Nub teorien. Gjette kjønn fra tidlig ultralyd.

Fikk ikke bilde av noe tydelig nub Men kanskje noen andre ser noe jeg ikke greier å se?❤️
 

Vedlegg

  • IMG_4939.jpeg
    IMG_4939.jpeg
    566,4 KB · Visninger: 105
  • IMG_4940.jpeg
    IMG_4940.jpeg
    653,3 KB · Visninger: 105
  • IMG_4941.jpeg
    IMG_4941.jpeg
    527 KB · Visninger: 105
20240112_112959.jpg20240112_113010.jpg
Var utrolig sprellen på ultralyd. Var vanskelig å få noen klare bilder egentlig, fikk nesten bedre bilder i uke 10 men er utifra innsett 11+3, men utifra målinger er jeg 12 uker på disse bildene.
Nederste bilde er fra undersiden (rompe og bein). Ser hamburger(som betyr jente), men også pung og snop på øverste bilde
 
Vis vedlegget 425006Vis vedlegget 425007
Var utrolig sprellen på ultralyd. Var vanskelig å få noen klare bilder egentlig, fikk nesten bedre bilder i uke 10 men er utifra innsett 11+3, men utifra målinger er jeg 12 uker på disse bildene.
Nederste bilde er fra undersiden (rompe og bein). Ser hamburger(som betyr jente), men også pung og snop på øverste bilde
kjønnsorganet er ikke utviklet nok i uke 11 til å kunne si noe tydelig om kjønn. jenter har ikke hamburger som stikker ut i potty-shot uansett. Men ja, der er kjønnsorganet som synes mellom beina der. mulig den trekker seg inn og blir vagina eller forsetter å stikke ut og blir penis og pung.

øverste bilde viser ikke pung og snop. pung utvikles ikke før i uke 14-15. for å kunne vurdere nub må barnet uansett ligge i sideprofil.

når er neste ultralyd?
 
kjønnsorganet er ikke utviklet nok i uke 11 til å kunne si noe tydelig om kjønn. jenter har ikke hamburger som stikker ut i potty-shot uansett. Men ja, der er kjønnsorganet som synes mellom beina der. mulig den trekker seg inn og blir vagina eller forsetter å stikke ut og blir penis og pung.

øverste bilde viser ikke pung og snop. pung utvikles ikke før i uke 14-15. for å kunne vurdere nub må barnet uansett ligge i sideprofil.

når er neste ultralyd?
Uke 14
 
Legen var 97% sikker på at det var en fin gutt i magen i min fant ut når jeg var 13+5.
jordmor mente det var aaaalt for tidlig å se kjønn nå, men jeg mener det er veldig tydlig på dette bilde? Hva mener dere. IMG_1425.png
 
Legen var 97% sikker på at det var en fin gutt i magen i min fant ut når jeg var 13+5.
jordmor mente det var aaaalt for tidlig å se kjønn nå, men jeg mener det er veldig tydlig på dette bilde? Hva mener dere. Vis vedlegget 425439
Jordmor tar ikke feil sånn sett, 13+5 er egentlig litt sånn i grenseland for pottyshots (de sier tidligst 13+6), men samtidig så er det jo også normalvariasjon ifht utvikling og du er jo bare en dag unna, så vil si at dette med stor sannsynlighet er gutt.

Noen her inne fikk beskjed om gutt fra pottyshot i uke 10/11 fra en ultralydspesialist, det var en jente, så ikke alle har like mye peiling dessverre.
 
Hmm, har en følelse! Men ikke helt sikker på egne øyne kjenner jeg
Litt usikker på om dette bilde viser nub godt nok, kan se ut som det som ser ut som nuben er bein, vinkel på snittet har veeldig mye å si for å se nub og det ser litt ut som feil vinkel syntes jeg. Så hold en liten finger på at det kan være lårbeinet og ikke nuben. Sier ikke at det ikke kan være gutt altså, for jeg klarer ikke se noen antydning til jente heller, men det kan være det ikke er nub bare.
 
Litt usikker på om dette bilde viser nub godt nok, kan se ut som det som ser ut som nuben er bein, vinkel på snittet har veeldig mye å si for å se nub og det ser litt ut som feil vinkel syntes jeg. Så hold en liten finger på at det kan være lårbeinet og ikke nuben. Sier ikke at det ikke kan være gutt altså, for jeg klarer ikke se noen antydning til jente heller, men det kan være det ikke er nub bare.
Takk! Det er jeg litt usikker på også, når jeg sammenligner med de andre bildene ‍♀️ Får vite det om en måneds tid uansett, både gutt og jente er svært ønsket ❤️
 
Back
Topp