, og det tar jeg som et positivt tegn.
 
Har roa ned utålmodigheten min en del hakk de siste ukene, men noen dager(som feks i dag) så blir jeg helt desperat etter å starte prøvinga... Har heldigvis noen ting å glede meg til frem til vi starter prøvinga, så forhåpentligvis vår tiden fort. Skal ut å spise på bursdagen min, skal på show på Latter og en uke til syden. Ut i fra kalenderen så ser det ut som mensen kommer akkurat den uka vi skal til syden, så det passer jo utrolig bra :hungover: Men da starter hvertfall prøvinga når vi kommer hjem igjen :)

Jeg både gleder meg og gruer meg veldig mye til å være gravid igjen. Gleder meg til å ha magen og kjenne spark og selvfølgelig det som(forhåpentligvis...) blir premien etter 9 mnd. Gruer meg til alt fra kvalmen og bekkenløsning og til ansvaret, som kun ligger på mine skuldre, i forhold til å kjenne liv. Det kommer til å bli noen av de tyngste månedene i hele mitt liv(hvis vi ser bort i fra det vi nettopp har gått igjennom).

Jeg har mest av alt lyst til at noen legger meg i kunstig koma i det sekundet testen blir positiv og vekker meg igjen når ungen er ute... Tror jeg skal spørre sykehuset om det er mulig :p
 
Noe så forferdelig! Var rett og slett vondt å lese [emoji17][emoji173]️ Masse klemmer til deg.

Jeg forstår godt at du har de tankene rundt prøvingen og det å bli gravid igjen, men det kommer til å gå så bra neste gang[emoji2] Uansett så blir det spennende med prøving, når du kommer hjem igjen. Vil gjerne følge dagboken din[emoji1360]
 
Noe så forferdelig! Var rett og slett vondt å lese [emoji17][emoji173]️ Masse klemmer til deg.

Jeg forstår godt at du har de tankene rundt prøvingen og det å bli gravid igjen, men det kommer til å gå så bra neste gang[emoji2] Uansett så blir det spennende med prøving, når du kommer hjem igjen. Vil gjerne følge dagboken din[emoji1360]

Tusen takk for koselig melding og velkommen skal du være :)
 
  • Liker
Reactions: Sia
Åååh hva skjer egentlig her nå... Mensen igjen ser det ut som? :hungover: Egentlig så burde EL vært rett rundt hjørnet. Skjønner jo at det kan være litt ustabilt men det var da måte på.....:meh:
 
Er det skikkelig mensen da? Jeg har opplevd en liten blødning i forbindelse med EL før, og da var det kun snakk om litt blod i do også var det over.
 
Er det skikkelig mensen da? Jeg har opplevd en liten blødning i forbindelse med EL før, og da var det kun snakk om litt blod i do også var det over.

Den oppfører seg ikke helt som vanlig, men blør fortsatt, mer enn bare litt på papiret. 3 dagen i dag. Kan jo ikke regne med at kroppen går rett i syklus, men skulle helle trodd at det tok for lang tid til den kom igjen enn at det skulle gå under to uker :dead:
 
Den oppfører seg ikke helt som vanlig, men blør fortsatt, mer enn bare litt på papiret. 3 dagen i dag. Kan jo ikke regne med at kroppen går rett i syklus, men skulle helle trodd at det tok for lang tid til den kom igjen enn at det skulle gå under to uker :dead:

Veldig vanlig med mindre mellomblødninger når hormonene ikke er helt stabilisert, så det kan være noe sånt. Jeg hadde mye rare blødninger av og på i første syklus etter første menstrasjon etter fødsel. Ordnet seg til neste syklus igjen :)
Håper det ordner seg snart for deg <3
 
Veldig vanlig med mindre mellomblødninger når hormonene ikke er helt stabilisert, så det kan være noe sånt. Jeg hadde mye rare blødninger av og på i første syklus etter første menstrasjon etter fødsel. Ordnet seg til neste syklus igjen :)
Håper det ordner seg snart for deg <3

Ja håper det stabiliserer seg kjapt her også! Men ville du ha regnet det som en ny syklus nå eller ville du ha gått ut i fra den første blødningen?

Jeg tracker i to apper. Ovia regnet det som en ny syklus og flyttet eggløsningen mens Clue mener at jeg har mensen og eggløsning samtidig nå :p
 
Ja håper det stabiliserer seg kjapt her også! Men ville du ha regnet det som en ny syklus nå eller ville du ha gått ut i fra den første blødningen?

Jeg tracker i to apper. Ovia regnet det som en ny syklus og flyttet eggløsningen mens Clue mener at jeg har mensen og eggløsning samtidig nå :p

Hmm, det kommer litt an på mengden blødning, men sikkert lurt å tracke i to apper. :) Jeg hadde EL samtidig som blødning, men det var ikke mer enn litt på papiret sånn av og på i et par uker.
Håper det blir klart hva kroppen holder på med snart, det er så kjedelig ikke å ha oversikt.
 
Hmm, det kommer litt an på mengden blødning, men sikkert lurt å tracke i to apper. :) Jeg hadde EL samtidig som blødning, men det var ikke mer enn litt på papiret sånn av og på i et par uker.
Håper det blir klart hva kroppen holder på med snart, det er så kjedelig ikke å ha oversikt.

