Novembergull<3

I morgen er det 9 fullgåtte uker, og jeg koser meg hjemme med 3 hunder og hekling :) færdig med sokkene, så nå begynner jeg med votter :)
 

Vedlegg

  • 1427577778648.jpg
    1427577778648.jpg
    39,4 KB · Visninger: 23
Svigermor er like ivrig som meg, så hun har strikket påskeklær for neste år allerede :D
 

Vedlegg

  • 1428104341850.jpg
    1428104341850.jpg
    32,2 KB · Visninger: 23
Har beregnet min termin til 24 november. . Tørr ikke shoppe før eg har vært på tidlig ul

Jeg har termin ca 31 okt. / 1 nov. Og var på tidlig ul for noen uker siden, så da har shoppelysten kommet på plass :D

Satser på at du ser ett sterkt hjerte som slår! Er jo en fantastisk følelse, men skjønner godt du venter til etter ul.. :) Gjerne tryggest og vente litt, men jeg klarer bare ikke dy meg, å det klarer ikke svigermor heller :)
 
10 + 3 og kroppen roper og maser om at jeg skulle hatt ferie i hvertfall 1 mnd til! Men det kan jeg nok så sakte drømme om ;) Sliten og trøtt er en del av hverdagen nå, og jeg er spent på hvordan det blir i sommerstresset :p Håper ikke det ender med sykemelding på grunn av for mye jobb med stress, lange dager og tunge løft.. Time will show! :)
Jeg og sambo planlegger hvordan vi skal gjøre gjesterommet om til ett barnerom uten at det blir for mye kaos. Det er lite og avlangt, men håper jo såklart vi får til og gjøre det skikkelig pent til nurket kommer til verden :D Mange merkelige tanker som svirrer midt i natten, og pillow talken har blitt om til baby prat :p
 
I dag ble denne spontant kjøpt brukt (nærmest ubrukt, og ingen bruksmerker) for under halve innkjøpsprisen! Føler selv jeg gjorde ett godt kupp :D

Nå skal jeg virkelig prøve og roe ned shoppe lysten! Prøver og tenke på at det fortsatt er lenge til termin, og at det kan gå galt.. så får holde litt is i magen frem til etter OUL nå :)
 

Vedlegg

  • 1428535300964.jpg
    1428535300964.jpg
    47,3 KB · Visninger: 20
9 dager til kontroll! :D og 8 dager til 12 fullgåtte uker! Plutselig så virker det som tiden har gått veldig fort :) Håper de neste dagene flyr avgårde!
Og med det sier jeg God Natt etter en lang og gøy dag, håper alle får en riktig god helg :D
 
Da har jeg kjøpt meg en doppler slik at vi kan prøve og finne hjertelyd selv :) gleder meg skikkelig og håper vi klarer og finne den :D
 

Vedlegg

  • 1428781355251.jpg
    1428781355251.jpg
    8 KB · Visninger: 14
Så artig å finne en i samme båt som meg selv. Er i uke 10+5. Har termin 2. november (etter terminkalkulator appen å bedømme) og er nokså fersk i gamet. Skal på kontroll i uke 12.
Når er det vanlig å bli henvist på ultralyd? :)
 
Så artig å finne en i samme båt som meg selv. Er i uke 10+5. Har termin 2. november (etter terminkalkulator appen å bedømme) og er nokså fersk i gamet. Skal på kontroll i uke 12.
Når er det vanlig å bli henvist på ultralyd? :)

Gratulerer med spiren :D
Jeg fikk tidlig UL for jeg måtte bare måtte vite om det var 1 eller 2, men ellers er det vanlig og få kun 1 UL så langt det ikke er noe ekstra :) (Jeg er veldig "utsatt" for å få tvillinger, så fikk da gratis ul) Her setter de time til OUL ved første sv.kontroll :)
 
Gratulerer med spiren :D
Jeg fikk tidlig UL for jeg måtte bare måtte vite om det var 1 eller 2, men ellers er det vanlig og få kun 1 UL så langt det ikke er noe ekstra :) (Jeg er veldig "utsatt" for å få tvillinger, så fikk da gratis ul) Her setter de time til OUL ved første sv.kontroll :)
Akkurat :) takker for svar! kjenner jeg blir litt utålmodig å vente på den første kontrollen.. Da man får vite litt ting og gleder meg hvertfall til første UL :)
 
Idag kom doppleren, men klarte ikke finne noe hjertelyd (tror jeg). Litt skuffet, men jeg er jo tross alt ganske tykk og det er jo fortsatt tidlig, så skal prøve igjen over helgen.. :)
 
Idag var vi på første sv.kontroll hos jordmor :) Hun fant livmor ved navlen så utviklingen var bra mente hun :D Hun ønsket ikke og lete etter fosterlyd da hun mente det var alt for tidlig, men det gjør meg ingenting :) Så nå er nedtelling til OUL begynt! 31 dager igjen :D
 
Last edited:
Dagen i dag kunne blitt mitt værste mareritt!

Det har vært tunge dager på jobb, med at jeg har vært så sliten å trøtt. Så normalen min har blitt til og legge seg etter jeg har kommet hjem. Men i dag var det ikke like trivelig og våkne.
Jeg går på toalettet og papiret blir fylt med blod.. Så redd og stresset har jeg ikke vært før i hele mitt liv.
Heldigvis får jeg komme inn til den mest fantastiske legen som er her med en gang.
På ultralyd fant han ett lite knøtt som var kjempe aktiv og med ett hjerte som slår akkurat som det skulle! <3 Lettelsen er ubeskrivelig stor og tårene trillet av glede :') Så nå har jeg fått beskjed om sengehvile til over helgen og ellers ta det helt med ro. Blødningen har endelig stoppet, og legen sa at hvis jeg følte behovet for å sjekke etter liv omså om en time fra jeg dro der fra så skulle jeg bare ringe! Gud for en herlig mann! <3

Så nå må lille gull virkelig bare klore seg fast og være der til hvertfall slutten av okt, begynnelsen av nov.! <3
 
Så heldig du er med så fantastisk lege! Og godt at du fikk se at alt var bra med den lille :)
 
Så heldig du er med så fantastisk lege! Og godt at du fikk se at alt var bra med den lille :)

Ja, legen var helt utrolig! Er nå sykemeldt i 14 dager, og får ikke lov til å gjøre noe, litt godt egentlig :p :) Sambo er så overbeskyttende at hvis jeg tenker tanken på noe som skulle vært gjort, så gjør han det med en gang :) <3 Så får lille gullet tid til og slappe godt av sammen med meg før ny UL i uke 14 :)
 
Back
Topp