Det varte i 4 dager, var ikke sånn kjempemasse men nok til at jeg ville tolka det som en vanlig mens. Men får bare se hva som skjer fremover. Tror ikke jeg gidder å teste etter EL enda, siden jeg ikke har noen som helst idé om når den skal komme. Så får bare se an. Er jo ikke veldig hast enda, så hvis jeg ikke stresser med det så går det seg forhåpentligvis til snart :)
 
Nå er det bare drøye 4 uker igjen til timen på Ahus der vi forhåpentligvis får klarsignal til å starte prøvinga igjen. Mye som skjer frem til da, så forhåpentligvis så går dagene fort!

I morgen så skal vi til samtale i kommunen for å se om de har et tilbud til oss her der vi kan få litt hjelp til samtaler. På tirsdag så skal vi til samtale på sorgsenteret på Ahus. Så det blir to veldig slitsomme dager tror jeg. Jeg hadde siste dag med 100% sykemelding på fredag, men legen og jeg ble enige om at sykemeldingen ble forlenga til onsdagen slik at vi kan dra på de samtalene og jeg har en dag å komme meg på. Til torsdag så starter jeg å jobbe 50%. Jeg tenker å jobbe hver dag, men halve dager.

Både gleder og gruer meg til å komme tilbake på jobb. Gruer meg til at det blir mange dager der man må snakke om hva som har skjedd med mange forskjellige. Men gleder meg til å komme inn i hverdagen igjen og til det går seg til på jobb. Heldigvis vet alle på jobb at det har skjedd, så jeg slipper å få noen som blir overraska over at jeg plutselig er tilbake.
 
Når jeg våknet i dag så hadde jeg vondt/murringer på høyre side av magen og tenkte at mensen er rett rundt hjørnet(igjeen), men når jeg stod opp og gikk på do så var det litt slim(beklager detaljer), så gikk jeg på do litt senere og da var det enda mer slim, så da tenkte jeg kanskje at det var EL på gang. Så gikk jeg en tur og når jeg kom tilbake da så var det masse blank og strechy slim, så da tok jeg en EL-test og den ble ganske sterk. Har tatt EL-test flere ganger siden fødselen og de har fått veeeldig svake streker, men nå er det tydeligvis noe mer på gang.

Jeg hadde bare holdt meg 1,5 time når jeg tok testen, aner ikke om det har noe å si på EL-test men. Burde jeg ta en til i kveld eller vente til i morgen tidlig kanskje, kan jo hende at jeg gikk glipp av toppen.. Slenger med et bilde.

IMG_9132.JPG
 
Åhhh! Nå er kroppen helt i ulage! Mensen IGJEN! Kjente det på meg i går(ut i fra forrige mens + pos EL-test) så skulle den kommet neste helg. Og ut i fra den ene mensen som var før forrige mens så skulle den komme i dag.

Det virker nesten som jeg har to separate sykluser, for de er egentlig "perfekte" hver for seg, men nå har jeg jo mensen dobbelt så mange ganger som jeg skal :p

Hvordan kan man fikse det?? Vil at alt skal være i gang igjen til midten av september og det er jo snaart!
 
Ufattelig leit å lese din historie... Ville bare sende deg en stor klem, håper tiden vil være til hjelp. :Heartred
 
Jeg hadde satt en dato om at 1 september så skulle jeg starte på folat. Glemte det på fredag, men i dag gikk startskuddet på folaten. Da nærmer prøvinga seg med stormskritt!

Bare 11 dager igjen til ettersamtalen på Ahus!

Syklusen lever dessverre sitt eget liv om dagen. Prøver så godt jeg kan å ikke stresse med det, men det er ikke så lett!
 
Nå er jeg 4 dager ut i den første hele arbeidsuka i 100% jobb igjen og jeg er helt utslitt. Våkner helt utslitt, er trøtt hele dagen, sliten i hodet og i kroppen og når jeg endelig kommer hjem så er jeg sur og irritabel og føler meg som en zombie. Å gå en liten tur med hunden føles ut som at jeg må løpe et maraton. Jeg vil bare sitte i sofaen og duppe helt til jeg kan gå å legge meg... Mine store planer om å starte og trene igjen fra 1 sept(da var det ca 3 mnd siden keisersnittet) har gått helt i dass. Har ikke sjans til å klare og komme meg på trening.

Svigermor og jeg pleier å chatte på snapchat, men i går så skulle hun videresende et bilde til meg på sms. Og når jeg åpnet meldingen så fikk jeg se den siste meldingen jeg sendte til henne. Der stod det "Nå er ho borte ❤️". Den ble sendt ca en halvtime etter at jenta vår døde. Da knakk jeg helt sammen, for jeg kunne ikke huske at jeg hadde skrevet det og var ikke forberedt på å se den meldingen.

Nå er det under en uke igjen til timen på Ahus som jeg grugleder meg til, håper at det skal hjelpe å bli ferdig med den.

Syklusen er fortsatt på bærtur og i dag hadde jeg plutselig noe som minnet om EL-slim, selv om jeg har gått og venta på mensen i en uke... Så hva som skjer med syklusen aner jeg ikke. Men mensen kommer garantert den uka vi skal på ferie, det er jeg helt sikker på :p

Så akkurat nå jeg er dårlig humør, sliten, lei meg og føler bare at livet er helt teit og meningsløst.. På mandag har vi en samtaletime, så det kan jo hende at det hjelper å slippe ut litt der, selv om jeg føler jeg blir helt utslitt av det også.
 
Så ufattelig vondt å lese. Livet er så urettferdig. Håper så masse prøvene blir bra nå og at dere kan forsøke på nytt. Store klemmee
 
Back
Topp